Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

امسال با توجه به افزایش شدید نرخ ارز و کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی در دولت تدبیر و امید، زائران اربعین حسینی(ع) که عازم عراق هستند باید به این نکته توجه داشته باشند و برای جلوگیری از خسارت بیشتر در محاسبه نرخ ارز در سفر اربعین، "دینار عراقی" مورد نیاز سفر خود را پیش از عزیمت به عراق از داخل کشور تهیه کنند چرا که امسال عراقی‌ها با توجه به این افت ارزش پولی ایران، چندان تمایلی به دریافت پول ایرانی از زائران ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم اما یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های زائران اربعین در عراق، هزینه حمل‌ونقل در عراق برای تردد از مرز تا شهر‌های زیارتی نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین است و امسال این هزینه‌های حمل‌ونقل به‌شدت افزایش یافته است.

از این رو در مطلب پیش‌ِرو، قیمت‌های تقریبی مسیرهای پرتردد زائران ایرانی در عراق را آورده‌ایم تا زائران اربعین قبل از شروع این سفر بهتر بتوانند برنامه‌ریزی لازم مالی برای سفر خود داشته باشند.

ــ هزینه کرایه ماشین ون از مرز مهران تا شهر مقدس نجف، 17 هزار دینار حدود 220 هزار تومان است.

ــ هزینه کرایه ماشین سواری از مهران تا نجف برای هر نفر 25 هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه از مرز مهران تا کربلا نیز همان رقم 17 هزار دینار پیش‌بینی شده است.

ــ هزینه کرایه از شهر نجف تا کربلا با اتوبوس و ون 3هزار و 500 دینار و سواری چهارنفره، برای هر نفر 6هزار دینار است.

بیشتر بخوانید

کاملترین دستورالعمل طب سنتی برای "پیاده‌روی زائران اربعین" منتشر شد + دانلود

ــ هزینه کرایه‌ از نجف تا کاظمین با ون و اتوبوس‌ 9هزار دینار و با سواری چهارنفره برای هر نفر 14هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه از کربلا تا کاظمین با اتوبوس‌های حرم امام حسین(ع) رفت و برگشت به‌همراه زیارت دوطفلان مسلم 7هزار دینار و با سواری چهارنفره فقط رفت 10هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه‌ از کربلا به سامرا با اتوبوس‌های حرم امام حسین(ع) رفت و برگشت همراه با زیارت کاظمین و دوطفلان مسلم 12هزار دینار و از کاظمین به سامرا با سواری چهارنفره برای هر نفر 10هزار دینار است.

ــ هزینه کرایه از کربلا به مدائن مرقد سلمان فارسی با اتوبوس‌های حرم امام حسین(ع) رفت و برگشت 8هزار دینار تخمین زده شده است.

ــ هزینه‌ کرایه بازگشت از کربلا تا مهران با اتوبوس‌های حرم امام حسین(ع) 15هزار دینار است.

شایان ذکر است نرخ دینار عراقی به‌ازای هر 1000 دینار برابر با حدود 13 هزار تومان است؛ هزینه‌های حمل‌ونقل در عراق برای زائران ایرانی در حالیست که عراقی‌ها امسال هزینه کرایه‌های خود را افزایش نداده‌اند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کرایه ماشین اربعین عراق صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از اول اردیبهشت

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با تأکید بر اینکه افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی در تهران از ابتدای اردیبهشت ماه اجرایی می شود، گفت: هرگونه افزایش نرخ کرایه در هریک از بخش های حمل و نقل عمومی شامل تاکسی، اتوبوس و مترو پیش از اردیبهشت تخلف است و با آن برخورد خواهد شد.   سعید بشیری در گفت و گو با ایسنا، در تشریح اعمال افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در تهران گفت: در متن مصوبه شورای اسلامی شهر تهران که به تصویب هیات تطبیق فرمانداری تهران رسید نیز تاکید شده بود زمان اجرای افزایش نرخ کرایه های تاکسی، اتوبوس و مترو از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ است و بر همین اساس افزایش نرخ کرایه ها از ابتدای اردیبهشت ماه امکان پذیر بوده و هرگونه افزایش پیش از این تاریخ تخلف محسوب می شود.   وی افزود: بی تردید باید در بخش تاکسیرانی در صورت مشاهده با این تخلفات از سوی حوزه نظارت سازمان تاکسیرانی برخورد قانونی صورت بگیرد.   به گزارش ایسنا، بشیری معاون عمرانی فرمانداری تهران پیشتر نیز از تأیید نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت و مصوبه شورای شهر تهران در هیأت تطبیق فرمانداری تهران خبر داده بود.   وی تاکید کرده بود: بر روی ارقام با توجه به اینکه پایین تر از نرخ تورم بود، نکته‌ای نداشتیم؛ اما چند نکته حقوقی در متن مصوبه بود که به شورای شهر تهران اعلام شد تا برطرف کنند؛ لذا ارقامی که برای نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در شورای شهر تهران مصوب شده بود به تأیید هیات تطبیق فرمانداری تهران رسید.   به این ترتیب برای سال جاری بر اساس مصوبه شورای شهر تهران ۲۸ درصد افزایش در بخش مترو، ۲۶ درصد افزایش در بخش اتوبوس و ۴۵ درصد افزایش در بخش تاکسی را خواهیم داشت. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قیمت دینار عراق امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۴ درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد
  • نرخ سفر عتبات از اردیبهشت افزایش می‌یابد
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • فیلم/ اعلام انزجار زائران کربلا در حرم امام حسین(ع)
  • قیمت دینار عراق امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • نرخ کرایه اتوبوس درون‌ شهری یزد ۱۴ درصد افزایش یافت
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می شود | بلیط مترو و اتوبوس چقدر زیاد شد؟
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از اول اردیبهشت
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳