Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خروج ایران از لیست سیاه «اف‌ای‌تی‌اف» چه کمکی به مبادلات بانکی خواهد کرد کفت: قطعا این موضوع در جهت منافع ایران و سیاست‌های اقتصادی ما خواهد بود و ما با درنظر داشتن قوانین خودمان در این مسیر حرکت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، بهرام قاسمی در نشست خبری امروز (دوشنبه) خود، در پاسخ به سوالی پیرامون توجیه اقتصادی و سیاسی مشارکت ایران در بازسازی سوریه، گفت: ایران بنا به درخواست دولت سوریه در مبارزه با تروریسم در این کشور حضوری قوی داشت؛ همچنین ایران در امر بازسازی این کشور شرکت خواهد داشت و ما برنامه‌ای برای حضور بخش خصوصی داریم و امیدوارم شرایط برای آغاز کار فراهم شود تا بخش خصوصی ما بتواند در این حوزه در کمک به مردم سوریه نقش ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره دعوت توئیتری ظریف از عربستان برای همکاری و همچنین احتمال همکاری یکی از رسانه‌های این کشور با تهران اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به همسایگان و کشور‌های پیرامونی روشن است. این سیاست می‌تواند در صورت فراهم شدن زمینه‌های لازم شکل عملی به خود بگیرد که در این صورت در صلح و ثبات منطقه موثر خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خروج ایران از لیست سیاه «اف‌ای‌تی‌اف» چه کمکی به مبادلات بانکی خواهد کرد کفت: قطعا این موضوع در جهت منافع ایران و سیاست‌های اقتصادی ما خواهد بود و ما  با درنظر داشتن قوانین خودمان در این مسیر حرکت می‌کنیم.

وی درباره دیپلمات ایرانی بازداشت شده در اروپا بیان داشت: در پی بروز این واقعه تلخ و متهم شدن یکی از دیپلمات‌های کشور براثر توطئه‌های معاندین در مقطع بخصوص حساسی که ایران و اتحادیه اروپا به همکاری‌های جدید ورود کرده‌اند، اقدامات لازم صورت پذیر فته است. ما در تماس دائم با این کشور‌ها بودیم و هستیم تا هرچه زودتر بیگناهی وی اثبات شود. ما از هیچ تلاشی  در این رابطه کوتاهی نکرده ایم ، البته دلیلی ندارد جزئیات اقدامات خود در این رابطه را علنی کنیم.

قاسمی درباره نشست کمیسیون اجرای برجام پیش از ۱۳ آبان بدون حضور آمریکا بیان کرد: رایزنی‌های ما در سطوح مختلف با اتحادیه اروپا وجود دارد. آخرین نشست ما در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سطح وزرا بود. در صورت نیاز تا آن مقطع نشست‌هایی دیگری می‌توانیم داشته باشیم. البته گردهم آمدن وزرا برای تنظیم تاریخ ساده نیست، اما اگر ضرورتی احساس شود انجام می‌شود.

تکمیل می‌شود...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند