Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - امیرولی عضد زاده با بیان اینکه نابینایان و کم‌بینایان به‌عنوان بخشی از شهروندان جامعه دارای نیازها و مطالباتی هستند گفت: تعداد۲۲۴ کم بینا و نابینا تحت پوشش اداره‌ بهزیستی شهرستان اردکان هستند.

امیر ولی عضدزاده رئیس بهزیستی اردکان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن گرامیداشت پانزدهم اﮐﺘﺒﺮ روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن وﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ اظهار داشت : درصد بالایی ازمشکلات بینایی  قابل پیشگیری است و تعداد۲۲۴ کم بینا و نابینا تحت پوشش اداره‌ بهزیستی شهرستان اردکان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشکلات بینایی و اختلال دید به دو دسته ارثی و غیر ارثی تقسیم بندی می شود که هرکدام، پیشگیری و درمان مخصوص به خود را دارد به‌عنوان‌مثال در موارد ارثی، می‌توان با انجام مشاوره‌های پیش از ازدواج، از بروز آن‌ها جلوگیری کرد و در موارد غیر ارثی نیز می‌توان با مراجعه به ‌موقع به پزشک متخصص و رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی، از بروز آن جلوگیری کرد.

عضدزاده تصریح کرد: درسال گذشته تعداد  ۳ هزار و ۴۹۰ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان مورد سنجش بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۴۱۷ نفر مشکوک  به تنبلی چشم و سایر بیماریهای چشمی برای پیشگیری به متخصصان ارجاع شدند.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۴ نفر نابینا و کم‌بینا در شهرستان تحت پوشش این اداره هستند، افزود: از این تعداد ۵۱ نفر مستمری‌بگیر و ۱۷۳ نفر خدمات موردی دریافت می‌کنند.

رئیس بهزیستی اردکان ازجمله خدمات بهزیستی به نابینایان را تحویل وسایل کمک توان‌بخشی نظیر ویلچر، واکر، عصا،عینک، ساعت گویا و نیز خدمات مالی، هزینه‌های تحصیلی و ... برشمرد.

 عضد زاده تصریح کرد: اشتغال و نبودن کارمناسب از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه های نابینایان است که در بیشتر مواقع این دغدغه و مشکلات مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: مطابق این قانون ۶۰ درصد از ردیف های استخدامی اپراتورها و تلفن خانه ها باید به نابینایان تخصیص یابد و انتظار این قشر جامعه از ادارات دولتی رعایت قانون استخدام معلولان نابینا در ادارات شهرستان است؛ زیرا فعالیت در مشاغل مناسب، زمینه‌ساز تأمین نیازهای خانوارها در حوزه‌های مختلف است و عدم بهره‌مندی روشندلان از فرصت‌های شغلی مناسب، مشکلات معیشتی و اقتصادی زیادی را برای آنان در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نابینایان و کم‌بینایان به‌عنوان بخشی از شهروندان جامعه دارای نیازها و مطالباتی هستند اظهار داشت: رسیدگی به نیازهای این قشر جامعه ازجمله اشتغال، ادامه تحصیل، تردد در شهر، امورات رفاهی و معیشتی ازوظایف مسلم دستگاه‌ها است.

این مقام مسئول گفت: ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن ﺣﻖ اﺳﺘﻔﺎده از تمامی اﻣﮑﺎﻧﺎت رﻓﺎﻫﯽ ﻣﻌﻤﻮل در ﺟﺎﻣﻌﻪ را دارﻧﺪ آﻧﺎن بایستی بتوانند به مانند دیگر شهروندان دراستفاده ازﭘﯿﺎده روﻫﺎ، ﺧﯿﺎﺑﺎنها و وﺳﺎﯾﻞ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﻫﻤﮕﺎﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺗﻮﺑﻮس و نیز اﻣﺎﮐﻦ ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ و ﻣﺬﻫﺒﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ. 

۲۳مهرماه روز عصای سفید  با شعار « رفع تبعیض راهم را روشن می سازد »نامگذاری شده است.

انتهای پیام / 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند پیشرفت طرح پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جلال علمدار در بازدید از این طرح، گفت: طرح پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان به منظور جبران کمبود آب شهر‌های اردکان، احمد آباد و روستای ترک آباد در مواقع اضطراری در حال اجرا است.

وی، اعتبار این طرح را ۳۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اعتبار این طرح از سوی شرکت معدنی و صنعتی چادرملوی اردکان تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح ۵۸ درصد است، ادامه داد: خط انتقال آب این طرح ۳۴ کیلومتر است که تاکنون ۲۰ کیلومتر آن با لوله چدن داکتیل با قطر ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلی متر اجرا شده است.

ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این بازدید به بررسی روند پیشرفت خط انتقال آب مجتمع صنعتی معدنی چادرملو به این شهرستان پرداخت و گفت: امیدواریم این خط انتقال آب که می‌تواند بیش از ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب را به شهرستان اردکان منتقل کند، تا قبل از شروع فصل تابستان و پیک مصرف آب به پایان برسد و ما شاهد آبرسانی به این شهرستان از مسیر خط انتقال آب باشیم.

دیگر خبرها

  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • بررسی روند پیشرفت طرح پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • مسابقات ورزشی قهرمانی مراکزتوانبخشی اوتیسم استان کرمان برگزار شد
  • پیشرفت ۸۲ درصدی خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان