Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طی پیامی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی از داوطلبان آزمون پزشکی دلجویی کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پی مشکلات اخیر بوجود آمده برای داوطلبان پزشکی این دانشگاه با صدور پیامی بر صیانت از حقوق داوطلبان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن پیام سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بدین شرح است:

باسمه تعالی

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان بر بنیان مرصوص اعتماد عمومی، قانون­گرایی، شفافیت و پاسخگویی شکل گرفته و امروز مسیر تحولی خود را با عزمی راسخ و برنامه­هایی هدفمند و کارشناسی­شده، حرکتی رو به جلو به­ منظور تربیت قوۀ عاقله کشور، کیفی­ سازی آموزش، ارتقای رویکرد پژوهش ­محور در راستای حل مسائل ملی و توسعه هوشمند منطقه ­ای و بسترسازی برای اشتغال دانش­ بنیان در جامعه با استفاده از ظرفیت­‌های موجود آغاز کرده است.

در این چند روز و در فرآیند اعلام نتایج آزمون کنکور ۹۷ رشته­‌های علوم پزشکی ناهماهنگی­‌ها و اختلالات و به تبع آن ابهاماتی پیش آمد در این اختلالات متأسفانه ظرفیت­‌های اعلام­ شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه بسیار بیشتر از ظرفیت­‌های موجود دانشگاه بوده و همین امر باعث شد موجی از امید و تقاضا و انتظار همراه با ابهام در بین داوطلبان عزیز و خانواده­‌های مکرم آن‌ها به وجود آید.

این در حالی است که ظرفیت رشته­‌های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی محدود بوده و تابعی از امکانات موجود در دانشگاه اعم از آزمایشگاه، بیمارستان و کلاس ­های تخصصی حسب ارزیابی­‌های دقیق کارشناسی و اعلام ظرفیت مجاز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

هفته گذشته در پی مطالبه به حق داوطلبان رشته­‌های پزشکی و ابهامات پیش ­آمده در مورد نتایج اعلام­ شده و تخلفات صورت­ گرفته در بعضی از واحد‌ها در ثبت ­نام بیش از ظرفیت­‌های تخصیص ­یافته بنا بر رسالت پاسخگویی دانشگاه به مردم مقرر گردید تا کارشناسان خبره با نظارت مراجع عالی دانشگاه مجدداً به صورت شبانه­ روزی کلیه نتایج را بر اساس کلیه انتخاب­‌های داوطلبین مورد بررسی قرار داده و به منظور صیانت از حقوق داوطلبین عزیز مانع بوجود آمدن هرگونه بی ­عدالتی و اجحاف شوند و با واکاوی نظام­‌مند حتی به صورت موردی در طراز و نمرات اخذشده در آزمون و رشته محل ­های انتخاب شده توسط داوطلبین باعث شوند تا حقی از هیچ داوطلبی ضایع نشود.

اکنون که نتایج آزمون اعلام شده است، داوطلبان با در اختیار داشتن کارنامه خود طی چند روز آینده می­ توانند از هر حیث مطمئن شوند که حقوق آن‌ها کاملاً رعایت شده است.

در اینجا لازم می­ دانم ضمن دلجویی از داوطلبان رشته­‌های پزشکی و خانواده­‌های بزرگوار آن‌ها که به هر علت شاید نتوانیم میزبان آن‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی باشیم، عذرخواهی نموده و امیدواریم سال آتی با توسعه رشته­‌های پزشکی و پیراپزشکی که یکی از سیاست­های هیأت مؤسس و امنای دانشگاه است بتوانیم با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرای تعداد بیشتری از پذیرفته ­شدگان این رشته­‌ها باشیم.

از این رو به مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات و مرکز حراست دانشگاه مأموریت می­ دهم با بررسی همه­ جانبه و کارشناسانه، ابهامات و ناهماهنگی­‌های بوجودآمده را به دقت بررسی نموده و با برخورد با خاطیان و مسببان احتمالی، در اسرع وقت زمینه اعتمادبخشی به آحاد جامعه اسلامی را فراهم نمایند.

همانطور که در جلسه رؤسای محترم واحد‌ها متذکر شدم، بار دیگر به همکاران خود در سراسر کشور تأکید می­ کنم احترام به مردم و پاسخگو بودن آنان به رعایت حق، عدل و انصاف در همه مراحل و ترجیح آن به منافع سازمانی را باید سرلوحه کار خویش در این دوره قرار دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: با متخلفین برخورد می شود مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد

علیرضا کریمیان گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده‌اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند تا روز شنبه ۸ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

وی خطاب به متقاضیان تأکید کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

وی در پایان به داوطلبان توصیه کرد به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • پورعباس: حذف کنکور با تکرار آن محقق می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • دانشگاه آزاد نور میزبان یک‌هزار و ۳۷۸ داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند