Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@08:51:43 GMT

کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد با آسپیرین

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۲۱۳۹

کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد با آسپیرین

دانش > پزشکی - محققان بیمارستان عمومی ماساچوست متوجه شده‌اند که مصرف روزانه آسپیرین می‌تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد.

 

به گزارش خبرآنلاین، در مقاله ارائه‌شده درOnvology JAMA و به گفته دکتر تریسی سیمون از بخش گوارش بیمارستان در بوستون آمده است: مصرف روزانه آسپیرین (دو دوز 325 میلی‌گرم قرص در هفته به مدت 5 سال) مانع از توسعه نوع شایع سرطان کبد به نام HCC می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

{لینک}

اطلاعات به‌دست‌آمده از 170 هزار نفر در طول سه دهه گذشته این امر را ثابت می‌کند که مصرف 5 ساله می‌تواند منجر به کاهش 59 درصدی ابتلا به سرطان کبد شود.

هرچند سرطان کبد شایع نبوده اما در دهه‌های اخیر میزان ابتلا به آن افزایش پیداکرده است و کسانی که هپاتیت ب و سی دارند، مستعد گرفتن سرطان کبد هستند.

احساس وجود یک توده زیر قفسه سینه سمت راست، احساس درد در این ناحیه، تورم شکمی، درد در سمت راست شانه که به پشت می‌زند، رنگ‌پریدگی و کبودی و خونریزی، از دست دادن وزن، تهوع، از دست دادن اشتها و ضعف غیرمعمول،  از علائم ابتلا به این نوع سرطان می‌تواند باشد که تشخیص نهایی را پزشک با آزمایشات مخصوص خواهد داد.

 

 

5656

 

کلید واژه‌ها : پیوند کبد - سرطان سینه - سرطان پروستات - سرطان لوزالمعده - سرطان سر و گردن - سرطان - صنعت دارو - دارو -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پیوند کبد سرطان سینه سرطان پروستات سرطان لوزالمعده سرطان سر و گردن سرطان صنعت دارو دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند

دکتر محمود آل بویه در گفت و گو با قدس آنلاین می افزاید: چند دهه است که برای مصرف نوشابه های گازدار رژیمی، تبلیغات گسترده ای برای کاهش وزن انجام و ادعا می شود به جای قند، در تولید نوشابه های رژیمی از شیرین کننده های طبیعی و یا مصنوعی استفاده شده است که فاقد کالری می باشند بنابراین موجب افزایش وزن نمی شوند.

دکتر محمود آل بویه ،سرپرست اداره کل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو

آل بویه ادامه می دهد: همه شیرین کننده ها مانند آسپارتام و ... دارای حد مجاز مصرف روزانه (میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن) می باشند و مصرف بیش از آن در روز، احتمال ابتلا به انواع سرطان و ناباروری را در انسان افزایش می دهد.

سرپرست اداره کل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بیان می کند: آسپارتام پس از تجزیه در بدن به دو اسید آمینه اسید آسپارتیک و دی فنیل آلانین و متانول تبدیل می شود که در بیماران (ارثی) فنیل کتونوری (pku)، آنزیم فنیل آلانین هیدروکسیلاز، به دلیل جهش ارثی، غیرفعال می باشد، لذا قادر به تجزیه اسید آمینه دی فنیل آلانین در بدن نمی باشند و اسید آمینه مذکور در بدن تجمع یافته و منجر به آسیب مغزی و در نتیجه تأثیر بر عملکرد شناختی می شود. بنابراین روی  برچسب نوشابه های گازدار بدون قند، حاوی شیرین کننده مصنوعی آسپارتام، باید هشدار مربوط به ممنوعیت مصرف برای بیماران (ارثی) فنیل کتونوری درج شود.

عفت زارع

دیگر خبرها

  • اتمام ساخت پروژه بیمارستان سرطان کرمانشاه در اردیبهشت امسال
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • بهره برداری از دستگاه ماموگرافی هالوژیک بیمارستان کیش