Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:08:57 GMT

سیلوی 100هزار تنی گرمسار سال 98 بهره برداری می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۳۰۷۵

سیلوی 100هزار تنی گرمسار سال 98 بهره برداری می شود

سمنان- ایرنا- مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سیلوی 100 هزار تنی در حال احداث در شهرستان گرمسار در زمینی به مساحت 10 هکتار سال 98 به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، رحمت الله کاشی روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: طرح ملی سیلوی 100 هزار تنی گندم در شهرستان گرمسار در زمان حاضر حدود60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: سیلوی گرمسار با مشارکت بانک توسعه اسلامی با تسهیلات ارزی 96/18میلیون یورو، و آورده داخلی 175 میلیارد ریال در حال ساخت است.
وی، موقعیت جغرافیایی استان سمنان به لحاظ استقرار آن در محور مواصلاتی شمال به جنوب و جاده ترانزیتی شرق به غرب کشور و همچنین راه آهن سراسری 2 خطه تهران مشهد، همجواری با 9 استان کشور، داشتن آب و هوایی بسیار مناسب و نزدیکی به بازار مصرف بزرگ تهران را از اهداف و ضرورت های احداث این طرح ملی در استان سمنان عنوان کرد.
کاشی گفت: این طرح عمرانی نقش مهمی در رفع بخش اعظمی از مشکلات منطقه‌ای و کشور دارد و نیازهای ضروری ذخیره‌سازی گندم به عنوان محصول راهبردی در کشور را محقق می کند..
وی اظهارداشت: این سیلو دارای چهار خوشه و کندوهای 9 تایی به هم چسبیده است و در مجموع این سیلو 36 کندو به ارتفاع حدود 45 متر و قطر 11 متر دارد و اکنون برخی امکانات زیربنایی این طرح مانند آب ، برق و همچنین پنج خط تلفن در دست بهره برداری است.
کاشی تصریح کرد: عملیات بتن‌ریزی کندوها در حال انجام است و ساخت برج سیلو از نوع بتنی نیز 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی خاطر نشان کرد: بخشی از ماشین آلات برای تجهیز طرح به محل سیلو منتقل شده است و بقیه ماشین آلات نیز در حال ساخت و انتقال به محل احداث است.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با ساخت سیلوی 100 هزار تنی در گرمسار برای 30 نفر اشتغال ایجاد می شود.
گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان و پنج هزار و 182 کیلومتر مربع وسعت و بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد، شهرستان گرمسار هشت شهرک و ناحیه صنعتی و چند موسسه آموزش عالی دارد.
سطح زیرکشت گندم در استان سمنان 27 هزار و 770 هکتار است و پیش بینی می شود در سال زراعی 96-95 بیش از 110 هزار تن گندم در این استان برداشت شود.
7342

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهادكشاورزي گندم سيلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مهدی نوبانی افزود: آکواریوم، شهربازی، چرخ و فلک، مجتمع سرگ سورو، ساختمان مشارکت ۱۸ واحدی و محل اسکان مهمانان نوروزی از طرح‌هایی است که هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
وی گفت: اعتبار این طرح‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است و تلاش بر آن است همه طرح‌ها در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید؛ نشست هم اندیشی ساخت شهر‌های جدید ساحلی در هرمزگان
شهردار بندرعباس افزود: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های خدماتی و عمرانی از مهمترین اهداف شهرداری بندرعباس است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد