Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با روسای سازمان عقیدتی سیاسی یگان های تابعه ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در بیرجند اظهار داشت: نیروی دفاعی و ارتش در هر جامعه ای جایگاه ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه حتی در دوران طاغوت که مراجع و بزرگان همکاری با ستمگران را گناه کبیره می دانستند اما نسبت به دو مجموعه استثناء قائل بودند، بیان کرد: آموزش و پرورش و ارتش از جمله این ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: هر چند این ها در زاویه ای مرتبط با دولت فاسد و طاغوتی بودند اما پیکره جامعه بوده و باید رشد پیدا کند.

عبادی با بیان اینکه پیکره ارتش از مردم بود و مردم نیز با ایمان بودند، عنوان داشت: شاید امرای رده بالای آن ها مجری بیگانه بودند اما ربطی به پیکره ارتش نداشت.

وی با تأکید بر اینکه اگر ارتش مردمی نبود انقلاب پیروز نمی شد، افزود: بهترین صداقت بیعت آن ها با امام خمینی در دفاع جانانه از کشور طی ۴۰ سال گذشته بوده که مایع افتخار است.

در نظام اسلامی نیروهای مسلح جدا از مردم نیستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هنوز در میانه راه برای رسیدن به نظام اسلامی هستیم، افزود: در یک جامعه اسلامی هنوز اندیشه های بیگانه پرست مانع رسیدن به آرمان ها است اما رسیدن به آرمان نظام اسلامی شدنی است.

عبادی با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی نیروهای مسلح جدا از مردم نیستند، عنوان داشت: همانطور که مجموعه ارتش بخشی از مردم بوده که وظیفه الهی و انسانی آن ها در این قالب ایفاء می شود در داخل ارتش نیز همین گونه است و بخش های آن از هم جدا نیستند.

وی مهم ترین شاخصه نیروهای نظامی و دفاعی در یک جامعه اسلامی عقیده و بصیرت دانست و گفت: در یک جامعه ایمانی هر کس بر اساس عقیده و دفاع از ارزش های خودش یک فرد مستقل است و در راه وظیفه با ایمان به خدا در راه هدف خود کار می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: در این جامعه اطاعت از سلسله مراتب از نوع برده داری نیست بلکه انجام وظیفه تنها بر اساس عقیده است و در این جهت باید جمهوری اسلامی قوی باشد.

عبادی با اشاره به سخنان امام علی (ع)، گفت: بر طبق تعریف ایشان نیروهای مسلح یک کار سیاسی، فرهنگی، عقیدتی است و با قدرت نظامی در مقابل در آن هایی که غیر قدرت نظامی چیزی نمی فهمند و تنها زبان قدرت را می فهمند، می ایستند.

وی اضافه کرد: کار نیروهای مسلح این است که به وسیله قدرت بصیرت ایمانی و رسالت الهی و اندیشه مکتبی را انتقال دهند و برای کشور گشایی، مزدوری و حمله به ضعیفان نیامده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه های عقیدتی در نیروهای نظامی خیلی موفق بوده چراکه تشکیلات نظامی امور را جدی می گیرد و بنابراین تأثیرگذار است.

عبادی بیان کرد: در این شرایط بسیار سخت آخرالزمانی که فرصت است و در این دنیای ظلم، ستم و کودک کش چه افتخاری بالاتر از این که جامعه اسلامی به کمک نیروهای دفاعی خود در مقابل ستمگران سر خم نمی کند و در هر شرایطی از ولی فقیه پیروی می کند

وی با تأکید بر جایگاه ولی فقیه در جامعه اسلامی، گفت: بر طبق روایات پیروی از ولی فقیه یعنی با یک واسطه سرباز امام زمان(عج) هستیم.

کد خبر 4430605

منبع: مهر

کلیدواژه: سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیروهای مسلح اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی گرگان بوشهر مشهد یاسوج شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۰۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران باحضور شخصیت‌های برجسته هند، سفرا، دیپلمات‌ها و وابسته‌های نظامی ده‌ها کشور جهان در دهلی نو برگزار شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند با تاکید بر ضرورت و اهمیت داشتن قدرت مستحکم دفاعی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با حفظ استقلال و داشتن توانایی بالای دفاعی و نظامی خود تامین کننده امنیت و برقرار کننده صلح در غرب آسیا است و ھر تهدیدی که منافع ملی و امنیت کشور را تهدید کند قاطعانه برخورد می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
ایرج الهی در ادامه با اشاره به روابط کهن تاریخی و فرهنگی ایران و هند گفت: پیام نیرو‌های مسلح ایران برای جهانیان وکشور‌های همسایه بر صلح، دوستی و امنیت استوار است.
ژنرال آر، اس، رامان رئیس اداره اطلاعات ارتش هند در سخنرانی خود، روابط چند صد ساله ایران و هند و همکاری‌های دوجانبه به ویژه در بخش دفاع میان ایران و هند را نشان از تعامل دوستانه دو کشور توصیف و بر تداوم همکاری‌های دوکشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.
وی با قدردانی از سیاست نگاه به شرق جمهوری اسلامی ایران و جایگاه هند در این رویکرد، افرایش همکاری‌های دوکشور در راهگذر شمال جنوب و تعاملات گسترده در بخش آموزش دفاعی میان دو کشور در سطوح مختلف را خواستار شد.
وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در هند نیز در سخنرانی خود، روابط ایران و ھند را دوستانه خواند و بر ضرورت افزایش همکاری دفاعی میان دو کشور تاکید کرد۔
در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از دستاورد‌ها و تجهیزات نظامی پیشرفته ایران به نمایش گذاشته شد.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است