Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در حاشیه نشست مشترک استانداران مرزی و مسئولان دستگاه های اجرایی با دستور کار بررسی تسهیل روند مبادلات تجاری و در جمع خبرنگاران افزود: امروز جلسه کارگروه مرز با دستور کار قاچاق کالاهای اساسی و ارز برگزار شد که ۱۶ استاندار و نماینده دستگاه های مختلف حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص موانع صادرات قانونی و مقابله با قاچاق نظراتی در حوزه امکانات، تجهیزات و مقررات بررسی شد.
وی اضافه کرد: سه اصل تقویت صادرات، جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و برگشت ارز حاصل از صادرات مورد تاکید قرار گرفت. بر روی این سه اصل توافقات خوبی بین دستگاه ها صورت گرفت و بنا شد همه امکانات برای عملیاتی شدن این سه اصل مهیا شود.
رحمانی فضلی گفت: درباره منطقه آزاد به عنوان یکی از جاهایی که موضوع صادرات در آن مهم است به ویژه در جنوب کشور، نگرانی هایی در خصوص صادرات کالاهای اساسی وجود داشت و تصمیم گرفته شد در مناطق مرزی فروشگاه ایجاد و کالاها با قیمت داخلی عرضه شود.
وزیر کشور با بیان اینکه مقرر شد امکانات و شرایط گمرکی در قبل از مرزها فراهم شود، تصریح کرد: این اقدام برای آن است تا کسانی که برای صادرات مراجعه می کنند در مرز با مشکل مواجه نشوند و مقرر شد کالاهایی که مقررات دفعی مانع از صادرات آنها شده است، مستثنی شوند.
وی تصریح کرد: نتیجه این جلسه تقویت صادرات، بازگشت ارز حاصل از آن و مبارزه جدی با قاچاق کالا در مناطق مرزی خواهد بود.
وزیر کشور با اشاره به دیگر مصوبات این جلسه گفت: کمیته ای متشکل از وزارتخانه‌های امور خارجه، اقتصادی و دارایی، اطلاعات و دستگاه هایی مانند گمرک و ناجا تشکیل شد تا همکاری استان های مرزی با ۱۵ کشور همسایه تقویت شود.
وی افزود: تاکنون ۲ نشست در این خصوص داشتیم و مقرر شد همه موانع و مشکلات در زمینه تبادل کالا و تجارت بررسی و برطرف شود و نشست آتی را همراه با سفرا، روسای اتاق های بازرگانی، استانداران ایران و استانداران کشورهای همسایه برگزار کنیم.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: وزیر کشور سفرا استانداران مبادلات نشست تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ثقفی رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سالانه نزدیک به ۷۱۰ میلیون یورو صادرات تجهیزات صنعت نفت داریم اما هدف‌گذاری که در این حوزه صورت گرفته است ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو است که امیدواریم تا دو سال آینده محقق شود.

وی در رابطه با وضعیت صادرات خاطر نشان کرد: توسعه بازار فرامرزی را از سال گذشته به صورت جدی دنبال کردیم. و اکنون به کشورهای همسایه اعم از کشورهای عربی، کشورهای شمالی و آمریکای جنوبی صادرات تجهیزات صنعت نفت را داریم اما تنها ۱۰ درصد ظرفیت است.

ادامه دارد…

کد خبر 6098086 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • حمله گازانبری امارت به تعهدات آبی با ایران ؛ همسایه‌آزاری تمامی ندارد
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • ۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی