Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت - ایرنا - «ایلی الفرزلی» نائب رئیس پارلمان لبنان از اینکه برخی رهبران سیاسی این کشور، دولتهای منطقه را در موضع دخالت در روند تشکیل دولت در بیروت قرار می دهند، انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، وی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «المیادین» با بیان این مطلب تاکید کرد که ترکیب دولت جدید لبنان باید بازتابی از نتایج انتخابات پارلمانی کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتخابات پارلمانی لبنان اردیبهشت ماه امسال برگزار شد که در پی آن بیش از نیمی از کرسی های پارلمان را احزاب و گروه های نزدیک به مقاومت تصاحب کردند.
با اجماع پارلمان جدید، «سعد الحریری» سوم خرداد به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه شد، اما وی هنوز نتوانسته این ماموریت را به نتیجه برساند.
اختلاف در سهم خواهی گروه های سیاسی از کرسی های وزارتی اصلی ترین مانع تشکیل دولت عنوان شده است.
این در حالی است که برخی معتقدند، وابستگی برخی از رهبران سیاسی لبنان به کشورهای خارجی بویژه عربستان و آمریکا و تلاش برای اجرای ملاحظات آنها، روند تشکیل دولت را تحت تاثیر معادلات خارجی قرار داده است.
نائب رئیس پارلمان لبنان گفت که تلاش هایی در جریان است که در روند تشکیل دولت، نتایج انتخابات اخیر نادیده گرفته شود.
وی افزود: آنچه اکنون در روند تشکیل دولت در جریان است، گویی توزیع غنایم به جریان های سیاسی است.
الفرزلی نسبت به اینکه تخلف از قانون اساسی در فضای سیاسی لبنان به رویه در حال گسترش تبدیل شده، انتقاد کرد.
این سیاستمدار مسیحی بر ضرورت اجرای بندهای توافق نامه «طائف» که در ابتدای دهه 1990 میلادی پس از جنگ داخلی در لبنان بین گروه های سیاسی امضا شد، تاکید کرد.
نائب رئیس پارلمان لبنان همچنین گفت: در آینده شاهد تحول مثبت در روابط لبنان با سوریه خواهیم بود.
وی در عین حال بر ضرورت استمرار در سیاست لبنان در دوری از تنش ها و مشکلات منطقه ای تاکید کرد.
خاورم**2054**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد

رئیس مجلس در نامه ای به رئیس جمهور اصلاحیه آیین نامه حساب پس انداز کارکنان دولت را مغایر قانون اعلام کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اصلاحیه حساب پس انداز کارکنان دولت را مغایر قانون اعلام کرد.

در این نامه آمده است: 

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره 213664/ت62097هـ مورخ 18/11/1402، موضوع: «اصلاح آیین نامه اجرایی قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (10) آیین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت  اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«با نظر به بندهای «الف» و «ب» ماده (1) قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت -مصوب 1376- که سپرده ثابت بودن نوع هر دو حساب افتتاحی به منظور تشویق پس انداز و حمایت از کارکنان دولت را با تصریح هر چه تمام مورد تأکید قرار داده است، بنابراین، تبصره الحاقی به ماده (6) آیین‌نامه از حیث تغییر هر دو حساب از سپرده ثابت به قرض‌الحسنه که تغییر این عنوان به خاطر نیازمند بودن به قانون، خارج از صلاحیت دولت است، مغایر قانون است.»

در ادامه تصویر اصلاحیه آیین نامه حساب پس انداز کارکنان دولت را مشاهده می کنید؛ در تبصره این بخش آمده است:  «تبصره- در صورت رضایت کارکنان به انتخاب حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز نزد هر یک از بانک‌های عامل به عنوان واریز منابع موضوع این آیین‌نامه، تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک عامل به کارکنان مربوط در طول دوره خدمت پرداخت می‌شود. استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه در طول دوره خدمت، مانع از پرداخت اصل پس انداز در پایان دوره نخواهد بود.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • شش امضا برای واگذاری رسمی استقلال (عکس)
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد
  • انتقاد عضو شورا از افزایش خارج از مصوب کرایه‌ها در برخی خطوط تاکسیرانی در پایتخت
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد