Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-23@15:14:45 GMT

IBAN چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۱۹۷۲

IBAN چیست؟

به گزارش امتداد نیوز، ایرانیکارت در ادامه به معرفی IBAN یا همان International Bank account Number می‌پردازد.

IBAN شامل اعداد و حروف است حداکثر ۳۴ کاراکتر دارد و به تمام حساب‌های حوزه اروپا تعلق می‌گیرد و نشان‌دهنده نام کشور، بانک مقصد و شماره حساب فردی است که حساب به نام وی باز شده است.

IBAN ارسال‌ها و دریافت‌های حواله‌های بین‌المللی را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌اکنون حدود ۵۰ کشور از حدود ۲۲۰ کشورجهان عضو این پروتکل هستند از سال ۲۰۰۷ تاکنون کشورهای دیگر مانند عربستان و امارات، نیز به صورت تدریجی وارد حوزه آی‌بن شده‌اند و شماره حساب‌های خود را با این نام ارائه می‌کنند.

ساختار IBAN

 از مجموع حداکثر ۳۴ کاراکتر آی‌بن دو حرف اول آن نشان‌دهنده کشور مقصد است. به عنوان مثال چنانچه دو کارکتر اول یک آی‌بن GR باشد مربوط به کشور یونان است یا مثلا CH مربوط به کشور سوئیس است.

کشورهای حوزه IBAN

کشورهای حوزه اروپا و یورو، بحرین، برزیل، کاستاریکا، تیمور شرقی، جزایر فارو، جبل الطارق، مقدونیه، سن مارینو، قطر، جزایر ویرجین آیلند انگلستان از جمله کشورهای حوزه IBAN هستند.

چه کسانی می‌توانند آی‌بن ایجاد کنند؟

بانک‌های عضو این پروتکل که با حساب‌های مشتریان استفاده می‌شوند مجاز به ایجاد آی‌بن هستند. هیچ ارگان دیگری مجاز به ایجاد آی‌بن برای مشتریان بانک‌ها نیست. برای این کار شما می‌توانید درخواست خود را به موسسات خصوصی مانند ایرانیکارت داده که از طریق ایجاد حساب بانکی یا با حساب‌های بانکی خود اقدام به ارسال و یا دریافت حواله شما داشته باشند.

این کد توسط بانک صادرکننده حساب شما ایجاد و در بانکداری الکترونیکی شما ذخیره می‌شود.

موارد استفاده از آی‌بن

با استفاده از آی‌بن می‌توانید ارسال حواله در مطمئن‌ترین حالت ممکن به صورت صحیح و بدون تاخیر داشته باشید. آی‌بن شماره حساب شماست. در واقع شماره شبا که در کشور استفاده می‌شود نوعی آی‌بن بوده و تقریبا همان کارایی را دارد.

برای ارسال و دریافت حواله با استفاده از آی‌بن می‌توانید از طریق مجموعه ایرانیکارت اقدام کنید. ایرانیکارت حواله ارزی شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد می‌رساند، یا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نقد می‌کند.

انتهای پیام

true برچسب ها : بين‌المللي حساب بانکی حواله true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه ۱۴۰۳/۰۲/۰۳


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 652 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 39 میلیون و900 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 43 میلیون  تومان است.

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 25 میلیون و 300 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 15 میلیون و 400 هزار تومان و سکه یک‌گرمی7 میلیون  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 15 میلیون و 820 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2361 دلار است.

 

 در معاملات امروز (دوشنبه 3 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 43 هزار و 725 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 40 هزار و 895 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 46 هزار و 536 تومان و نرخ حواله یورو به 43 هزار و 429 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 11 هزار و 906 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 111 تومان است. 

 

بروز رسانی: دو‌‌شنبه 3  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

43  هزار و 725  

قیمت دلار (حواله)

40  هزار و 895

قیمت یورو (اسکناس)

46  هزار و 536

قیمت یورو (حواله)

43 هزار و 429

قیمت درهم (اسکناس)

11 هزار و 906

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 111

بروز رسانی: دو‌‌شنبه 3  اردیبهشت 13:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  39  میلیون و 900 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

43  میلیون

قیمت نیم سکه بهارآزادی

25  میلیون و 300 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

15  میلیون و 400 هزار

قیمت سکه گرمی

7 میلیون

بروز رسانی: دو‌‌شنبه 3  اردیبهشت 13:00

نوع

قیمت لحبظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

3 میلیون و 652 هزار

مثقال طلا

15 میلیون و 820 هزار

انس طلا(دلار)

2361

دیگر خبرها

  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • قیمت حواله سهند در بازار چقدر است؟
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • فرصت یکماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • توصیه حداد عادل به ایجاد کنندگان مدارس غیردولتی: حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید
  • حدادعادل: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام جدا ندانند
  •  بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در دیوان محاسبات 
  • دولت سیزدهم کشور را به ریل حکمرانی مردمی تغییر داد