Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@03:03:17 GMT

جامعه توانمندی نابینایان را باور کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۱۲۹۷

جامعه توانمندی نابینایان را باور کنند

سهیلا اشجع روز دوشنبه به مناسبت 15 اکتبر 23 مهر روز جهانی عصای سفید در گفت وگو با ایرنا افزود: امروز اجرای برنامه جامع اشتغال نابینایان مهمترین دغدغه نابینایان استان بوشهر است که می طلبد دستگاه های اجرایی نسبت به اجرای این قانون توجه بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات لازم از طرف سازمان بهزیستی برای اشتغال معلولان بویژه نابینایان بیان کرد: با توجه به توانمندی نابینایان جامعه باید توانمندی این افراد را باور و نسبت به اجرای قانون 3 درصد اشتغال معلولان را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اشجع اضافه کرد: روز عصای سفید به معنی روز استقلال روشندلان است و گرچه این قشر محرومیت هایی در عرصه بینایی دارند ولی به سمت توانمندی و شکوفایی استعدادها گام برمی دارند.
وی تاکید کرد: وجود افراد تحصیل کرده، ورزشکاران، شاعران، حافظان قرآن و هنرمندان نابینا در استان بوشهر که هرروز موفقیت های قابل توجهی را کسب می کنند نشان می دهد این افراد با تقویت سایر حس های خود توانمندی آنها خیلی بیشتر از توانمندی افراد سالم است.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: موفقیت های افراد نابینا تلنگری برای جامعه است که این افراد با استفاده از عصای سفید خود که نشان دهنده استقلال آنهاست کار خود
را پیش می برند.
اشجع بیان کرد: ایمن سازی محیط شهری و روستایی، تامین وسایل مورد نیاز برای رفت و آمد و با توجه به گران شدن نرخ ارز تامین وسایل کمک توان پزشکی از دیگر نیازهای نابینایان استان بوشهر است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: امروز زمان آن رسیده که برخی تبعیض ها در فعالیت های اجتماعی برای افراد نابینا باید کنار گذاشته شود.
این مقام مسئول اظهار داشت: در زمان حاضر 2هزار و 266 نابینا و کم بینا در استان زیر پوشش خدمات اداره کل بهزیستی قرار دارند که نیازمند دلسوزی جامعه نیستند بلکه انتظار همدلی و ایجاد فرصت های برابر از جامعه را دارند.
وی با اشاره به موفقیت های قابل توجه معلولان استان بوشهر در رقابت های پاراآسیایی افزود: معلولان بویژه نابینایان استان بوشهر موفق به کسب مدال های رنگارنگی در رشته های شطرنج، دو و میدانی و گلبال را کسب کردند که سرمایه گذاری روی این افراد و ایجاد امکانات مناسب توسط مسئولان از خواسته های آنان است.
اشجع، بر ضرورت ایجاد حمایت های لازم اجتماعی و ایجاد فرصت های برابر برای رشد جامعه معلولان به خصوص نابینایان تاکید کرد.
6047/6043
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 اشتغال جامعه دستگاه های اجرایی شهری و روستایی نابینایان منع به کارگیری بازنشستگان بازی های پاراآسیایی 2018 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی افزود: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.

وی ادامه داد: دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند، گفت: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزئیات بیمه همگانی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

کد خبر 6097217 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سپاه با تمام وجود و بی منت در کنار آموزش و پرورش است
  • ساخت ۱۵۰ مدرسه در استان بوشهر
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • مد خوب، مد بد!
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید