Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@18:28:37 GMT

شیوع زگیل تناسلی در اصفهان نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۲۶۸۹

شیوع زگیل تناسلی در اصفهان نگران کننده است

ذبیح الله شاهمرادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زگیل و تبخال تناسلی که امروزه با شیوع بالای آن مواجه ایم در ۹۰ درصد موارد بر اثر مقاربت و پس از آن تیغ های آلوده و یا طهارت گرفتن با دست آلوده بروز می کند.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد تشخیص زگیل و تبخال تناسلی بر اثر بروز رفتارهای پرخطر بوده است، ادامه داد: هرچند عدم رعایت بهداشت فردی بین زن و شوهر هم احتمال ابتلا به این بیماری خطرناک جنسی را موجب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفاف سازی در مورد بیماری زگیل تناسلی مهمترین اقدام است

رئیس مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: چون امکان ازدواج هر روز در بین جوانان کمتر و کمتر می شود بنابراین در حالی شاهد بروز رفتارهای پر خطر هستیم که هیچ نظارت بهداشتی و تائیدیه سلامتی وجود ندارد و به راحتی با ابتلا دختر یا پسر شریک جنسی آن هم مبتلا می شود و به همین لحاظ یکی از پروژه های تحقیقاتی مهم در این مرکز پژوهشی را شناسایی عوامل پیشگیری و جلوگیری از روند رو به رشد زگیل و تبخال تناسلی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه امروز با شیوع نگران کننده زگیل تناسلی مواجه ایم به طوری که اگر در گذشته ماهانه یک تا دو مورد بود امروز به هفته ای چهار تا پنج مورد مراجعه رسیده است، بیان داشت: درمان زگیل و تبخال تناسلی علاوه بر اینکه بسیار سخت است و مدت زمان زیادی را می طلبد بسیار هم هزینه بر است بنابراین اطلاع و آگاهی از این بیماری و شفاف سازی در این خصوص و آشنایی با راه های پیشگیری از آن یکی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود.

۱۰ درصد جامعه کارگری مبتلا به اگزمای پوستی است

شاهمرادی با بیان اینکه بیماری های پوستی در تمام سنین رخ می دهد اما در هر سنی با شیوع یک نوع از بیماری مواجه ایم، ادامه داد: در سنین پایین و در کودکان بیشتر شاهد بروز شپش سر هستیم، در نوجوانان جوش های چرکی شایع ترین علت مراجعه است، در روستاها به دلیل تماس مستقیم با دام شاهد شیوع قارچ های حیوانی در بین اهالی روستا هستیم، در بین جوانان بیشتر شاهد بیماری های پوستی که بر اثر مقاربت و رفتارهای پرخطر بروز کرده است و در زنان شاهد اگزمای پوستی هستیم و در سنین بالا سرطان های پوستی بروز می کند.

وی به اگزماهای شغلی در بین کارگران و مشاغل سخت مثل مکانیک ها و کارگرها اشاره کرد و افزود: در ایران هم مثل سایر کشورها ۱۰ درصد از جامعه کارگری و مشاغل سخت مبتلا به اگزمای پوستی هستند یعنی از هر ۱۰ نفر یک نفر مبتلا می شود که بر این اساس پزشک طب صنعتی در کارخانجات مستقر است.

رئیس مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در خصوص وضعیت شیوع سالک در استان اصفهان اظهار داشت:بیش از یک دهه است که در حوزه پیشگیری،کنترل و درمان بیماری سالک در سطح استان اصفهان اقدام کردیم وتوانستیم این بیماری را به یک سوم کاهش دهیم و سال گذشته ۷۰۰پرونده ثبت شد.

شیوع شپش  در مهدهای کودک به دلیل بازی های دسته جمعی

وی با بیان اینکه در اوایل تابستان پشه های آلوده اقدام به گزش می کنند و یک دوران نهفتگی دارد که در اوایل پاییز علائم آن در افراد مبتلا بروز می کند، گفت: در حال حاضر کم کم شاهد بروز علائم و عوارض بیماری خواهیم بود.

شاهمرادی با اشاره به اینکه بین ۲۰ تا ۴۰ درصد از انواع بیماری های پوستی را انواع اگزماها و حساسیت های پوستی شامل می شود، گفت: امروز شاهد شیوع شپش در مهدهای کودک به خاطر بازی های دست جمعی هستیم.

وی همچنین به شیوع زگیل های کف پا اشاره و بیان کرد: زگیل های کف پا بیشتر در افرادی که زیاد استخر می روند و به علت سائیدگی پا با سرامیک های زبر کف استخر یا آلوده بودن آب بروز می کند.

یک چهارم بیماری های پوستی با استرس و اضطراب بروز می کند

رئیس مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اضطراب و استرس عامل شیوع بیماری برص، لک و پیس و بروز لک های سفید شده است، گفت: استرس زیاد سبب چروک شدن پوست و ریزش مو می شود.

وی با بیان اینکه یک چهارم بیماری های پوستی با استرس و اضطراب و بیماری های روحی بروز می کند، ادامه داد: سرطان پوست شایع ترین بیماری پوستی است.

شاهمرادی با بیان اینکه هر نوع خالی که خارش و خونریزی داشته باشد و بزرگ شود از نشانه های بیماری پوستی است، افزود: امروز کشاورزانی که در معرض نور مستقیم آفتاب هستند در خطر ابتلا به سرطان پوست سر هستند.

کد خبر 4430753

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری پوستی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سرطان پوست اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی بوشهر گرگان مشهد یاسوج شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با بروز بیماری‌های قلبی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست «مشارکت سازمان های دولتی و نهادهای مردمی در ارتقای سلامت دهان و دندان جامعه» که در ارتباط با «پویش کشوری سلامت دهان و دندان» برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار وبدا، با اهمیت شمردن این موضوع اظهار کرد: پویش ملی سلامت با هدف ارتقای سواد سلامت و فرهنگ سازی در حوزه سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

وی افزود: در این پویش به دنبال ارتقای سواد سلامت در حوزه سلامت دهان و دندان هستیم.

فرشیدی خاطرنشان کرد: بیماری‌هایی که در ناحیه دهان و دندان اتفاق می‌افتد زمینه ساز بسیاری از بیماری ها خواهد بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اگر عفونت های دندان و لثه را پیشگیری و درمان نکنیم بیماری هایی نظیر قلب و عروق و حتی سرطان ها را ایجاد و یا تشدید می‌کند.

 خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم افراد جامعه را در سنین پایین و حتی قبل از مدرسه با بهداشت دهان و دندان آشنا کنیم، با آموزش‌های بسیار ساده مثل مسواک زدن و استفاده از نخ دندان می توان از پوسیدگی دندان ها و بسیاری از بیماری‌های مزمن پیشگیری کرد.

فرشیدی هدف از پویش سه روزه سلامت دهان و دندان را توجه بیشتر جامعه به بهداشت دهان و دندان عنوان و تاکید کرد که مردم می‌توانند با اقدامات بسیار ساده از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنند.

به اعتقاد معاون بهداشت وزارت بهداشت، اگر پوسیدگی دندان‌ها و عفونت‌های لثه در آحاد جامعه کاهش یابد می‌توان از بروز بسیاری از بیماری های مهم و مزمن پیشگیری کرد بنابراین به دنبال این هستیم تا متوسط دندان پوسیده در عموم جامعه کاهش یابد و برای رسیدن به این مهم نیازمند فرهنگ سازی و اقدامات پایه‌ای از سنین پایین هستیم.

 فرشیدی گفت: بر این باوریم که توجه به بهداشت دهان و دندان و آموزش درست مسواک زدن در جامعه کمرنگ تر شده است از این حیث با این پویش درصدد هستیم که یکبار دیگر اهمیت این موضوع را یادآوری کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: امروز از آمار بالای پوسیدگی دندان‌‌ها در جمعیت برخوردار هستیم چرا که تا درد ایجاد نشود به پزشک و دندان پزشکی مراجعه نمی کنیم بنابراین باید جامعه‌ را به سمت پیشگیری در حوزه بهداشت دهان و دندان ترغیب کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این علامت‌ها خبر از بیماری آسم می‌دهد؟
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با بروز بیماری‌های قلبی
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • عوامل شیوع بیماری آسم و راهکارهای درمان
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها