Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@10:42:51 GMT

دوشنبه ۲۳ مهر؛ قیمت ارز مسافرتی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۱۷۰۷

دوشنبه ۲۳ مهر؛ قیمت ارز مسافرتی

اقتصاد > تجاری - مالی - همشهری‌آنلاین:
شعب منتخب بانکی قیمت فروش ارز مسافرتی را دوشنبه ۲۳ مهر بدون کارمزد ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل بعد از ساعت 11 آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت 12 هزار و 800 تومان می‌فروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با احتساب کارمزد 7 در هزار اين نرخ به رقمی حدود 13 هزار تومان می‌رسد.

شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند، روزانه بعد از دریافت نرخ ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت 11 صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می‌شود. گفتنی است، تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می توانند ارز بفروشند.

مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک های عامل ارائه کنند می توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها تا 1000 یورو با نرخ حدود 11 هزار و 800 تومان خریداری کنند.

براساس سیاست جدید بانک مرکزی که از روز 18 شهریورماه آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تامین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ‌ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.

در همین زمینه: جدیدترین قیمت ارز مسافرتی | یوروی مسافرتی باز هم گران شد قیمت خرید دلار و یورو در بانک‎ها | مقایسه با نرخ خرید بانک‌ها در هفته گذشته چرا دلار پایین نمی‌آید؟ واکنش رئیس بانک مرکزی دولت احمدی‌نژاد به وضعیت ارز | نرخ سود‌ سپرده‌ها زیاد شود نرخ واقعی دلار از نظر رییس اتاق اصناف

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول خودروهای برقی چین لرزید

غول خودروهای برقی چینی بی‌وای‌دی افزایش ۱۸.۶ درصدی سود سه‌ماهه چهارم را گزارش داد که پایین‌ترین میزان از سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ است زیرا فروش خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروی جهان در بحبوحه جنگ بی‌رحمانه قیمت‌ها شتاب خود را از دست داده است.

به گزارش ایسنا، سود خالص در سه ماهه گذشته به ۸.۶۷ میلیارد یوان (۱.۲۰ میلیارد دلار) رسید که درآمد با افزایش ۱۵.۱ درصدی به ۱۸۰.۰۴ میلیارد یوان رسید.

بی‌وای‌دی اعلام کرد که برای کل سال ۲۰۲۳، سود خالص ۸۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۳۰.۰۴ میلیارد یوان رسید. بی‌وای‌دی قیمت شروع نسخه جدید سدان برقی سیل خود را ۵.۳ درصد کمتر از مدل قبلی خود تعیین کرد.

بیشترین تخفیف ارائه شده امسال ۲۱.۶ درصد است. محاسبات رویترز نشان داد که بی‌وای‌دی در سال گذشته قیمت ۱۳ مدلی را که ۹۳ درصد از کل فروش آن در چین را تشکیل می‌دادند، به طور متوسط ۱۷ درصد کاهش داد.

امسال چندین خودروساز دیگر از جمله تسلا، جیلی، آیون انرژی، لیپ‌موتور و اکسپنگ به جنگ قیمت ملحق شده‌اند اما تخفیف‌های آنها در مقایسه با بی‌وای‌دی از نظر عمق و تعداد مدل‌ها کمرنگ است.

بی‌وای‌دی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۴۰ هزار خودرو صادر کرد که حدود هشت درصد از فروش جهانی آن است. فروش خودروها و محصولات مرتبط با آن که ۸۰ درصد از درآمد عملیاتی بی‌وای‌دی را تشکیل می‌دهند، ۲۳.۰۲ درصد حاشیه سود ناخالص را در سال ۲۰۲۳ به ثبت رساند که ۲.۶۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

بی‌وای‌دی همچنین از شاسی‌بلند الکتریکی کامپکت Yuan Up رونمایی کرد که جدیدترین محصول سری Dynasty با قیمت پایه ۹۶ هزار و ۸۰۰ یوان است.

داده های انجمن خودروهای مسافری چین نشان می‌دهد که فروش خودروهای برقی چین در سال گذشته ۲۰.۸ درصد پس از افزایش ۷۴.۲ درصدی در سال ۲۰۲۲ رشد داشته است، در حالی که رشد فروش پلاگین هیبریدی از ۱۶۰.۵ درصد به ۸۲.۵ درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، چین مشوق هایی مانند خرید و فروش خودرو و کاهش پیش پرداخت وام‌های خودرو برای جلب نظر مشتریان محتاط ارائه کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی مهمترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • غول خودروهای برقی چین لرزید
  • (تصاویر) فروش گران‌ترین گاو جهان به قیمت ۲.۶ میلیارد تومان!
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / طلا بخریم یا نه؟
  • باشگاه استقلال قیمت گذاری شد
  • استقلال قیمت‌گذاری شد: هزار و هشتصد میلیارد تومان!
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۷ فروردین ۱۴۰۳/ دلار وارد کریدور جدید قیمتی می‌شود؟
  • فروش آزاد ۱۷ میلیون دلار در افغانستان
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز دوشنبه ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳