Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- 43 وکیل جدید به فهرست وکلای مورد اعتماد رئیس قوه قضائیه در استان تهران، موضوع تبصره ماده 48 قانون آئین دادرسی کیفری اضافه شد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، پیشتر دستگاه قضایی 20 وکیل مورد اعتماد رئیس قوه قضائیه را برای وکالت در پرونده های امنیتی در استان تهران معرفی کرده بود که با اضافه شدن 43 وکیل دیگر، تعداد این افراد به 63 نفر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا، اسامی این وکلا به این شرح است: امان الله کشاورز، محمدرضا ساکی، مجید یوسفی، محمدکاظم کاظم زاده، محمد طاهری ابهر، سیامک مدیر خراسانی، حسین رضا هادی شایسته، خلیل فارسیجانی، نورالله عزیز محمدی، علی رضا هادیان رسنانی، سید امیر حسینی امامی، مجید حمیدی، حسن خدادادی، سید حمید شریعتی فرد، احمد سرتیپ زاده، محسن ملکی، محمد محسنی، بهروز ابوالحسنی، فخرالدین جعفر زاده، محمدکیالاشکی، محمد علی محمدی، حسن اسماعیل نژاد، روح الله حسینیان، حسین محبیان، ابوالفضل حسینی، محمد پورنبی نوقابی، علی رضا قربانی، سید احد میری لواسانی و مجتبی پناهی از جمله وکلایی هستند که نامشان در فهرست جدید وجود دارد.
سیدعلی غروی، عیسی الوندی، حشمت الله صادقی، حسین شهرابی فراهانی، علی رضا غفاری، مظفر احمدی دستگردی، حسن شکری، سید ضیاء عدنانی، داود شهادت، مهدی زرودی، محسن رضایی، حمیدرضا محمدی، محمد کریمی و حمیدرضا قمری از دیگر اسامی موجود در این فهرست هستند.
از نکات جالب توجه فهرست جدید، وجود نام سیامک مدیرخراسانی قاضی بازنشسته دادگستری و رئیس سابق شعبه 76 دادگاه کیفری یک استان تهران است.
مدیرخراسانی، رسیدگی به پرونده محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم، محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری در دولت دهم، رسیدگی به پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران و رسیدگی به پرونده شکایت جان باختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک از سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران را در کارنامه کاری خود دارد.
همچنین در این فهرست نام نورالله عزیزمحمدی دیگر قاضی باسابقه دادگاه کیفری یک استان تهران که بازنشست شده و پروانه وکالت گرفته به چشم می خورد. عزیزمحمدی درباره خودش گفته که در طول قضاوت خود به چهار هزار پرونده قتل رسیدگی و حدود سه هزار حکم قصاص صادر کرده است.
بر اساس تبصره ماده 48 قانون دادرسی کیفری، در پرونده های جرایم امنیتی وکلای مورد اعتماد رئیس قوه قضاییه در مرحله دادسرا می توانند فعالیت کنند.
اجتمام*ع.ی * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ماده 48 قوه قضاييه كانون وكلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهمی که وکیل توماج صالحی درباره او اعلام کرد

مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی گفت: در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.
 
روزنامه اعتماد با مصطفی نیلی، وکیل توماج صالحی گفتگو کرده است. 
 
بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.
 
* بر اساس قانون، فرصت ۲۰ روزه‌ای برای فرجام‌خواهی وجود دارد. از این فرصت استفاده می‌کنیم تا عدالت در خصوص این پرونده اجرا شود.
 
 * کلیت پرونده توماج مبتنی بر رخداد‌های اعتراضی سال ۱۴۰۱ است. البته پرونده‌ای هم علیه ایشان باز شده که مربوط به مصاحبه توماج پس از آزادی با وثیقه است. به خاطر این مصاحبه یک حکم یکساله علیه توماج صادر شده و موضوع دیگری هم در این میان وجود ندارد.
 
* این پرونده مربوط به رخداد‌های سال ۱۴۰۱ است و ربطی به وقایع بعدی ندارد؛ بنابراین باید موضوع عفو هم در پرونده توماج لحاظ می‌شد.
 
* قضات این استدلال را دارند که اتهام افساد فی‌الارض جزو مستثنیات بخشنامه آزادی‌های پیش از موعد و عفو رهبری است. در بخشنامه عفو رهبری برخی موارد خاص مستثنی شده بود.
 
* در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

 

tags # توماج صالحی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • خبر مهمی که وکیل توماج صالحی درباره او اعلام کرد
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت