Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- معرفی منگوستین / خواص منگوستین ( ترگیل) / خواص منگوستین برای پوست / خواص ترگیل برای قلب / خواص منگوستین برای آلرژی / خواص منگوستین برای لاغری / خواص منگوستین برای تقویت سیستم ایمنی بدن

معرفی منگوستین

انسان های سالم همیشه به دنبال راه های جدید و نوآورانه برای افزایش سلامت کلی خود هستند. با توجه به عوارض جانبی شدید که با بسیاری از داروهای تجویزی مرتبط است، ما خودمان را برای یافتن راه های جایگزین برای مقابله با مشکلات بالقوه سلامتی به کار گرفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از موثرترین راه های طبیعی برای افزایش سلامت کلی، مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات است. اطلاعات زیادی در مورد نحوه مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات به نفع رفاه ما وجود دارد. با این حال، هدف ما در اینجا این است که شما را با میوه عجیب و غریب مانگوستین از جزایر گرمسیری آسیای جنوب شرقی معرفی کنیم.

میوه منگوسین (Garcinia mangostana) یک میوه ی شکلاتی، شیرین، آبدار و لکه دار است که در زمانی که رسیده است که از نظر ظاهری رنگارنگ قرمز مایل به زرد بنفش رنگ است. این گیاه یک بوته همیشه سبز در جزایر آسیای جنوب شرقی می باشد.

بومیان در این مناطق جهان نیز به عنوان "ملکه میوه" یا "میوه خدایان" اشاره می کنند. این میوه بخش مهمی از تقریبا هر جنبه ای از طب سنتی در این فرهنگ ها بوده است. پوست این میوه برای ارزش های دارویی آن برای نسل ها استفاده می شود.

درخت منگوسین می تواند از 6 تا 25 متر ارتفاع رشد کند، دارای پوست قهوه ای تیره و برخی از برگ های سبز تیره، چرمی، بیضوی و سبز تیره است و آب و هوای سرد را بیش از حد دوست ندارد.

آب و هوای سرد در کوتاه مدت معمولا برای درختان مسن خیلی خطرناک نیست، اما در معرض دمای طولانی مدت زیر 0 درجه سانتیگراد، حتی یک درخت منگستال بالغ می تواند کشته شود. در حالی که در برخی مناطق مختلف کشت می شود، تقریبا به طور انحصاری در هوای گرمسیری رشد می کند.

میوه در رنگ بنفش است، اما همچنین می تواند زرد کمرنگ باشد. ( خواص منگوستین )

خواص منگوستین ( ترگیل)

چه ویتامین ها و مواد معدنی در منگنسین وجود دارد؟
مزایای منگسنن Exocarp :(پوست) این میوه حاوی آرایشی منحصر به فرد از پلی فنول های ویتامین است، مانند تانن و xanthones که محافظت درخت در برابر حشرات، ویروس های گیاهی و آلودگی قارچ و حتی شکار حیوانات می باشد.

Xanthones به طور طبیعی در گیاه هستند که از گیاهانی که در مناطق خاصی مانند درخت منگستون رشد می کنند،به صورت ارگانیک هستند.

فکر می کنم Xanthones از بسیاری از عملکرد های حیاتی بدن، از جمله سلامتی ایمنی حمایت می کند.

کیفیت بالای آب مانگوستین به عنوان بخشی از خواص آن می باشد.

در واقع، طبق قصه های مختلف، پوست برای تهیه چای منحصر به فرد مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند بیماری های مختلفی مانند گونوره، اسهال و عفونت های مثانه را درمان کند.

پماد ساخته شده از این پوست به عنوان عنصر اصلی آن برای درمان بثورات مختلف پوست و حتی آکنه استفاده می گردد.
مزایای این میوه برای سالیان متمادی برای مردم در فرهنگ های شرقی شناخته شده است. با این حال، اکثر مردم در غرب تنها در حال حاضر شروع به آگاهی از بسیاری از مزایای قابل توجهی از مصرف میوه منگوسنت دارند این میوه می تواند برای افرادی که از انواع نگرانی های بهداشتی رنج می برند مفید باشد.

جلوگیری از التهاب : این ویژگی سلامتی گسترده ای را برای افرادی که از انواع بیماری های مرتبط با التهاب رنج می برند، می دهد. از آنجا که بسیاری از مسائل تنفسی ناشی از التهاب درون عبور هوا از ریه ها هستند، کاهش التهاب می تواند راه های هوایی را باز کند و اجازه می دهد تنفس طبیعی انجام شود. بنابراین، میوه منگوستین می تواند به هر کسی که از مشکلات تنفسی مختلف رنج می برد کمک کند.
یک تفکر طولانی مدت وجود دارد که توانایی به طور موثر و ایمن التهاب را کاهش می دهد و ممکن است به جلوگیری از عوارض شدیدتر سلامت مانند سرطان، بیماری های قلبی و مسائل تنفسی کمک کند
علاوه بر این، پیشگیری از التهاب ممکن است به افرادی که مشکلات تحرک را به علت تورم و درد مفاصل احساس می کنند، بهتر باشد و بتوانند آزادانه حرکت کنند، کمک می کند.

خواص منگوستین برای تقویت سیستم ایمنی بدن

خواص آنتی اکسیدانی - مرکزی مولد میوه منگوستین، xanthones، مسئول اثربخشی میوه در کمک به سلامت افراد است. بیش از 200 زنجون شناخته شده در طبیعت وجود دارد. بطور شگفت انگیزی 20 مورد از آنها در منگوستین یافت میشوند که عمدتا در پوست آن قرار دارند. این ترکیبات به کاهش رادیکال ها کمک می کند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

خواص ترگیل برای قلب
ترگیل کمک می کند تا فشار خون و ضربان قلب را تنظیم کند - میوه منگوست نیز حاوی مقادیر زیادی از منیزیم است. منیزیم به کنترل عملکرد الکتریکی قلب کمک می کند، ضربان قلب و فشار خون را کنترل می کند و موجب بروز ضربان قلب به طور منظم می شود. برای افراد مبتلا به علائم جزئی در مورد سیستم های گردش خون آنها بسیار نافع است.

خواص منگوستین برای پوست
درمان آکنه، برش های جزئی و شرایط پوستی مختلف : افرادی که در آسیای جنوب شرقی کشف کردند، پالپ منگوستین خونریزی را متوقف می کند و اگر به طور موضعی به برش های جزئی اعمال شود، مانند آنتی سپتیک عمل می کند. خوشبختانه امروزه محصولات موجود در بازار منگوستن وجود دارد که بر این باور است که به برخی از اختلالات پوست مانند آکنه کمک می کند.
خواص منگوستین برای آلرژی
خواص آنتی هیستامین : علاوه بر این مزایای بالقوه سلامت منگوستین، این میوه همچنین ممکن است به هر کسی که از آلرژی رنج می برد کمک کند. این نیز عمدتا به دلیل توانایی میوه برای کاهش التهاب است. منگسنت همچنین به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل می کند. برخی از افراد که از بیماری های خاصی از چشم رنج می برند نیز قادر به مصرف داروهای آلرژیک نیستند. بنابراین، آنها مجبورند سعی کنند راه حل هایی را پیدا کنند که برای آنها کار می کنند بدون اینکه وضعیت سلامت موجودشان بدتر شود.

خواص منگوستین برای لاغری
حفظ وزن سالم : مننگوستین یک وعده کم کالری در ویتامین است که به متابولیسم کمک می کند. این به معنی پتانسیل بدن و بدن سالمتر و همچنین افزایش انرژی است. این میوه دارای محتوای فیبر بالا است. محتوای فیبر آن در ترکیب با ویتامین B می باشد بنابراین میوه در حفظ وزن سالم با افزایش سطح متابولیسم و کمک به عملکرد کارآمدتر در دستگاه گوارش موثر می باشد.
بهبود هضم: فیبر که به طور طبیعی در میوه منگوستین وجود دارد، ممکن است به هر کسی که از مشکلات گوارشی رنج می برد کمک کند تا سیستم گوارش خود را بهتر تنظیم کند. درنتیجه افزایش سلامت در سراسر بدن بسیاری از بیماری های مربوط به گوارش بدن بهبود می یابد. 

 نحوه مصرف:
Mangosteen Fruit هنگامی که به طور کامل رسیده باشد و به تازگی برداشت شده،میوه با شکافها به راحتی با فشار ملایم باز می شود و سطوح نرم سفید دیده می شود. با این حال، اگر چند روز پس از برداشت، مجبور به استفاده از چاقو برای برش پوست سخت می شوید.

تعداد گلبرگ ها در پایین منگوستین نشان می دهد که تعداد گل های موجود در داخل آن چقدر است. مراقب باشید هر چند برخی از دانه های بزرگتر حاوی گودال بسیار تلخ و سخت در وسط هستند. میوه را به راحتی با خوردن بخش های سفید خوشمزه با یک قاشق چای خوری میل نمایید.
طعم و مزه آن، ملس اما شیرین و مانند یک بستنی در دهان ذوب می شود. بعضی افراد می گویند که مانند هلو، کلمنستین و انبه می باشد. این که واقعا بتوان برای پیدا کردن واژه های مناسب برای تعریف طعم و مزه ای از این میوه کاری بسیار سخت است. ( خواص منگوستین )

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب

آفتاب‌‌نیوز :

لوسیتیسم نوعی از زالی است که در آن جاندار به طور وراثتی دچار کمبود آنزیم ملانین است و به دلیل فقدان رنگدانه‌ها، پوست، پولک، فلس یا پر‌ها به سفیدی می‌گراید. انجمن پرنده‌شناسی ولز در اظهارنظری این پرنده را «خیلی غیرمعمول و یک در میلیون» توصیف کرده است.

رایت، عکاس این پرنده کمیاب، خود به بیماری ویتیلایگو یا پیسی مبتلاست که باعث از بین رفتن رنگدانه در قسمت‌هایی از پوست می‌شود.

او با اشاره به اینکه با دیدن این پرنده کمیاب حس کرده که خوش‌شانس‌ترین آدم دنیا است، گفت: دیدن این پرنده باعث شد احساس آرامش کنم و فکر کنم که [در این بیماری]من تنها نیستم.

منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • لاغری با یک دمنوش؛ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • احیای هنر ۹ هزار ساله پشم ریسی با دستان هنرمند آران و بیدگلی
  • خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر!
  • (ویدئو) فرآیند پرورش میلیون ها مار و پردازش پوست آن ها در کارخانه
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • خواص مصرف برخی دمنوش‌های مفید در ماه مبارک رمضان
  • خواص برخی دمنوش‌ها در ماه مبارک رمضان