Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@08:58:34 GMT

نظارت کامل بر تولید و عرضه مواد غذایی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۱۶۶۶

نظارت کامل بر تولید و عرضه مواد غذایی

 به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر" علی اسدی پور" در نشست خبری به مناسبت روز جهانی غذا با اشاره به اجرای طرح آزمایش باقی مانده سموم بر مواد غذایی گفت: بالغ بر 20 نوع فراورده کشاورزی، میوه، سبزی و صیفی در این طرح روزانه مورد بررسی قرار می گیرد.

 وی اضافه کرد: همچنین سازمان غذا و دارو و به تبع آن معاونت های غذا و دارو در دانشگاه های علوم پزشکی برنج و گندم را از نظر باقی مانده سموم و فلزات سنگین مورد پایش و ارزیابی قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر اسدی پور گفت: یکی از دغدغه‌هایی که مردم دارند این است که آیا غذایی می‌خورند سالم است؟ و یکی از وظایف سازمان این است که همه مواد غذایی که در بازار عرضه می‌شود را هر روز مورد آزمایش قرار داده تا از سلامت مواد غذایی مطمئن شود .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید برآنکه سازمان غذا و دارو درحد امکانات خود تلاش می‌کند که غذایی در اختیار مردم قرار داده می‌شود سالم باشد، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بر فرایند تولید و عرضه غذا نظارت دارد .

دکتر اسدی‌پور با بیان این مطلب که موادی سلامت آنها مورد تایید نباشد معدوم می‌شوند، ادامه داد: فراورده‌های غذایی که به صورت قاچاق وارد بازار می‌شود، سلامت آنها مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست .

 مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان وظیفه معاونت غذا و دارو  را کنترل، نظارت و ارزیابی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی  دانست و گفت: این امر  به روش‌های مختلف در سال های متمادی انجام می شود.

دکتر منصور قنبری زاده گفت: این معاونت انواع فرآورده های کشاورزی را از نظر باقیمانده سموم کنترل می‌کند.

وی شناسایی انبارهای نگهداری مواد غذایی را از دیگر اقدامات این معاونت دانست و بیان کرد: برخی از این انبارها استاندارد لازم نداشت که در ابتدا آموزش‌های لازم ارائه و صاحبان این انبار ها را ملزم کردیم که باید پروانه از وزارت بهداشت دریافت کنند .

وی تغییر الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت را شعار سال جاری معاونت غذا و دارو اعلام کرد .

  وی در ادامه به وجود هزار و 500 آرایشگاه زنانه در شهرستان کرمان اشاره کرد و گفت:  در زمینه کنترل آرایشگاه ها نیز این معاونت در سال های گذشته ورود پیدا کرده به طوری که در 9 ماهه گذشته تاکنون 200 آرایشگاه بازدید که حدود 200 رنگ برای تتو که مورد تایید وزارت بهداشت نبوده و همچنین 50 دستگاه تتو که استاندارد نبودند، جمع آوری شده است

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دارو دانشگاه علوم پزشکی سازمان غذا و دارو مواد غذایی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی و نظارت بر دکه‌های سطح شهر ضروری است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ناصر عتباتی، اول اردیبهشت ماه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد افزود: چنانچه فعالیت دکه‌هایی که در سطح شهر به ارایه خدمات و عرضه محصولات متنوع می‌پردازند با مجوز انجام شود، از تخلفات احتمالی جلوگیری می‌شود. 

وی با تاکید بر قاعده‌مند شدن فعالیت مشاغل مدیریت شهری خاطر نشان کرد: در دکه‌های شهر خرید و فروش دخانیات و عرضه غذای و لبنیات انجام می‌شود که نظارتی شایسته بر این واحدها باید انجام شود. 

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به رسیدگی به واحدهای تولیدی مشکل دار استان، افزود: سال گذشته در قالب ۵۰ بازدید میدانی از واحدهای مشکل‌دار، ۱۱۹ پرونده تشکیل و ۳۰۰ مصوبه در جهت رفع، ۹۳ واحد مشکل‌دار ثبت شد. 

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • اصلاح ژنتیک گیاهان چه ارتباطی با شهرها دارد؟
  • اجرای طرح رتبه‌بندی نانوایی‌ها در استان مرکزی
  • عرضه نان باکیفیت اولویت اول استان مرکزی باشد
  • ساماندهی و نظارت بر دکه‌های سطح شهر ضروری است