Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@07:09:29 GMT

تغییر کاربری کیوسک های مطبوعاتی بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۱۶۵۷

تغییر کاربری کیوسک های مطبوعاتی بوشهر

تغییر کاربری کیوسک های مطبوعاتی در بوشهر و فروش فلافل و تنقلات به جای نشریات واقعیت های زندگی ما را فریاد می زند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ در اولین سال هایی که کیوسک ها در سطح بوشهر یکی بعد از دیگری خودنمایی می کردند تعداد زیادی از انها به فروش مطبوعات اختصاص داشتند و دسترسی به نشریات در بوشهر متحول گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروش انواع نشریات علایق تمام سلایق را راضی می کردند و در روزگارانی توقف کوتاه در کنار کیوسک های مطبوعاتی و نگاه به تیترها حتی برای کسانی که روزنامه خوان نبودند لذت بخش بود ولی چند مدتی است این لذت کوچک هم نایاب می شود و کیوسک های مطبوعاتی یکی بعد از دیگری با تغییر کاربری از فروش نشریات به فروش تنقلات و ساندویچ رسیده اند.

در شرایطی که نشریات با کاهش مخاطب مواجه هستند و خبر تعطیل شدن یا انتشار نامنظم انان به گوش می رسد قطعا درامد کیوسک های مطبوعاتی کاهش پیدا می کند و دخل و خرج صاحبنشان با هم نمی خواند و از روی ناچاری تغییر کاربری می دهند. بعد از تعطیلی چندین نشریه گروه همشهری که از قدرتمندترین نشریات مکتوب ایران بودند انتظار زیادی نمی توان از دیگر نشریات داشت و حداقل فعالیت دارند و کاهش تیراژ و کاهش نیرو انان تاثیر خود را در کیفیتشان نشان می دهد.

انتظار بیهوده ای است اگر بخواهیم صاحبان کیوسک های مطبوعاتی زندگی و معاش خود را فدای فرهنگ کنند در حالی اغلب مردم فرهنگ برای آنان اهمیت درجه چندمی دارد و سرانه مطالعه آنان از چند دقیقه در سال تجاوز نمی کند. خبر تعطیلی کتابفروشی ها و حتی تبدیل آنها به فست فود و غیره قبل در کشور خیلی قبل از تر تغییر کاربری کیوسک های مطبوعاتی در بوشهر منتشر شده است و این موضوع اهمیت بیشتر غذا را نسبت به فرهنگ را برای اغلب ایرانیان نشان می دهد.

دلایل زیادی برای تغییر کاربری مشاغل فرهنگی در کشور وجود دارد و کاهش استقبال مردم از نشریات و کتاب ها تا اندازه ای به گشترس اینترنت هم مربوط زیرا در شبکه های اجتماعی اخبار به سرعت منتشر می شوند اما در نشریات با تاخیر حداقل 24 ساعته منتشر شده و اخبار سوخته محسوب می گردند و نمی توان انتظار داشت از نشریات در این شرایط استقبال شود.

گرانی کاغذ و هزینه های انتشار نشریات بر قیمت آنها تاثیر گذاشته است و کاهش قدرت خرید مردم باعث می شود که این کالاهای فرهنگی از اولین حذف شده های سبد خانوار باشند.

هر چند که اماری از تعداد عرضه کنندگان مطبوعات در شهر بوشهر وجود ندارد ولی به نظر می رسد این میزان از حد استاندارد کمتر است و با تغییر کاربری کیوسک های مطبوعاتی در شهر بوشهر این میزان کمتر هم شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سخنگوی شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: بر اساس تصمیمات جلسه مشترک مسؤولان نیشابور با مدیر کل ورزش و جوانان استان و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در بهمن  ۱۴۰۲ مقرر شده است فهرست طرح های پیشنهادی اداره کل ورزش و جوانان استان در شهر نیشابور برای اجرای طرح مولد سازی اعلام تا این موضوع در جلسه بعدی در شهرستان بررسی و تصمیم گیری شود که تا کنون فهرست پیشنهادی آن اداره کل ارائه نشده است.

احمد همت آبادی افزود: شورای اسلامی نیشابور مخالفت جدی خود را با مصوبه کمیسیون ماده ۵ برای چندمین بار به صورت رسمی اعلام کرده و مصرانه پیگیر حذف ورزشگاه انقلاب نیشابور از فهرست اموال دولتی مشمول طرح مولد سازی است.

دیگر خبرها

  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب
  • ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دولتی در البرز
  • رشد ۵۸ درصدی مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در البرز
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز