Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: تمام امکانات بهداشتی درمانی استان با توجه به در پیش رو بودن راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران پاکستانی فراهم است.

دکتر سید محمد هاشمی شهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته بیش از 43 هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شدند که با ارائه خدمات مطلوب در تمام حوزه ها امسال پیش بینی می شود شاهد افزایش 2 برابری این زائران باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کادر بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان بنا به وظیفه انسانی، اسلامی و بر اساس روحیه و فرهنگ میهمان نوازی از تمام توان عملیاتی خود برای ارائه خدمات مطلوب به زائران پاکستانی استفاده می کند.
رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین سیستان و بلوچستان ارائه خدمات امداد و نجات، بستری، مامائی، دندانپزشکی، انجام بازرسی های بهداشتی از محل های سکونت، محل طبخ و توزیع غذا و مواد آشامیدنی، بازرسی بهداشتی از اتوبوس ها، ارائه آموزش های سلامت به زبان های اردو، انگلیسی و فارسی را از مهمترین خدمات کادر بهداشتی درمانی استان به زائران پاکستانی عنوان کرد.
وی افزود: از ابتدای ماه محرم تاکنون افزون بر 10 هزار زائر پاکستانی علاوه بر دریافت واکسن خوراکی از لحاظ بیماری های شایع منطقه جنوب غرب آسیا و علائم سندرمیک سایر بیماری های عفونی نیز بررسی شده اند.
هاشمی شهری اظهار داشت: ظرفیت ناوگان آمبولانس های اورژانس 115 و اتوبوس آمبولانس های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای ارائه خدمات به زوار پاکستانی اربعین حسینی آماده اند و برنامه ریزی لازم برای استفاده از ظرفیت عملیاتی دانشگاه های علوم پزشکی زابل و ایرانشهر نیز صورت گرفته است.
وی گفت: با وجود همه برنامه ریزی های انجام گرفته داوطلبان سلامت علاقمند به ارائه خدمات بهداشت و درمان به زوار پاکستانی می توانند برای هماهنگی بیشتر به دبیرخانه کمیته بهداشت و درمان مستقر در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نداشته باشند.
زوار پاکستان از مرز میرجاوه واقع در 75 کیلومتری شرق زاهدان وارد استان سیستان و بلوچستان می شوند.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر با کشور پاکستان و 300 کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پرواز کاسپین۶۹۸۶ از نوع MD۸۲ تهران زاهدان مشهدساعت ۱۹:۰۵ پنجشنبه بعلت رگبار شدید باران، تگرگ و رعد وبرق از ۴۰ مایلی جنوب غربی زاهدان به فرودگاه کرمان رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد