Web Analytics Made Easy - Statcounter

گذرگاه «جابر – نصیب» بین اردن و سوریه پس از سه سال تعطیلی امروز بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسکای نیوز، گذرگاه مرزی بین اردن و سوریه «جابر -نصیب» در نیتجه توافق امان و دمشق پس از سه سال بسته شدن، ساعت 8:00 صبح امروز (دوشنبه 23 مهر) دوباره بازشد.

 

دروازه مرزی طرف اردن امروز باشد و بیش از 10 نیروی امنیتی و پلیس و گمرک در نزدیکی این دروازه مستقر شدند و هیچ مسئول اردنی در این مراسم حاضر نبود این درحالی است که تعدادی زیادی خودروی اردن برای ورود به سمت سوریه آماده بودند تا مرز بازشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«جمانه غنمیات» وزیر امور رسانه و سخنگوی رسمی دولت اردن گفت: کمیته های فنی اردن و سوریه بر تدابیر نهایی لازم به منظور بازگشایی این گذرگاه بین دو کشور در نشستی که روز یکشنبه در مرز جابر برگزار شد، به توافق رسیدند.

 

براساس این توافق، تردد زمینی مسافران و کالاها بین دو کشور هر روزه از ساعت 8:00 صبح آغاز می شود تا ساعت 16:00 ادامه دارد و شهروندان اردنی اجازه دارند تا با خودروی شخصی یا به عنوان مسافر عادی، سوریه را ترک کنند و همچنین به کامیونهای اردنی اجازه ترک سوریه داده می شود.

 

طرف سوری از طرف اردنی خواست تا نمایندگانی را برای حضور در بخش تفتیش و بازرسی به علت نبود دستگاه پرتو ایکس در مرز سوری نصیب اعزام کنند.

 

در این توافق آمده است که به اردنی مقیم در سوریه اجازه ورود به اردن از راه این مرز داده می شود، همچنین سوری های مقیم اردن یا کشور ثالث اجازه سفر به سوریه از راه این مرز را دارد و باید مدارک سفر معتبر باشد.

 

همچنین سوری هایی پس از موافقت امنیتی می تواند از سوریه به اردن وارد شوند و باید اقامت یا گذرنامه معتبر داشته باشند. رانندگان کامیون ها و خودروهای عمومی پس از انجام تفتیش و بازرسی اجازه ورود دارند.

 

بازگشایی این مرز از اهمیت ویژه ای برای لبنان برخوردار است که بر سوریه در حمل و نقل به کشور دیگری تکیه دارد، چرا که مرز دیگر آن با رژیم صهیونیستی که هیچ ارتباطی با آن ندارد.

 

تعطیلی گذرگاه «جابر- نصیب» در سال 2015 میلادی باعث شد تا تردد صدها کامیون در روز متوقف شود؛ کامیون هایی که به انتقال کالا بین ترکیه، کشورهای خلیج فارس و بین لبنان و کشورهای خلیج فارس اقدام می کردند و تجارتی که میلیاردها دلار در سال ارزش داشت./

 

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند ایلام کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی وزیر علوم تحقیقات و فناوری خراسان جنوبي گذرگاه اردن سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با فعالیت شبانه روزی ۵۴۰ نفر از نیروهای راهداری در قالب ۵۰ اکیپ ثابت و سیار با حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در جاده های آسیب دیده از سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان، مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص آخرین وضعیت راه های کشور در پی وقوع سیل اخیر گفت: حجم خرابی ها در جنوب سیستان و بلوچستان بیشتر از استان های دیگر کشور است به ویژه دو محور اصلی شهرستان چابهار به نیکشهر و ایرانشهر که موجب تخریب زیاد این مسیر شده است، همچنین مسیر چابهار به شهرستان جاسک در استان هرمزگان که مسیر ترانزیتی کشور است نیز خسارت زیادی وارد شده است.

امانی ادامه داد: ۵۴۰ نفر از نیروهای راهداری در قالب ۵۰ اکیپ ثابت و سیار با حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری به صورت شبانه روزی در حال فعالیت بوده و تمام تلاش این مجموعه در قدم اول بازگشایی جاده های اصلی شریانی است که خوشبختانه مسیر شریانی نیکشهر و چابهار به جاسک بازگشایی شد و پیش بینی می شود با تلاش همکاران تا ۱۰ روز آینده تمامی مسیرهای فرعی و روستایی نیز بازگشایی شود.

وی بیان کرد: از سه هزار میلیارد تومان خسارت سیل به جاده های کشور، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت های جنوب استان سیستان و بلوچستان وارد شده است. 

امانی درخصوص اقدامات سازمان درخصوص رفع خرابی های حاصل از سیل اظهار کرد: برای جبران خرابی ها و آب شکستگی و آبرفتگی جاده ها از اعتبارات ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ستاد بحران کشور استفاده و مسیرهای تخریب شده براساس استانداردهای روز مهندسی رفع خرابی خواهد شد. 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین گفت: خیلی از نقاط جنوب استان سیستان و بلوچستان آب نما است که نیاز به پل دارد که هر ساله بخشی از اعتبارات برای انجام این کار در نظر گرفته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • روایت بشار اسد از خروجی دیدارهای سوری‌ها با مقامات آمریکایی
  • بندبازی اردن بین اسراییل و ایران
  • تذکر به وزیر کشور؛ استناد «طرح نور» کدام قانون است؟ +سند
  • تذکر جدی به وزیر کشور بر سر برخوردهای غیرمتعارف گشت ارشاد /به استناد کدام قانون ماموران با این شیوه با بانوان برخورد می کنند؟
  • تذکر شدید یک نماینده مجلس به وزیر کشور درباره گشت ارشاد
  • مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد
  • اولین سهمیه المپیک قایقرانی نصیب فاطمه مجلل شد
  • اسرائیل تلاش می‌کند اردن را متحد خود و ضدایران نشان دهد/ افکار عمومی اعراب بیش از ایران اردن را تحت فشار قرار داد/ همسایگی با اسرائیل، اردن را آسیب‌پذیر کرده است/ اردن تلاش می‌کند از تنش در رابطه ایران و اسرائیل آسیب نبیند
  • فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی