Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید هادی دلبری معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی، با بیان اینکه در کل کشور حدود ۱۰۶ هزار پایگاه تغذیه سالم یا همان بوفه در کلیه مدارس اعم از مدارس دولتی و غیردولتی داریم اظهار کرد: طبق شیوه نامه بوفه‌ها، مدارس از ناحیه آموزش و پرورش شهرستان خود درخواست مجوز می‌کنند، بازرس بوفه را رصد می‌کند و اگر حائز شرایط بودند مجوز فعالیت دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مجوز یک ساله اعطا می‌شود و سازمان دانش‌آموزی مجری طرح است. یک تفاهم نامه همکاری با معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارتخانه داریم که هر ساله مباحث تخصصی بهداشتی پایگاه‌های تغذیه سالم را رصد می‌کنند و یکی از اعضای کمیته‌هایی که به استان‌ها اعزام می‌شوند نماینده اداره کل سلامت است.

بیشتر بخوانید: دانش آموزان کشور‌های مختلف جهان چه غذایی می‌خورند؟ 

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی کشور از راه‌اندازی سامانه پیامکی به منظور ارتباط و تعامل دوسویه با دانش آموزان و مدارس خبر داد و گفت: سامانه‌ای با سرشماره ۳۰۰۰۵۸۸۳۸۴ راه‌اندازی شده که دانش آموزان و خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلفات بوفه‌ها می‌توانند موارد را گزارش دهند.

دلبری با تاکید بر اینکه طبق دستورالعمل متولی پایگاه‌ها و فروش اقلام مجاز و غیرمجاز، مدیران مدارس هستند عنوان کرد: بالغ بر ۹۸ درصد مدیران مدارس به شیوه‌نامه عمل می‌کنند. در سال گذشته هم آمار تخلفات محسوس نبود.

وی با بیان اینکه هر سال دستورالعمل بهداشتی و ضوابط مربوط به پایگاه‌های تغذیه سالم را به مدارس ارسال می‌کنیم، فهرست حدود ۱۸ قلم خوراکی ممنوعه را اعلام کرد و گفت: این اقلام ارزش غذایی بالایی ندارند که شامل فرآورده‌های غلات حجیم شده با هر نام تجاری انواع چیپس سیب‌زمینی و ذرت، انواع یخمک، نوشابه‌های گازدار و ماءالشعیر، دوغ گازدار، آدامس‌های حاوی مواد قندی، سوسیس، کالباس، کلیه فرآورده‌هایی که در آن‌ها سوسیس و کالباس وجود دارد، انوع سالاد الویه، انوع لواشک، آلو و آلوچه بدون بسته بندی و فاقد مجوز‌های بهداشتی وزارت بهداشت، آبنبات‌هایی که به سطح دندان می‌چسبند، انواع آب‌میوه‌هایی که دارای قند افزوده‌اند، فلافل، سمبوسه، انواع اشترودل گوشتی و غیرگوشتی بدون بسته‌بندی و فاقد مجوز، انواع پیراشکی و دونات، بستنی یخی، پاستیل، خیارشور و انواع سس‌ها است.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی کشور هفت گروه خوراکی مجاز و قابل ارائه در پایگاه‌های تغذیه مدارس را نیز به این شرح اعلام کرد و گفت: خشکبار، خرما، انواع مغز‌ها و دانه‌ها از نوع بدون نمک، شیر و فرآورده‌های آن، نوشیدنی شامل دوغ بدون گاز و آب معدنی دارای مجوز، انواع میوه، بیسکویت بدون کرم، کیک و کلوچه، لقمه سالم شامل نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان و پنیر و خیار و نان و پنیر و گوجه در بسته بندی تک نفره و بهداشتی، غذا‌های پخته شامل انواع آش، سوپ، لوبیا، عدسی، شله زرد، فرنی، حلیم و سمنو که در شرایط بهداشتی و به صورت روزانه طبخ شده باشند، مجاز هستند.

دلبری همچنین با بیان اینکه استقبال از دریافت مجوز بالاست گفت: هنوز آمار نهایی و دقیق مجوز‌ها مشخص نیست و اگر مدارسی باقی ماند باشند تا هفته اول آبان مهلت دارند که اقدام کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۱۸ خوراکی ممنوعه برای بوفه مدارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی جذاب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای سربازان

آفتاب‌‌نیوز :

مجوز استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح صادر شد.

اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیرو‌های وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

 وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استاندارد‌های لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

 وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

 کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار نمود: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیرو‌های مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌هاشد.

وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیرو‌های امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستا‌ها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

 مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی در پایان یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیرو‌های مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیرو‌های مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی اافزود: در این جلسه در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکار‌های رفع آن‌ها بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • اعلام لیست اولیه تیم ملی والیبال ایران بدون حضور غفور و موسوی
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • خبر خوش برای سربازان