Web Analytics Made Easy - Statcounter

فلسطینی ها یکی از بازیکنان مستعد تیم ملی فوتبال شان را به صورت کاملا اتفاقی، از وبسایت لینکدین (LinkedIn) پیدا کرده اند.

طرفداری- یاشیر پینتو خسته به نظر می رسد و نمی توان او را شماتت کرد. 

او دقایقی پیش در دیداری دوستانه مقابل قرقیزستان به میدان رفته، ولی مسافت های طولانی است که او را خسته کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسیدن از محل زندگی اش در کوکیمبوی شیلی تا بیشکک، 32 ساعت طول کشیده و او از سانتیاگو و مادرید و استانبول عبور کرده است؛ با این حال، وقتی دعوت فلسطین را دیده، هیچ تعللی نکرده است.

پینتوی 27 ساله از والدینی شیلیایی در شیلی متولد شد و برای مدتی طولانی تصور می شد قرار است پیراهن تیم ملی کشورش را به تن کند. 

در دوره ای که الکسیس سانچز و آرتورو ویدال، ستارگان فعلی منچستریونایتد و بارسلونا، در تیم اول کولو کولوی شیلی می درخشیدند، یاشیر، نوجوان مستعدی بود که در آکادمی فوتبال این تیم گلزنی می کرد و خبر از ظهور ستاره ای خوش نقش می داد.

او در رده جوانان تیم ملی شیلی هم بسیار خوب بود و توانست در 24 بازی برای تیم زیر 20 ساله های این کشور، 8 گل بزند و در سال 2011، در جام ملت های جوانان آمریکای جنوبی هم شرکت کند. با این حال، این تورنمنت چندان برای شیلیایی ها خوش یمن نبود، چون آنها مقابل برزیلی که نیمار، لوکاس مورا، اسکار و دنیلو را داشت، یک به 5 شکست خوردند و از جمع آنها تنها 6 بازیکن پیراهن تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کردند. 

و الان بخش ورزشی بی بی سی خبر داده یاشیر پینتو از طریق یک شبکه اجتماعی آکادمیک به نام لینکدین که بیشتر وکلا، اساتید دانشگاه و حسابداران از آن استفاده می کنند، به پیراهن یک تیم ملی در رده بزرگسالان رسیده است.

 

حمایت اولیه از سوی مارچلو بیلسا

پینتو یکی از جوانان متعددی بود که از سوی مارچلو بیلسا برای سفر به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و حضور و تمرین در کنار بزرگسالان، دعوت نامه گرفت. بیلسا سرمربی صاحب سبکی است که از سوی متفکرین دنیای مربیگری چون پپ گواردیولا و مائوریسیو پوچتینو به عنوان الگو معرفی شده است:

فرصت بی نظیری برایم بود. تنها 19 سال داشتم و نفراتی مثل ویدال و سانچز تمرین می کردم. از بیلسا خیلی چیزها آموختم و خوشحالم که در سن خیلی پایین مربی ام بوده است. او یک استاد فوتبال است و تمام کسانی که با او کار کرده اند هم این را تایید خواهند کردند. همه چیز در مورد حریف شامل بازیکنان و نقاط ضعف را می شناسد. ابزار بهترین بودن در فوتبال در سطح خودتان را در اختیارتان می گذارد. بیلسا دیوانه فوتبال است.

بعد از آن دوره درخشان، یاشیر دیگر هیچ گاه در لیست نهایی تیم ملی بزرگسالان جایی پیدا نکرد و در رده باشگاهی هم با افت مواجه شد و تا سطح دوم فوتبال شیلی، سقوط کرد. این مهاجم تلاش کرد شانسش را در کشورهای خارجی هم امتحان کند و در کانادا، آلمان، مجارستان و مالزی حضور پیدا کرد و توانست با مِلاکا یونایتد مالزی قهرمان لیگ این کشور شود.

الان دوباره به وطن برگشته و برای کوکیمبو یونیدو بازی می کند، ولی زندگی اش طی شش سال گذشته، کاملا تغییر کرده است. او از بازیکنی زیر متوسط در فوتبال شیلی، به یکی از قهرمانان سرزمین های اشغالی بدل شده است. 

پیامی که در لینکدین ارسال شد

سال 2015 و زمانی که یاشیر برای تیم یوجی پِست بوداپست در مجارستان بازی می کرد، اولین ارتباط از طریق منبعی غیرمعمول، توسط فلسطینی ها برقرار شد:

یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال فلسطین پیامی در لینکدین برایم فرستاد و گفت مدت ها است به دنبالم می گردند تا برای تیم ملی شان بازی کنم. قسمت جالب داستان اینجا است که فوتبالیست های زیادی در این شبکه اجتماعی حساب ندارند و در واقع خوش شانس بودم. 

افتخار بزرگی برایم بود، چون پدربزرگم وقتی کوچک بود از فلسطین به شیلی مهاجرت کرده بود و خیلی در مورد سرزمین مادری اش برایمان صحبت کرده بود. برای همین همیشه تمایل داشتم برای فلسطین بازی کنم. انگار در خونم بود. 

حدود 9 ماهی طول کشید تا به طور رسمی ملیتم را تغییر دهم، چون برای رده های سنی شیلی بازی کرده بودم و وقتی گفتند می توانم اولین بازی ام را انجام دهم، لحظه بی نظیری برایم بود. 

البته او اولین شیلیایی نبود که برای فلسطین به میدان می رفت و قبل از او نفرات دیگری هم این کار را کرده بودند، ولی با تمام این ها، فشار بالایی روی دوش هایش حس می کرد که نتوانست او را از عملکرد خوب بازدارد؛ پینتو موفق شد در اولین دیدارش برای فلسطین در چارچوب بازی های مقدماتی جام جهانی در جریان پیروزی 7 به صفر مقابل تیمور شرقی، دو گل بزند:

اولین حضورم در فلسطین بود و شوکه بودم، چون نمی دانستم انتظار چه چیزی را باید داشته باشم. از تل آویو به رام الله رفتم و مجبور شدم 5 ساعت در مرز منتظر بمانم. بلافاصله از سختی زندگی فلسطینی ها آگاه شدم. نمی توانستم بفهمم بچه های فلسطینی چطور با وجود این همه مشکل می توانند لبخند بزنند یا والدین شان این همه توان را از کجا می آورند. انگیزه ام برای بازی اول را از همین ها گرفتم. صادقانه بگویم که وقتی کسی پیشم می آید و به خاطر بازی برای تیم ملی تشکر می کند، برایم یک دنیا ارزش دارد. 

رویای حضور در جام جهانی با فلسطین

فلسطین برای دومین بار پیاپی، جواز حضور در جام ملت های آسیا را گرفته و امیدوار است عملکرد ضعیف قبلی اش، که شامل سه شکست در استرالیای 2015 بوده، را در امارات 2019، ارتقا دهد.

مسابقات پیش رو، زمینه بسیار مناسبی برای نشان دادن سطح فوتبال فلسطین اشغالی به سایر کشورهای دنیا است، با این حال، بزرگترین رویای پینتو، که در 8 بازی 5 گل ملی ثبت کرده، حضور در جام جهانی با تیم ملی فلسطین است. رویایی که شاید در جام جهانی 2022 بسیار دور از دسترس باشد، اما در 2026 و زمانی که تعداد تیم های حاضر به 48 و سهمیه آسیا به 8 ارتقا می یابد، آنها می توانند امیدوارانه تر رقابت کنند:

تیم جوانی پر از بازیکنان مستعد داریم، پس باید ایمان داشته باشیم می توانیم در جام جهانی بعدی حاضر باشیم. اگر باهم بجنگیم و کنار هم بمانیم، فکر می کنم بتوانیم دستاورد بزرگی برای فلسطین داشته باشیم. هر کاری که می کنیم بخشی از تاریخ است و می توانیم باز هم تاریخ سازی کنیم. 

گفتنی است پینتو و یارانش در گروه دوم بازی های جام ملت های آسیای 2019 قرار گرفته اند و برای صعود به دور بعد، باید با استرالیا، اردن و سوریه رقابت کنند. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،وی علاوه بر کتاب‌هایی چون «سه گانه نیویورک»، فیلمنامه نویس «دود» وین وانگ و کارگردان فیلم «لولو روی پل» بود.

آستر با انتشار اولین کتابش با عنوان «اختراع انزوا» با تحسین منتقدان روبه رو شد.

نصرالله شیرین‌آبادی نوازنده پیشکسوت ویولن شامگاه یکشنبه نهم اردیبهشت در سن ۷۵ سالگی بر اثر ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

جایگاه او به عنوان یکی از برجسته‌ترین نویسندگان آمریکایی با مجموعه‌ای از سه داستان مرتبط با هم که به عنوان «سه‌گانه نیویورک» منتشر شد، تثبیت شد. این ۳ کتاب شامل «شهر شیشه ای» (۱۹۸۵)، «ارواح» (۱۹۸۶) و «اتاق قفل شده» (۱۹۸۶) هستند. کتاب‌های سه‌گانه برای پرداختن به پرسش‌های اگزیستانسیال، با موضوع رمان پلیسی بازی می‌کنند.

جویس کارول اوتس، رمان‌نویس، در سال ۲۰۱۰ نوشت، آستر برای «داستان‌های پست مدرنیستی بسیار شیک و معمایی‌اش که در آن راوی‌ها بندرت قابل اعتماد هستند و بستر داستان دایم در حال تغییر است، شناخته شد».

داستان های او اغلب با مضامین تصادف، شانس و سرنوشت بازی می کنند. بسیاری از قهرمانان او خود نویسنده هستند و مجموعه آثار او خودارجاعی است و شخصیت‌هایی از رمان‌های اولیه دوباره در رمان‌های بعدی ظاهر می‌شوند.

منتقد مایکل دیردا درباره آثار آستر می‌نویسد: از زمان «شهر شیشه‌ای»، اولین جلد از سه‌گانه‌اش در نیویورک، آستر سبکی شفاف و اعترافی را به کمال رساند، سپس از آن برای نشان دادن قهرمانان سرگردان در دنیایی به ظاهر آشنا استفاده کرد که به تدریج با تهدیدهای مبهم و توهم احتمالی، مملو از ناراحتی فزاینده می‌شوند.

آستر خالق ۱۸ رمان بود که از این میان چندین عنوان به فیلم تبدیل شده اند که «موسیقی شانس» از آن جمله است.

او بعدها خودش فیلمنامه‌هایی نوشت که با فیلمنامه «دود» (۱۹۹۵) با بازی هاروی کایتل، ویلیام هرت و جیانکارلو اسپوزیتو شروع شد. وی با این فیلمنامه جایزه معتبر ایندپندنت اسپرایت را برای بهترین فیلمنامه اول کسب کرد.

همکاری او با وانگ ادامه پیدا کرد و این دو به طور مشترک دنباله‌ای به نام «آبی در چهره» را کارگردانی کردند که دوباره کایتل و اسپوزیتو به همراه لو رید، میرا سوروینو و مدونا در آن بازی کردند. آستر در نوشتن فیلمنامه «مرکز جهان» اثر وانگ نیز نقش دارد.

سال ۱۹۹۸، آستر همراه کایتل، سوروینو و ریچارد ادسون فیلمنامه «لولو روی پل» را نوشت و کارگردانی کرد. او سال ۲۰۰۷ در فیلم «زندگی درونی مارتین فراست» با بازی دیوید تیولیس، ایرنه جاکوب و مایکل ایمپریولی بار دیگر همین وظیفه را انجام داد.

رمان «۴۳۲۱» آستر در سال ۲۰۱۷ در فهرست نهایی جایزه من بوکر قرار گرفت.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901648

دیگر خبرها

  • پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت
  • رهبر انقلاب: باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند (فیلم)
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • پل آستر درگذشت
  • واکاوی گرایش‌های ضداسرائیلی «نسل z» در آمریکا
  • واکاوی گرایش‌های ضد اسرائیلی «نسل زِد» در آمریکا
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • کری‌خوانی خاص ستاره آرسنال برای اسپرز! (عکس)‏
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • مدافع استون ویلا نمک به زخم چلسی پاشید!