Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت که نابینایان و کم بینایان علیرغم استعداد زیاد و ظرفیت بی پایان اگر به آنها رسیدگی نشود، به انسان‌های وابسته تبدیل خواهند شد.

فاطمه خانزادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به روز جهانی عصای سفید اظهار داشت: 15اکتبر مصادف با 23 مهرماه روز جهانی «عصای سفید» در ﺟﻬﺖ اﻫﻤﯿﺖ ﺑﻪ روﺷﻨﺪﻻن، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼت آنان و اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻂ ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن از ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ نام گذاری شده اﺳﺖ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: چنانچه بتوانیم امکانات مناسب در اختیار این افراد قرار دهیم و آموزش‌های صحیح به آنان ارائه شود، آنها «توانمندترین گروه معلولان » خواهند بود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با بیان اینکه 116پرونده نابینایی در سطح شهرستان وجود دارد که 55نفر مستمری بگیر و61نفر نیز مستمری نمی گیرند خاطرنشان کرد: تعداد توانخواهان شهری 83 نفر و توانخواهان روستایی 33 نفر هستند.
خانزادی یادآورشد: خدماتی که سازمان بهزیستی برای توانخواهان نابینا انجام می دهد شامل ارائه دفتر چه بیمه، برقراری مستمری، کمک هزینه سهم آورده مسکن، کمک هزینه معشیت، کمک هزینه درمان همچون خرید عینک و ویزیت پزشک است.
وی افزود: کمک هزینه های مناسب سازی منازل، معرفی جهت دریافت وام اشتغال، ارائه وسایل کمک توانبخشی همانند ساعت گویا، عصای سفید، تلفن همراه، رادیو، سیستم رایانه و...برای این عزیزان امکان پذیر است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با بیان اینکه توانمند سازی افراد نابینا در سطح شهرستان یکی از اهداف اصلی این سازمان است، گفت: پرداخت شهریه دانشگاه در مقاطع مختلف، معرفی به مراکز حرفه آموزی و آموزش مهارتهای زندگی به نابینایان از اقداماتی در حال اجرا در سطح شهرستان است.
وی در پایان با اشاره به طرح بینایی سنجی در سطح کشور، عنوان کرد: طرح غربلگری 'بینایی سنجی' در سطح شهرستان جهت مقابله با تنبلی چشم که یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی در کودکان است اجرا می شود.
خانزادی گفت: در حال حاضر دو مرکز فعال در مجتمع خدمات بهزیستی شهید سجادیان وکلینیک رودهن غربلگری را انجام می دهند.
تهرام/7246/ 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي نابينايان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز

مدیرکل کمیته امداد امام استان البرز گفت: از اهداف کمیته این نهاد در جهت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و کاهش وابستگی آن‌ها به ویژه در بخش اقتصادی اشتغال‌زایی و خودکفایی آن‌ها است. - اخبار استانها -

رضا البرزی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با بیان اینکه اشتغال‌زایی، راهکار توانمند‌سازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: به منظور ایجاد انگیزه و مشارکت اجتماعی مددجویان در جهت توانمند‌سازی آنها در زمینه شغلی این نهاد اقدام به پرداخت وام اشتغال به مبلغ 910 میلیارد تومان به یک هزار و 188 نفر مددجو کرده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح خودکفایی برای مددجویان علاوه بر مهارت‌آموزی این عزیزان وابستگی مالی آن‌ها را به نهاد‌های حمایتی کاهش می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز با تاکید به اینکه یکی از اهداف این نهاد استقلال و عدم وابستگی اقتصادی مددجویان است، افزود: توانمندسازی مددجویان تنها راهی است که بتوان وابستگی مالی و فقر را از این عزیزان دور کرد.

ارائه 1000 خدمت مسکن به مددجویان کمیته امداد استان البرز ارائه 1000 خدمت مسکن به مددجویان کمیته امداد استان البرز

وی با اشاره به اینکه آموزش و مهارت آموزی مهم‌ترین راه توانمندسازی این افراد است تا در زمینه شغلی موفق شوند، گفت: در این راستا کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اقدام به معرفی هشت هزار نفر از افراد تحت حمایت کمیته به بخش ‌های آموزشی، راهبری شغلی و کاریابی کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صعود مناطق نفت خیز جنوب به لیگ برتر گلبال کشور
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • دستگیری ۷۹۸ سارق در اسلامشهر
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان