Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:17:59 GMT

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی دز

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۲۹۵۷

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی دز

رضا قپانچی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در پی انجام گشت و کنترل در منطقه و شکارگاه های پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز، دو نفر متخلف در حین شکار پرنده حمایت شده دراج توسط محیط بانان این اداره شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از این شکارچیان یک قبضه سلاح شکاری به همراه ۶ قطعه لاشه پرنده دراج شکار شده کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارک ملی دز بابیان اینکه این دو متخلف به مراجع قضایی تحویل داده شدند، تاکید کرد: هر گونه اقدام به شکار پرندگان وحشی به ویژه پرندگان حمایت شده ممنوع و غیر قانونی بوده و در صورت مشاهده طبق قوانین برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

قپانچی پور در ادامه از رهاسازی یک قطه لاکپشت لاک نرم فراتی در جنگل‌های پارک ملی دز خبر داد و گفت: طی تماس تلفنی یکی از شهروندان از شهر صفی آباد دزفول و بیان گزارشی با موضوع رویت یک قطعه گونه لاکپشت فراتی در مسیر تردد جاده ای، نسبت به انتقال و تحویل گونه ذکر شده به محیط بانان اداره پارک ملی دز در میانرود اقدام شد.

وی افزود: پس از بررسی و اطمینان از سلامت این لاک پشت به زیستگاه طبیعی خود باز گردانده شد.

قپانچی پور یادآورشد: لاکپشت فراتی از جمله گونه لاک پشت‌های لاک نرم ایران بوده که در پاکسازی تالاب و میکروتالابها و رودخانه ها نقش بسیار ارزنده ای را ایفا می کند.

کد خبر 4430750

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دزفول شکارچی صید غیرمجاز محیط زیست خوزستان اربعین ۹۷ اربعین 97 کرمانشاه خبرگزاری مهر اربعین حسینی بوشهر گرگان مشهد یاسوج شیراز خرم آباد شهرکرد سنندج خطبه های نماز جمعه بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند

داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: خوشبختانه شرایط در منطقه برای زاد و ولد این گونه حیوانی مناسب است که باعث شده این اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در استان در پارک ملی کرخه متولد شوند.

او ادامه داد: برنامه حفاظت از گوزن‌ها با تدابیر و شدت بیشتری در فصل زایش به طور شبانه روزی در زیستگاه‌های طبیعی این گونه در حال انجام است.

میر شکار ادامه داد: بعد از بیماری میاز که در سال ۱۳۹۳ باعث تلف شدن تعداد زیادی از گوزن‌های پارک ملی کرخه شد این اداره کل با بر نامه‌های پایشی و رصد شبانه روزی زیستگاه را برای احیای مجدد این گونه آماده کرده و برنامه‌های خاص حفاظتی و کنترل بیماری در این پارک انجام می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: هدف این اداره کل علاوه بر تکثیر در محیط‌های کنترلی، تکثیر بصورت آزاد در محیط‌های طبیعی بوده و به همین منظور در سایت تکثیر از ۵ رأس در سال ۱۳۹۸به ۱۲ در سال ۱۴۰۲ راس رسید است که نشان از پویایی و موفقیت این سایت و مدیریت مطلوب منطقه می‌باشد وی پیشبنی کرد که در سال جاری ۳ تا ۴ گوساله به این جمعیت اضافه شود.

گوزن زرد ایرانی که با نام علمی «Dama mesopotamica» شناخته می‌شود، زیرگونه‌ای از گوزن زرد اروپایی است که در حال حاضر از گونه‌های در معرض خطر است و در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از جمعیت و منابع طبیعی قرار دارد.

زیستگاه اصلی این گونه حیوانی در جنگل‌های دز و کرخه استان خوزستان است و در طول سال‌های اخیر مناطقی هم در استان‌های مختلف برای تکثیر این گونه در نظر گرفته شد. جزیره اشک ارومیه، دشت ناز ساری از جمله این مناطق هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • داستان عاشقانه سمی یک پروانه!
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • تولد اولین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی پارک ملی کرخه در سال جاری
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز