Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@16:35:21 GMT

عصر حاضر دیگر عصر شعرهای عاشقانه نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۰۹۰۹

عصر حاضر دیگر عصر شعرهای عاشقانه نیست

یک شاعر با بیان این‌که عصر حاضر دیگر عصر شعرهای عاشقانه نیست اظهار کرد: شاعر باید مشکلات و دغدغه‌های مردم و جامعه خود را در شعرش بیان کند.

نیر فرزین در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که مجموعه شعر «زن پارچه‌ای» شعرهای پنج سال اخیرش است که در این مجموعه گردآوری شده است، اظهار کرد: این مجموعه توسط انتشارات آنیما به چاپ رسیده و دارای دو دفتر است؛ یک دفتر آن شامل شعرهای سیاسی من با عنوان «از حرمسرای شاه گریخته‌ام» است و دفتر دوم شعرهای اجتماعی من با عنوان «زن پارچه‌ای» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این کتاب ۷۲ صفحه‌ای حدود ۳۴ شعر نو را در خود جای داده و اسم کتاب از یکی از شعرهای فصل دوم با عنوان «زن پارچه‌ای» گرفته شده است.

این شاعر جوان گفت: شاعر باید مشکلات و دغدغه‌های مردم و جامعه خود را در شعرش بیان کند و در بیان این مشکلات نباید سطحی‌نگر باشد.

فرزین خاطرنشان کرد: پس از وقوع هر اتفاق و حادثه‌ای در جامعه شاعران می‌توانند از حادثه استفاده کنند و آن اتفاق را در شعرهای خود بگنجانند. معمولا شاعرانی در این زمینه موفق عمل می‌کنند که پس از گذشت مدت زمانی به این موضوع بپردازند، چراکه زمان بسیاری از حقایق را بازگو می‌کند و شاعر می‌تواند به دور از هیجان به شعرگویی در این زمینه بپردازد.

او در ادامه گفت: عصر حاضر دیگر عصر شعرهای عاشقانه نیست و به نظر می‌رسد شاعر امروزی باید از خود جدا شود و به گفته نیما یوشیج در اشیا یا جاندار سوژه حلول کند و تمام زخم‌ها و دردها و زیستش را تجربه کند، سپس به خود بازگردد و بنویسد؛ در واقع شعر با از دور تماشا کردن، متولد نمی‌شود.

این شاعر افزود: کتاب شعر خود را به صورت مستقل به چاپ رسانده‌ام و موضوعی که برایم جالب توجه بود، این است که شعرهایم بدون هیچ ممیزی به چاپ رسید و مجوز گرفت.

وی با اشاره به نقش کلیدی زن در شعرش گفت: هر فردی به تبع تفکرات و تجربه و زیستش، برداشتی متفاوت خواهد داشت، در واقع مخاطب خود در فرایند تاویل متن مشارکت دارد و البته نگاه زنانه در شعرهای من وجود دارد. اگرچه بیشتر سوژه‌های من مسائل انسانی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام مجموعه شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعرخوانی شاعر هندوستانی در دیدار رمضانی با رهبرانقلاب

کد خبر 6062584

دیگر خبرها

  • عکس عاشقانه سمانه پاکدل و هادی کاظمی زیر باران
  • (عکس) تصویر عاشقانه فرهاد مجیدی و مادرش در دبی
  • ژست‌های عاشقانه بابک جهانبخش و همسرش +تصاویر
  • شاعر باید به قدرت ابزار خود واقف باشد
  • ببینید | آرزوی بانوی شاعر هندوستانی که برآورده شد
  • فیلم/ آرزوی بانوی شاعر هندوستانی که برآورده شد
  • شعرخوانی شاعر گیلانی در وصف «مادر»
  • تلفیقی موفق از ژانر جنگی و درامی عاشقانه در «آمرلی»
  • افشاگری مهدی طارمی درباره اسپیکر معروف؛ عاشقانه‌ها با شجاع است!
  • شعرخوانی شاعر هندوستانی در دیدار رمضانی با رهبرانقلاب