Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا – در دنیای فناوری اطلاعات، زنان به طرز محسوسی در اقلیت هستند و یک سازمان غیرانتفاعی می‌کوشد بر این مشکل غلبه کند. یک سازمان غیرانتفاعی قصد دارد با آموزش دادن مهارت‌های فناوری به دختران، از شکاف جنسیتی در دنیای فناوری اطلاعات بکاهد.
 
اصولاً سهم مشارکتی زنان در حوزه‌های مختلف مربوط به فناوری اطلاعات بسیار پایین است و برای یافتن دلایل این نابرابری جنسیتی، پژوهش‌های مختلفی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
واقعیت آن است که کسر کوچکی از مشاغل پردرآمد و باکیفیت فناوری اطلاعات به خانم‌ها اختصاص دارد و تعداد مردان شاغل در این حوزه به طرز قابل توجهی از زنان بیشتر است.
 
این در حالی است که در بازار آمریکا، یکی از پیش‌نیازهای اصلی ورود به بازار کار، داشتن مهارت‌های مربوط به فناوری‌های نوین است.
 
طبق آمار از هر پنج پست شغلی حرفه‌ای امور رایانه، فقط یک مورد آن به زنان می‌رسد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از شبکه خبری CNBC، در طرح جدیدی که به ابتکار رشما ساوجانی (Reshma Saujani) راه‌اندازی شده، آموزش کدنویسی و دیگر مهارت‌های مرتبط به دختران جوان، در دستور کار قرار گرفته است.
 
خانم ساوجانی که مدیر اجرایی موسسه دختران کدنویس (Girls Who Code) نیز می‌باشد، تا کنون تلاش‌های زیادی انجام داده تا حوزه فناوری را از سیطره مردان خارج سازد.
 




Girls Who Code می‌کوشد با آموزش دختران و تشویق آنها به فعالیت در حوزه‌های مختلف صنعت رایانه و فناوری، حضور پررنگ مردان را در این حوزه کمرنگ‌تر کرده و نابرابری جنسی موجود را از بین ببرد.
 
این بانوی 42 ساله سازمان غیرانتفاعی مزبور را در سال 2012 افتتاح کرد و به دنبال توانمندسازی بانوان برای حرکت در کنار مردان است.
 
وی می‌گوید وقتی من به مدارس سر می‌زدم، پسران زیادی را می‌دیدم که احتمال می‌رود در آینده استیو جابز و مارک زاکربرگ باشند. من با خودم فکر می‌کردم که دخترها کجا هستند؟
 
سازمان Girls Who Code برنامه‌ها و آموزش‌های رایگانی در اختیار دختران قرار می‌دهد که تمجید افراد و گروه‌هایی را نیز به دنبال داشته است.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: دختران زنان برنامه نویسی کد نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) اظهارداشت: ضمن تبریک موفقیت‌های اخیر به وزیر ورزش، از ایشان به خاطر اعمال قانون در مورد تخلفات پیش آمده در بازی فوتبال و حمایت از حریم بانوان تشکر می‌کنم.

وی افزود: بی شک رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود و توانمندی در رفع آسیب و حل مساله نه پاک کردن صورت مساله است.

گفتنی است؛ در جریان بازی استقلال و آلومینیوم اراک، اقدام جیمی جامپ دختر بی حجاب و واکنش دوازه‌بان استقلال مورد توجه رسانه‌ها و بسیاری از افراد قرار گرفت.

کد خبر 6081808

دیگر خبرها

  • حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند
  • پشت‌پرده تغییر در جایگاه زنان با مردان در اتوبوس‌های بی‌آرتی مشخص شد! |تصویر
  • نشست وزرای علوم سازمان شانگهای در مسکو با حضور ایران
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا آخر فروردین
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد هجدهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • تهران قدیم| گشت و گذار دختران جوان در تهران ۱۰۰ سال قبل / عکس