Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با هدف ترویج سبک زندگی و همچنین نشر معارف اهل بیت(ع) طرح ‌ساختمان اصلی بقعه متبرکه صالح پیامبر در دو طبقه به وسعت هزار و 500 متر مربع در نوک قلعه معروف به صالح پیامبر در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی با بیان اینکه زیرساخت های این بقعه متبرکه از جمله ساخت پارکینگ زیرسازی و مسطح سازی شده و مرحله اول آن نیز اجرا شده است افزود: همچنین برای اسکان مسافران و زائران این مکان متبرکه ، تعدادی سوئیت و مهمانسرا در طرح توسعه این بقعه متبرکه در نظر گرفته شده که این طرح نیز در زمینی به وسعت چهار هزار متر مربع اجرا می شود.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان افزود: تاکنون برای توسعه این بقعه متبرکه طرح کوهبری، استحکام بخشی جهت اجرای اسکلت دیوار کشی، سقف کاری، نازک کاری وغیره در این کوه صعب العبور اجرا و تا کنون بیش از یک میلیارد تومان از محل کمک های مردمی هزینه شده است.
حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی گفت: همچنین برای تکمیل ساختمان بنا و بقعه متبرکه که شامل سقف، گنبد و رواقها و هزینه های جانبی ، بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.
آستان مقدس این بقعه متبرکه در 38 کیلومتری مرکز شهرستان گلپایگان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری صدا و سیما اوقاف و امور خیریه گلپایگان قطب گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح سه شنبه در نشست اعضای هیأت امنای بقاع متبرکه شهرستان دامغان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) این شهر بیان کرد: سالانه ۳۰ تا ۵۰ موقوفه جدید با نیات مختلف توسط واقفان نیک اندیش استان وقف می‌شود.

وی افزود: مهمترین نیات واقفان برگزاری مراسم عزاداری ائمه بویژه عزاداری امام حسین (ع)،کمک به مستمندان، و برپایی برنامه‌های قرآنی است

مدیرکل اوقاف استان سمنان ترغیب و ترویج فرهنگ وقف و احیا و عمران موقوفات را یکی از اولویت‌های امنای بقاع در سال جدید دانست و تاکید کرد: ترویج فرهنگ زیارت امامزادگان امسال دنبال می‌شود.

علیزده بر گسترش برنامه‌های فرهنگی شهرستان دامغان تاکید کرد و گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ قرآنی از مهمترین برنامه‌های موظفی هیأت امنا بقاع متبرکه محسوب می‌شود.

گفتنی است در استان سمنان ۱۶۰ بقعه متبرکه ۱۳۴ امامزاده و پنج هزار موقوفه وجود دارد.

کد خبر 6086224

دیگر خبرها

  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • امروز همه چشم‌ها به یاد خاطره‌ای سرخ، بارانی شدند
  • اخذ مجوز ماده ۲۳ برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند