Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شکوه پیاده روی اربعین ، وحدت و همدلی شیعیان جهان را به رخ همگان می‌کشد. ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش‌ خبرگزاری تسنیم از تبریز‌، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در دیدار یاوران اربعین استان با وی اظهار داشت: پیاده‌ روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا در سال‌های اخیر به فرهنگی جدانشدنی از سلوک شیعیان و آزادگان جهان تبدیل شده است و هر سال به خیل جمعیت عاشقان حسینی و کاروان‌های پیاده از پیر و جوان و زن و مرد افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:دشمن در طول تاریخ برای خنثی‌سازی این مراسم عظیم، برنامه‌های مختلفی مانند تخریب، تهدید و تحریف را در دستور کار خود قرار داده است و به‌خصوص در سال‌های اخیر برای رسیدن به اهداف شوم خود به حربه‌ای خطرناک‌تر روی آورده و آن، ایجاد شبهه و تردید در اذهان و قلوب پاک مردم درباره مراسم باشکوه اربعین حسینی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  در ادامه خاطر نشان کرد:وظیفه همه فرهیختگان و علمای جهان تشیع این است که با تمام توان به مقابله علمی با این حربه خطرناک برخیزند و با پاسخ‌های متقن و محکم راه هر گونه تردیدافکنی را سد کنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: موکب‌های خدمت رسان به زائران اربعین حسینی هم باید برای مقابله با جریان‌های انحرافی به پخش اذان به موقع ، نماز جماعت اول وقت و دیگر مسائل وحدت آفرین توجه ویژه داشته باشند.

 آل هاشم با اشاره به اهمیت پاسداشت و بزرگداشت روز اربعین حسینی از منظر حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای گفت : همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند شروع جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است و امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل‌های مومنان می‌جوشد.

وی با اشاره به شهادت بعضی از زئران حسینی که با پای پیاده در زمان صدام به کربلا عزیمت می‌کردند گفت : مردم عراق با سقوط صدام، بار دیگر عشق و علاقه وصف‌ناپذیر خود به امام حسین(ع) را در این 10 سال به جهانیان ثابت کرده‌اند و در کنار دیگر محبان و شیعیان اهل‌بیت از کشورهای ایران، لبنان، پاکستان، هند، لبنان، قطر، امارات، کویت، بحرین و دیگر کشورها مراسم اربعین حسینی را با شکوه‌تر از سال قبل اجرا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد : اگر اربعین نبود بنی امیه موفق می‌شد یاد امام حسین و رشادت‌های اهل‌بیت علیهم السلام و یارانش را از خاطره بشریت آن روز و اعصار بعد محو کند و به همین خاطرحفاظت از این رویداد عظیم وظیفه همگانی و حفظ جایگاه آن در مقابله با انحراف‌ها و آسیب‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

آل هاشم در پایان از زائران اربعین حسینی خواست در عزیمت به سرزمین کربلا و زیارت حرم مطهر سید و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان نائب الزیاره یکی از شهدا باشند و به نیت یکی از جوانان گلگون کفن که در راه اسلام ، قرآن و ایران جانشان را فدا کردند به این سفر بروند.

انتهای پیام/ن

R7887/P1361/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛حسن ناهیدی در اولین جلسه ستاد اربعین استان ضمن اشاره به نامگذاری امسال و تاکید رهبر معظم انقلاب به اهمیت نقش مردم در اجرای امور، گفت: رویداد عظیم مذهبی اربعین، مردمی است و افزایش میزان مشارکت مردم در برنامه ریزی ها و کمیته ها و برگزاری اربعین امسال در دستور کار باشد.
وی افزود: نیرو‌های مردمی همواره نقش موثری در مدیریت و برگزاری باشکوه اربعین داشته اند بنابراین باید این نقش بیش از گذشته پر رنگ شود.
ناهیدی با بیان اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین در سال گذشته با کیفیت خوبی برگزار شد، افزود: با هم افزایی و هماهنگی هر یک از نهاد ها و کمیته های مرتبط برای برگزاری هر چه بهتر اربعین در سال جاری نیز اقدام شود.

موانع امور زائران پیاده روی اربعین امسال رفع شود
وی بر برنامه ریزی برای رفع موانع و تسهیل امور زائران در مراسم معنوی اربعین سال جاری تاکید کرد و اهمیت و سلامت این جریان، فراهم سازی هر چه بهتر زیرساخت ها، ظرفیت و امکانات، برگزاری کمی و کیفی و کار فرهنگی، استقرار خدمات و مواکب ،ساماندهی خودرویی و تامین امنیت و... را مورد توجه قرار داد.

دیگر خبرها

  • کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده
  • نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود