Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

فلسفه عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام فلسفه‌ای حیرت انگیز و ماندگار است که با گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال همچنان برای مردم ارزشمند و مورد توجه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران امام حسین علیه السلام در حادثه عظیم کربلا به همراه اهل بیت علیهم السلام و یاران با وفای خود چنان شجاعتی از خود بروز دادند که در هیچ جای تاریخ بشریت، حتی نمونه مشابه آن پیدا نمی‌شود و همگان را متحیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیام تاریخی حضرت سیدالشهدا علیه السلام بر علیه ظالمان زمانه خود، سرمشق و الگوی بسیار خوب و به جایی برای همه آن‌هایی است که با جور ظالمان دست به گریبان هستند.

در طول سال‌های اخیر، شیعیان و محبین امام حسین علیه السلام، در حرکتی خودجوش و همدل با یکدیگر ایام نزدیک به اربعین حسینی را با پای پیاده به کربلا می‌روند و عاشقان اباعبدالله الحسین در این مراسم بزرگترین راهپیمایی دنیا را به ثبت می‌رسانند.

صادق زیبا کلام سخنران سیاسی تیر ماه سال گذشته در میان دانشجویان یکی از دانشگاه‌های شهر قم درباره چرایی برگزاری مراسم بزرگداشت روز اربعین که چندین سال است به صورت پیاده روی گروهی شیعیان و همچنین سایر غیر مسلمان‌ها که از ارادتمندان امام حسین علیه السلام هستند، سوالی را با مضمون ذیل مطرح کرد؛

«من تخصصی ندارم که چرا باید راهپیمایی اربعین باشد یا نباشد. اما برای من علامت سوال است که چرا تا چهار سال پیش بحثی به نام راهپیمایی روز اربعین مطرح نبود، چرا از شبکه‌های مختلف مثل شبکه خبر به صورت مستمر در مورد این راهپیمایی برنامه پخش می‌شود؟»

پاسخ سوال زیبا کلام را در کلام امام خمینی «ره» که در کانال سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان سخنران مذهبی منتشر شده است، را در ادامه در قالب یک ویدئو برای شما به اشتراک می‌گذاریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: امام حسین قیام عاشورا پیاده روی اربعین صادق زیبا کلام امام خمینی ره صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی

نخسین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

در این نشست به بررسی نیازها و چالش های احتمالی در ایام اربعین پرداخته شد.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری ۷ محل برای ایجاد سالنهای سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان ها و موسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

فعالیت ستاد اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ناگفته‌هایی از عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی