Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@08:30:44 GMT

ریزش بورس‌های آسیایی به دنبال تهدید عربستان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۲۶۲۹

به گزارش اکوفارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، هفته گذشته در حالی به پایان رسید که بیشتر بورس‌های جهان، به دلیل نگرانی از تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا و افزایش نرخ بهره در این کشور، با ریزش سنگینی به کار خود خاتمه دادند. این روند با شروع معاملات این هفته نیز ادامه یافت به گونه‌ای که شاخص‌های بورسی در کره جنوبی، استرالیا و هنگ کنگ قرمزپوش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ریزش در بورس ژاپن شدیدتر نیز بود به گونه‌ای که شاخص "نیک‌کی ۲۲۵" بورس تویکو با ۱.۸ درصد کاهش در سطح ۲۲۲۹۳.۶۷ واحدی بسته شد. بورس‌های چین نیز هر چند با ریزش کمتری مواجه شدند اما در سطح پایین‌تری نسبت به سطح ابتدای معاملات بسته شدند به گونه‌ای که شاخص "هانگ‌سنگ" بورس هنگ کنگ با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۵۶۸۳.۵۹ واحد و شاخص بورس شانگهای با اندکی کاهش در سطح ۲۶۰۵.۹۱ واحدی بسته شدند. ماسایوکی کوبوتا- استراتژیست ارشد موسسه " راکوتن سکیوریتیز" گفت: نمی‌توانیم بگوییم که شوک بازار تمام شده است.

تشدید تنش بین آمریکا و عربستان- بزرگ ترین صادرکننده نفت خام جهان- بر سر مساله مفقود شدن جمال خاشقجی- روزنامه نگار سعودی باعث شد بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یابد به گونه‌ای که هر بشکه نفت خام "وست تگزاس اینترمدیت" با ۷۸ سنت افزایش به ۷۲.۰۷ دلار و نفت برنت دریای شمال با ۷۷ سنت افزایش به ۸۱.۴۵ دلار در هر بشکه رسید.

در معاملات ارزی، هر یورو از ۱.۱۵۵۹ دلار به ۱.۱۵۵۰ دلار و هر پوند از ۱.۳۱۵۴ دلار به ۱.۳۱۱۰ دلار کاهش یافتند. هم‌چنین هر دلار از ۱۱۲.۱۸ ین به ۱۱۲.۰۸ ین رسید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۲۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت کمک نقدی خودروساز معروف برقی از سرمایه گذار عمده اش از عربستان!

به گزارش بورس تابناک به نقل از  نبض بورس، ترجمه: پویا احمدی | شرکت Lucid Group یک میلیارد دلار از بزرگترین سرمایه‌گذار خود، وابسته به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی، کمک نقدی دریافت می‌کند و به این خودروساز برقی مشکل دار در این برهه از زمان، کمک شایانی انجام می‌شود. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IWb

دیگر خبرها

  • بازدهی بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟
  • بورس مثبت بسته شد
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس قرمز شد
  • دریافت کمک نقدی خودروساز معروف برقی از سرمایه گذار عمده اش از عربستان!
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • عباسی، استاد اقتصاد دانشگاه مریلند: فاصله اقتصاد ایران با ترکیه و عربستان در حال افزایش است/باید بتوانیم تورم را به زیر 20درصد برگردانیم// عبده تبریزی: ایران پتانسیل خروج از وضعیت فعلی را دارد/ در همین نظام هم کم تنش تر با هم زندگی می کردیم
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳