Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا : وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی به تعهدات بین‌المللی پایبند است و به عنوان عضو فعال مقابله با سلاح شیمیایی همکاری و در زمینه مین‌زدایی با صلیب سرخ همکاری می‌کند.

به گزارش رکنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی، صبح امروز (دوشنبه، 23 مهر) در‌ مراسم اختتامیه‌ چهارمین همایش بین‌المللی آسیا پاسیفیک طب نظامی که در مرکز همایش‌های صداو‌سیما برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: کشور ما اولین منشور حقوق بشر را تدوین کرده که سال‌های سال منطق عملکرد آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری این کنگره در سرزمین شهیدان و پزشکان بزرگ و در کشوری که در مکتب مردم آن نجات جان یک انسان به نجات جان همه انسان‌ها تعبیر می‌شود، نشان‌دهنده دانستن قدر و منزلت اهداف این کنگره و اقدامی ارزشی برای نشان دادن ارزش انسان‌ها در جهان پُر از جنگ‌ امروز است.

وزیر دفاع تصریح کرد: کشور ما قربانی سلاح‌های شیمیایی و انواع بمب‌ها بوده است و پس از سه دهه، خانواده‌های ایرانی آثار این حادثه Incident را می‌بینند و از آن رنج می‌کشند. از طرفی سامانه درمانی کشور ما هزینه‌های زیادی را برای مداوای این مصدومان پرداخته است.

امیر حاتمی ادامه داد: آنچه مهم است، همکاری با یکدیگر برای کاهش رنج مصدومان و خانواده‌های آنان است. همه جهان باید با کشورهایی که قصد دارند با قانون‌شکنی بر طبل جنگ‌ بکوبند، مقابله کرده و اجازه ندهند برخی کشورهای دنیا را به سمت جنگ سوق دهند.

وی گفت: امروز‌ شاهد قانون‌گریزی برخی کشورها هستیم. همه شاهد بودند که آنها چگونه قراردادها را زیر پا گذاشتند و دنیا شاهد بود که ایران چگونه حُسن‌نیت خود برای حل بحران ساختگی هسته‌ای را نشان داده است. ایران نشان داد متعهد به قراردادهای بین‌المللی و ملتی قاطع در دفاع از خود است، اما آمریکایی‌ها در مقابل، ما را به خاطر انتخاب استقلال، تحریم می‌کنند و‌ حتی اجازه ورود دارو به ما نمی‌دهند، اگر در مقابل این یاغی‌گری تلاش نکیم، شاهد ظهور هیتلرهای جدید خواهیم بود.

وزیر‌ دفاع اظهار داشت: امروز تمام توانمندی طِب رزمی خود را به نمایش گذاشته‌ایم تا دیگران از درد و رنج جنگ بهره نبرند؛ نمی‌خواهیم کشورهای دیگر مانند ما، صدها هزار جانباز داشته باشند و از درد آن رنج بکشند.

امیر‌ حاتمی تصریح کرد: کشورهای دارای سلاح شیمیایی باید خطاهای گذشته خود را جبران کرده و مجامع بین‌المللی باید دارندگان این نوع سلاح‌ها را محکوم کنند. لازم است جهان در مقابل جنگ‌افروزان اقدامی انجام داده و در مقابل نسل‌کشی و یاغی‌گری بایستد و در مقابل نسل‌کشی در یمن اقدامی انجام دهد.

وی افزود: امروز در زمینه تجهیزات پزشکی به خود‌کفایی رسیده‌ایم و آماده انتقال این تجربیات به دیگران هستیم. جمهوری اسلامی به تعهدات بین‌المللی پایبند است و به عنوان عضو فعال مقابله با سلاح شیمیایی همکاری و در زمینه مین‌زدایی با صلیب سرخ همکاری می‌کند. همکاران ما موفق شدند طی‌ دوره‌هایی، تجربیات ایران در مقابله با سلاح‌های شیمایی را برای برخی کشورها به اشتراک بگذارند. آمادگی داریم برای اعضای این همایش هم، دوره‌هایی در این‌ زمینه برگزار کنیم.

وزیر دفاع اضافه کرد: از جمله طرح‌های کلان حوزه سلامت در نیروهای مسلح، ارزیابی تأثیر سبک زندگی بر نیروهای مسلح است که امروز از آن رونمایی خواهیم‌ کرد، همچنین موفق شده‌ایم چند صد محصول مقابله با تسلیحات شیمیایی پرتوی و زیستی را تولید کنیم، علاوه بر این در زمینه دامپزشک رزمی هم‌ وزارت دفاع آمادگی همکاری را دارد.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد:کارکنان بهداشت و درمان مورد حمایت جدی و دائمی ما هستند و از زحمات آنها تشکر می‌کنم.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

شیرین نمی دانست سیاوش از لحظات خصوصی شان فیلم می گیرد! اعدام بی سر و صدای امیر و همدستش در زندان کرج مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا کشف اسکلت خون آشام 10 ساله! + عکس دردسر وزش باد در مراسم عروسی سلطنتی + عکس اعدام 8 مرد خطرناک در تهران ! + جزییات درگیری عجیب کارگران چینی با پلیس بخاطر زنان خیابانی ! این مرد روزها عبادت می کرد شب ها سرقت/ تصاویر دوربین مدار بسته او را لو داد + عکس جزئیات حمله اراذل و اوباش به معلم شیرازی سر کلاس درس+عکس هشدار رییس پلیس تهران به دور دور بچه پولدارها با شیر و پلنگ + عکس تصاویر دیده نشده از نابغه علم فیزیک جهان شرط عجیب ازدواج زن مطلقه با پیرمرد با زخم بستر! این رییس بانک در مخفیگاهش دستگیر شد! + جزییات سحر خانم منشی جمشید بود و وسوسه به جانش افتاد + عکس 2 زن عامل دوئل مرگبار 2 مرد تهرانی بودند! این معلم در برابر صبر دانش آموزش زانو زد+ فیلم تبهکاران تهرانی به این 2 جرم خیابانی بیشتر علاقه دارند! گرانی پوشک باعث قتل دختر 10 ماهه شد! +عکس اقدام شنیع کارکنان مدرسه با پسربچه اتیسمی+فیلم و عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه طب حادثه Incident پزشکی سلامت سبک زندگی جمهوری اسلامی سلاح های شیمیایی صلیب سرخ دنیا همکاری عکس ایران زن قتل تصاویر پرونده جوان زنان یک زن همسرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۱۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی

«روح الله مدبر» کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عملیات «وعده صادق»، اظهار داشت: عملیات دفاعی جمهوری اسلامی ایران در راستای ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوز مسلحانه رژیم صهیونیستی به مقر کنسولگری ایران که بر مبنای کنوانسیون حقوق دیپلماتیک و کنوانسیون وین خاک جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شد، کاملاً دفاعی مشروع و در راستای حق انفرادی حفظ امنیت و بازدارندگی انجام شد و کاملاً قانونی بود.

وی ادامه داد: نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است، این است که متأسفانه سازمان ملل و شورای امنیت به وظیفه ذاتی خودشان برای محکومیت قاطع جنایت رژیم صهیونیستی عمل نکردند، لذا جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ حقوق بین‌الملل این عملیات را طراحی کرد.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: نکته بسیار حائز اهمیت اینکه در جلسه شورای امنیت که به صورت فوق العاده پس از دفاع مشروع ایران برگزار شد، نماینده روسیه تعبیر قابل توجهی داشت و اعلام کرد که اقدام تلافی جویانه ایران یک اقدام قانونی است که انجام شده و امروز غرب و رژیم اسرائیل در برابر نظام بین الملل رژه نفاق و استانداردهای دوگانه می‌روند؛ منظور این بود که در برابر کشتار ده‌ها تن از مردم بی دفاع و مظلوم غزه، کشورهای اروپایی سکوت کرده اند و در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند، اما در برابر دفاع مشروع ایران شورای امنیت جلسه فوق العاده تشکیل داد که البته با وتوی فدراسیون روسیه و اعتراض چین مواجه شد.

مدبر اظهار داشت: در تماس تلفنی رئیس جمهور روسیه و رئیسی نیز، پوتین تاکید کرد که پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود و برای اولین بار روسیه رسماً رژیم صهیونیستی را متجاوز خواند.

رژیم اسرائیل بدون حمایت غرب قابلیت دفاعی ندارد

وی ادامه داد: در این عملیات مشخص شد که رژیم صهیونیستی بدون حمایت، فرانسه، آمریکا و بریتانیا قابلیت دفاع از خود را ندارد و آن هیمنه شکست پذیری اسرائیل علناً نمایان شد و این رژیم بدون حمایت این کشورها و پشتیبانی برخی کشورهای فریبکار و حافظ رژیم اسرائیل مثل اردن نمی‌توانست در برابر این عملیات، مقاومت قابل توجهی را انجام دهد.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: اردن در حمایت از رژیم صهیونیستی و باز کردن حریم آسمان خود برای رهگیری موشک‌های جمهوری اسلامی ایران نشان داد که در جنایت صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری ایران نیز نقش دارد و در کنار رژیم اسرائیل مشارکت ویژه ای دارد.

مدبر عنوان کرد: اردن در برابر شهادت مردم مظلوم غزه هیچگونه اقدامی جهت حمایت از آنها نداشت و فقط به صورت نمایشی مواد غذایی را از هواپیما به سوی مردم پرتاب کرد در حالی که همین اقدام نیز توهینی به ملت فلسطین بود، لذا این اقدام اردن نشان داد که حاکمیت اردن، حاکمیت صهیونیستی است.

وی گفت: سازمان ملل و کشورهای اروپایی ثابت کردند که قطعنامه‌ها و حقوق بین الملل ابزاری پوشالی در دستان آن‌هاست و در برابر جنایات صهیونیست‌ها تا حد نهایی حمایت خودشان را انجام خواهند داد.

مدبر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که برای دفاع از حقوق و امنیت خود خطوط قرمز قابل توجهی دارد که به هیچ وجه از آنها عدول نخواهد کرد.

کارشناس مسائل بین الملل یادآور شد: امروز ائتلاف‌های جدید در نظام بین الملل نشان دهنده این است که جبهه غرب در فضایی کاملاً متفاوت از شرایط فعلی قرار دارد و بیانگر این است که غرب درصدد است که با حمایت از رژیم صهیونیستی، منطقه خاورمیانه را به یک بحران وسیع‌تری برساند.

همکاری ایران و روسیه در مسیر دقیق راهبردی جهت رسیدن به ائتلاف‌های دفاعی در حال حرکت است

وی بیان کرد: مواضع دولت فدراسیون روسیه بار دیگر ثابت کرد که دوستی و همکاری ایران در مسیر دقیق راهبردی عملیاتی و پیش به سوی رسیدن به ائتلاف‌های دفاعی در حال حرکت است و یکی از دلایلی که غرب خصوصاً آمریکا و انگلیس نگران تعمیق روابط ایران و روسیه هستند، پس از دفاع رئیس جمهور روسیه از عملیات دفاعی ایران، بیشتر نمایان شد.

کد خبر 6081677 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح، خلع سلاح شده است
  • ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • نسخه‌ پیچی جدید علم الهدی برای مقابله با دنیا؛ زور تنها راه است! /شورای امنیت و قطعنامه افسانه است
  • امیر آشتیانی: همکاری و مشارکت ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های بدیعی شد
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • مراحل تولید و تست مصاف، مسلسل تازه ارتش ایران
  • خط تولید و تست مصاف، مسلسل تازه ارتش ایران