Web Analytics Made Easy - Statcounter

گمرگ افغانستان اعلام کرد که ممنوعیت صادرات کالاهای ایرانی به فراه افغانستان برداشته شد.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، گمرگ افغانستان اعلام کرد که ممنوعیت چندین کالاهای وارداتی از ایران که یکماه گذشته در گمرک فراه ممنوع شده بود، برداشته شده و تاجران می‌توانند کالاهای خود را از این گمرک ترخیص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر سند منتشره از سوی وزارت دارایی افغانستان، گمرک افغانستان با برطرف شدن ممنوعیت صادرات مواد سوختی، فولاد، سمنت، کاشی و سرامیک از مرز فراه از ایران موافقت کرد.

طی یکماه گذشته گمرک افغانستان اعلام کرده بود که بنا به دستور ریاست جمهوری این کشور و برای مبارزه با فساد گسترده در گمرک فراه افغانستان برخی از کالاهای وارداتی از ایران ممنوع است. 

به گزارش فارس، ممنوعیت ورود این کالاها از ایران باعث افزایش دوبرابری مواد غذایی و اعتراضات شهروندان این منطقه از افغانستان شده بود و مشکلات بسیاری را برای بازرگانان به وجود آورده بود که با رفع ممنوعیت این کالاها احتمال می رود که وضعیت کالاها به روال قبل برگردد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افغانستان صادرات کالای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه

بخت‌الرحمان شرافت، رئیس اداره راه‌آهن افغانستان با انتشار پیامی در «ایکس» از آمادگی دومین محموله ریلی افغانستان برای حرکت به سمت ترکیه از مسیر ایران خبر داد.

شرافت در این پیام نوشت: قطار دوم نیز آماده حرکت از افغانستان به سمت ترکیه است، راه آهن افغانستان نسبت به دنیای متصل و امکانات حمل و نقل سریع متعهد است. ما نه تنها کالاها را انتقال می‌دهیم، بلکه قلب‌ها را نیز به هم متصل می‌کنیم.

رئیس اداره راه‌آهن افغانستان جزئیاتی درباره میزان و کالای صادراتی ارائه نکرده است.

حدود دو هفته پیش نخستین صادرات ریلی افغانستان به ترکیه شامل ۱۱۰۰ تن سنگ معدنی از طریق راه‌آهن «روزنک» و مسیر ریلی ایران به این کشور فرستاده شد.

این محموله صادراتی شامل سنگ معدنی «تالک» بود که به شهر «مرسین» ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکو‌های ایرانی
  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی