Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@07:57:46 GMT

نظاميان آمريکايي از عراق اخراج مي شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۲۱۶۵

نظاميان آمريکايي از عراق اخراج مي شوند

خبرگزاري آريا- نمايندگان پارلمان عراق در صدد تصويب قانوني براي اخراج نيروهاي آمريکايي از کشورشان هستند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني العالم؛ در ديدار برهم صالح رئيس جمهور عراق با جان ساليوان معاون وزير امور خارجه آمريکا بر ضرورت دور نگه داشتن عراق از تنش ها در سياست بين المللي و کشمکش هاي منطقه اي تاکيد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همين حال نمايندگان پارلمان عراق درصددند قانوني را به تصويب برسانند که بر اساس آن نيروهاي نظامي آمريکايي مجبور به خروج از عراق شوند.
 جريان ها و گروههاي سياسي عراق در صدد بر آمده اند تا از ميزان نفوذ و دخالت هاي آمريکا در کشورشان بکاهند. برهم صالح رئيس جمهوري عراق در ديدار با جان ساليوان ضمن تاکيد بر ضرورت دور بودن عراق از تنش هاي منطقه اي و بين المللي گفت موقعيت و وضعيت عراق بايد مدّ نظر قرار گيرد. وي در اين ديدار که سفير آمريکا در بغداد هم در آن حضور داشت بر حاکميت و استقلال عراق تاکيد کرد.
به نظر مي رسد واشنگتن که بعد از انتخاب رؤساي سه گانه، دچار ناکامي و سرخوردگي شده است، اکنون در حال از دست دادن حضور نظامي خود در عراق است. فراکسيون هايي در پارلمان عراق در حال جمع آوري امضا براي تصويب قانوني هستند که نيروهاي اشغالگر آمريکايي را مجبور به خروج از عراق کند.
در همين حال گروههاي مقاومت عراقي به نيروهاي نظامي آمريکايي هشدار دادند که اگر با هماهنگي بغداد خاک عراق را ترک نکنند با سلاح آنها روبرو خواهند شد. اين گروهها اعلام کردند که حضور اين نيروها در عراق تماميت ارضي و وحدت عراق را به خطر مي اندازد و عامل جذب تروريسم است.
ائتلاف آمريکايي در ماه اوت گذشته اعلام کرد نيروهايش تا هر زمان که لازم باشد در عراق باقي خواهند ماند. اين ائتلاف از حضور پنج هزار و دويست نيروي نظامي آمريکايي در عراق خبر داد.
اين تحولات در حالي رخ مي دهد که عادل عبدالمهدي نخست وزير مامور تشکيل کابينه موفق شده است گامهاي خوبي در مسير تشکيل دولتي مستقل بردارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نظاميان آمريکايي عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند

کارشناس مسائل حقوقی عراق به مداخلات سفیر آمریکا در امور داخلی این کشور و حق بغداد در اخراج وی اشاره کرد.

به گزارش مهر به نقل از المعلومه، «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

پیش از این «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چالش با ارزش‌های لیبرالیسم غربی در جهان امروز ادعای آمریکا : هیچ کشور دیگری اورانیوم ۶۰ درصد را برای هدفی که ایران ادعا می‌کند، تولید نمی‌کند

دیگر خبرها

  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه