Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@23:03:38 GMT

سیماک؛ پروژه‌ ممتاز لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۰۹۸۸

سیماک؛ پروژه‌ ممتاز لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی

به گزارش ایکنا از لرستان، محمد ناظری، مدیرکل پست لرستان، امروز ۲۳ مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خبرگزاری‌های رسمی کشور رسالت آگاهی‌بخشی و اعتمادسازی را برعهده دارند، اظهارکرد: جامعه هدف اصحاب رسانه، مردم هستند کمااینکه رسالت یک خبرنگار این است که رضایت خاطر مردم را ایجاد کند.
وی با ذکر این مطلب که تکثر خبرگزاری‌ها نکته قوت است، اضافه کرد: معرفی و اطلاع‌رسانی خدمات پست ضرورت جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناظری پست را گسترده‌ترین ابزارهای ارتباطی دانست و با ذکر این مطلب که ایران از کشورهای صاحب‌نظر در حوزه ارتباطات و صنعت پست بوده است، اضافه کرد: نهم اکتبر روز جهانی پست نامگذاری شده است چراکه در چنین روزی پیشنهاد تشکیل اتحادیه پست توسط ۲۲ کشور مطرح شد مطرح شد و در حال حاضر ۱۹۲ کشور عضو اتحادیه جهانی پست هستند.
مدیرکل شرکت پست لرستان با بیان اینکه سال ۹۵ اساسنامه شرکت ملی پست تصویب شد و تعریف نو از مرسوله پستی ارائه شد، لازمه کار پست را مطابقت و هنگامی با دولت الکترونیک دانست و گفت: پروزه‌های جی‌نف و سیماک از پروژه‌های شاخص در بحث اقتصاد مقاومتی هستند.
وی با ذکر این مطلب که در لرستات مکانی وجود ندارد که کد پستی ده رقمی به آن تخصیص پیدا نکرده باشد، تصریح کرد: پروژه چی نف با هدف استانداردسازی نظام آدرس‌دهی کشور اجرا و از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی تعریف است.

تکثر آدرس‌ها، مالک را دچار سرگردانی می‌کند.

ناظری با ذکر این مطلب که پروژه جی‌نف در لرستان در سال ۹۶ دو شهر خرم‌آباد و بروجرد انجام شد، اظهارکرد: تکثر آدرس‌ها مالک را دچار سرگردانی می‌کند.
مدیرکل شرکت پست لرستان افزود: در این پروژه در بستر نقشه‌های پارسل‌بندی برای هر منطقه نقاطی شامل مختصات جغرافیایی تعریف می‌شود و در سال جاری نیز در برنامه ابلاغی پروژه جی‌تف در شهرستان‌های ازنا، کوهدشت، پلدختر، زاعه و معمولان با پیش‌بینی ۷۰۶۰۰ نقطه اجرا می‌شود این در حالی است که اجرای جی‌نف در الیگودرز و سلسله به صورت جلوتر از برنامه انجام شد.
وی در ادامه بحث خودپستچی‌گری را علت پایین بودن سرانه مرسولات دانست و افزود: در لرستان ۵۰۰ نقطه دسترسی پستی دارد این در حالی است که فرهنگ‌سازی استفاده بیشتر از پست، مطالبه مردمی است.
ناظری با ذکر این مطلب که شرکت پست لرستان با نیروهای توانمند آمادگی ارائه بهترین و شایسته‌ترین خدمات نیابتی را با کمترین هزینه‌ها دارد، اضافه کرد: تنها مراجع رسمی شرکت پست تیپاکس و بادپا هستند.
مدیرکل شرکت پست لرستان با بیان اینکه برخی افراد تولیداتی دارند به علت نبود بازار توانایی فروش محصولات را ندارند، تصریح کرد: شرکت پست در حوزه تجارت الکترونیک می‌تواند فعالیت داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه سایت ای‌بازار، شرکت پست در راستای تجارت الکترونیکی است که تولید کننده می‌تواند کالای خود را در آنجا معرفی کند، اضافه کرد: ۱۵ درصد فروش محصولات در بستر تجارت الکترونیک نسبت به مشابه سال قبل رشد داشته است این در حالی است که توسعه سرویس‌های الکترونیک در دستور کار پست استان است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا لرستان اجتماعی ناظری اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند

ایسنا/لرستان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: املاک مازادی که دستگاه‌ها دارند باید شناسایی و به امور اقتصاد و دارایی معرفی شوند.

علی محمدی درباره آخرین وضعیت مولدسازی در لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: املاک مازادی که دستگاه‌ها دارند باید شناسایی و به امور اقتصاد و دارایی معرفی شوند.

وی با بیان اینکه فرآیند مولدسازی امسال با سال‌های قبل تفاوت دارد، بیان کرد: امسال از طریق سامانه مدد دستگاه‌ها باید اموال مازاد خود را معرفی کنند، اگر ارزش این اموال کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان باشد، کل فرآیند آن در استان انجام می‌شود و صرفاً برای گرفتن مجوز هیأت مولدسازی به مرکز ارسال می‌شود. اگر بیشتر از ۲۰۰ میلیارد تومان باشد بعد از شناسایی و تصویب در استان، برای ادامه فرآیند از جمله ارزش‌افزایی و کارشناسی از طریق سامانه مدد به سازمان خصوصی‌سازی ارسال می‌شود.

او ادامه داد: آخرین پیگیری‌ها توسط کارگروه مولدسازی استان انجام شده و از طریق مولدسازی بنا داریم بخشی از اموال غیرمنقول دستگاه‌هایی را که از طریق سامانه مدد معرفی شده‌اند، در قالب فروش، تهاتر یا سایر روش‌های مولدسازی تعیین تکلیف کنیم.

وی گفت: یک ملک آموزش و پرورش در دستور کار کارگروه مولدسازی استان قرار گرفته است که منابع آنها صرف تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های آموزش و پرورش خواهد شد.

مدیرکل  اقتصاد و دارایی لرستان بیان کرد: تنها استانی بودیم که تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲ سامانه مدد را بصورت کامل راه‌اندازی کردیم.  

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ خروجی زحمات سال ۱۴۰۲ را خواهیم دید و در همراهی و تعامل دستگاه‌ها موضوع به‌صورت خود اظهاری است و نمی‌توانیم دستگاه را مجبور به این کنیم که املاک مازاد خود را به ما معرفی کند، اظهار کرد: امیدواریم در سال جدید بتوانیم دستگاه‌ها را متقاعد کنیم پای کار بیایند و در موضوع مولدسازی، املاک مازاد خود را برای تکمیل پروژه‌هایی که منافع مردم را دربر دارند به کار گیرند.

او افزود: وزارت اقتصاد و دارایی املاک خود را برای طرح‌هایی که منافع آن برای مردم است در نظر گرفته تا در قالب مولدسازی این پروژه‌ها تکمیل شوند، اموالی که وزارت اقتصاد دارایی دارد شامل ملک خیابان آزادی و کوی جهادگران در خرم‌آباد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان