Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گگفت:در طول ۶ ماهه اول سال جاری تعداد ۵۲ هزارو ۷۲۹ راس دام و تعداد ۱۷ میلیون و ۱۹۴ هزارو ۲۵۳ قطعه طیور در ۲۶ کشتارگاه تحت نظارت ۲۸ ناظر ذبح شرعی کشتار گردیده است.
حجت الاسلام و المسلمین، ولی زاده افزود: اجزاء حرام دام‌های ذبح شده با حضور ناظرین شرعی در کشتارگاه‌های دام معدوم سازی میگردد و هیچ گونه ذبحی توسط دستگاه انجام نمی‌گیرد، بلکه با رعایت کلیه اداب ذبح شرعی توسط ذابحین شرعی نظارت ناظرین شرعی کشتار صورت می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نظارت بر مراکز عمل آوری و کار خانجات سوسیس و کالباس در استان و مواد گوشتی که به این مراکز وارد می‌شود تحت نظارت دقیق بوده و از ورود احتمالی گوشت‌های غیر مجاز به این مراکز جلوگیری می‌شود.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه گفت: افزود با اشاره به اینکه قانون ذبح شرعی در سال ۱۳۸۷ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و بعد از تائید شورای نگهبان به دولت ابلاغ گردید، افزود: بر اساس این قانون همه کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز فرآوری و عمل آوری و مبادی گمرکی دارای ناظرین ذبح شرعی می‌باشند.
حجت الاسلام و المسلمین، ولی زاده: الصاق پلمپ‌های نشانه گذاری لاشه‌های گوشت دامی را در کشتارگاه‌های دام استان توسط ناظرین شرعی امری فوق العاده مهم است که موجب اطمینان مردم از سلامت بهداشتی و شرعی گوشت مورد استفاده شده است؛ و همچنین باعث کاهش کشتار‌های غیر مجاز گردیده است.
انتهای پیام/ه

نظارت شرعی بر ذبح دام و طیور در آذربایجان غربی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی مراجع تقلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر خلیل زاه مدیر کل دامپزشکی استان در تشریح اقدامات انجام شده در طرح نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام و نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: طرح مذکور از ۲۳ اسفندماه سال قبل شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان، در سطح استان به اجرا گذارده شد
وی افزود: در اجرای این طرح ۹ هزار ۳۴۰ نوبت بازدید و نظارت بهداشتی بر مراحل مختلف تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، اعم از رستوران‌های بین‌راهی و درون شهری، سردخانه‌های مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز، آشپزخانه‌ها، هتل‌ها و مهمانسراها، بیمارستان‌ها و ... توسط ۱۲۰ نفر ناظرین بهداشتی دامپزشکی در قالب ۸۰ اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی در دو شیفت کاری در سطح استان آذربایجان صورت گرفت.
وی تصریح کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها بالغ بر ۱۱ تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد و تعداد ۹۶ مرکز عرضه متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی و تعداد ۴ مرکز متخلف نیز پلمپ گردید. 
مدیر کل دامپزشکی استان در پایان اعلام کرد: با توجه به اتمام طرح تشدید نظارت، بازدید‌های پی در پی توسط بازرسان دامپزشکی از این مراکز ادامه دارد و از شهروندان محترم درخواست نمود در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت نمایند و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • انجام بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • معدوم شدن حدود ۱۶ تُن فرآورده خام دامی در اصفهان
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور
  • پلمب واحد پذیرایی گرانفروش در کیش
  • بیش از ۲۸ تن لاشه غیربهداشتی دام و طیور در کرمانشاه ضبط و معدوم شد
  • ضبط و شناسایی ۳۴۰ کیلوگرم فراورده تاریخ گذشته در بروجرد