Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@05:00:00 GMT

بیماری هایی که عاملش سردردهای میگرنی است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۳۱۲۲

بیماری هایی که عاملش سردردهای میگرنی است

رکنا: برخی بیماری های هولناک به خاطر سردردهای میگرنی بر افراد غلبه می کند.

افراد مبتلا به میگرن رنج زیادی تحمل می کنند. متاسفانه در برخی موارد مشکل فقط به سردرد ختم نمی شود و و میگرن می تواند عاملی برای افزایش خطر ابتلا به برخی مشکلات جسمی باشد. البته منظورمان این نیست که هر کس دچار میگرن باشد، الزاما به مشکلات دیگر نیز دچار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عقیده ی متخصصان میگرن می تواند احتمال ابتلا به شش مشکل را افزایش دهد. بنابراین لازم است که فرد مبتلا به میگرن به طور مرتب تحت نظر یک متخصص باشد.

فلج بل

فلج بل یک اختلال عصبی است که صورت و تکلم فرد را تحت تاثیر می گذارد و باعث کج شدن یک طرف دهان می شود. در این مشکل عضلات صورت به طور ناگهانی یا به طور موقت فلج می شوند.

محققان American Migraine Foundation بر این عقیده هستند افرادی که دچار دردهای شدید میگرنی هستند، بیشتر در معرض ابتلا به این مشکل عصبی قرار دارند.

این محققان پرونده ی سلامت بیش از ۱۳۰ هزار بیمار را بررسی کرده و متوجه شدند افرادی که از میگرن رنج می برند، دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به فلج بل قرار می گیرند.

این اختلال عصبی همچنین باعث ایجاد درد در منطقه ی گوش شده و به حس چشایی آسیب می زند. خبر خوب اینکه فلج بل معمولا یک مشکل موقتی است و به تدریج برطرف می شود.

سکته مغزی

سکته ی مغزی در اثر یک لخته ی خون بروز می کند و می تواند به شدت روی عملکردهای فیزیکی و عصبی تاثیر گذاشته و تکلم و حافظه را مختل کند.

محققان این ارتباط را ناشی از کاهش جریان خون می دانند، چون رگ های خونی مغز در حین بروز حملات میگرنی (ناشی از عوامل متعدد مانند استرس) منقبض شده و خون به راحتی جریان نمی یابد.بر اساس مقالاتی که در مجله ی Prevention به چاپ رسیده است، ارتباطی بین سکته ی مغزی و میگرن وجود دارد. به عقیده ی متخصصان این ارتباط بین خانم ها پررنگ تر است. به عقیده ی محققان خانم هایی که از «میگرن همراه اورا» رنج می برند، ۴۰۰ درصد بیشتر در معرض سکته ی مغزی قرار می گیرند.

افسردگی

اکثر بیماری ها و ناخوشی هایی مانند میگرن که بویژه غیرقابل درمان و یا غیرقابل کنترل می نمایند، باعث بروز افسردگیمی شوند. به نظر می رسد که این مشکل نیز در بین خانم ها بیشتر باشد.

بر اساس بررسی های ارائه شده در سایت «اوری دی هلث»، حدود ۱۸ درصد افرادی که دچار میگرن هستند از افسردگی نیز رنج می برند. علائم افسردگی در اثر دردهای بلاوقفه و همچنین احساس اینکه یک بیماری، زندگی روزمره ی فرد را مختل کرده بروز می کند.

بیماری پارکینسون

نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۴ در Healthline به چاپ رسیده است نشان می دهد افرادی که دچار میگرن همراه اورا هستند، یعنی قبل از بروز سردرد از انواع نشانه ها و علائم عصبی رنج می برند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری پارکینسونقرار می گیرند.

به عقیده ی متخصصان میگرن می تواند علامتی باشد که بیماری پارکینسون در سنین بالا در انتظار فرد است. البته اینها احتمالات محققان هستند.

متاسفانه امروزه درمانی قطعی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد. این بیماری حاصل نابودی سلول های عصبی است که دوپامین تولید می کنند. بیماران پارکینسونی از کمبود مزمن دوپامین رنج می برند.

اختلال در روده ها

محققان ارتباطی بین میگرن و سندرم روده ی تحریک پذیر یافته اند. این بیماری یک مشکل آزاردهنده است که خود را با اسهال و دردهای شکمی نشان می دهد.

نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۵ انجام شده است نشان می دهد که ۵۳ درصد افرادی که دچار سندرم روده ی تحریک پذیر هستند، به طور مرتب دچار سردرد می شده انند.

به عقیده ی محققان در برخی افراد علائم بیماری به طور همزمان با میگرن بروز می کند و در برخی دیگر علائم روده ی تحریک پذیر در بین دو مرحله ی حملات میگرنی رخ می دهد.

اختلال بینایی

به عقیده ی محققان مایوکلینیک در برخی موارد جرقه هایی در میدان دید افراد مبتلا به میگرن بروز می کند، در حالیکه در برخی دیگر مشکلات بینایی موقتی مانند بروز لکه های تاریک و تیره رنگ دیده می شود.

زمانی که میگرن بینایی را تحت تاثیر قرار می دهد به آن «میگرن چشمی» گفته می شود. به عقیده ی محققان این علائم در اغلب موارد موقتی بوده و خیلی شدید نیستند، اما «میگرن شبکیه ی چشم» می تواند باعث بروز دوره های موقت نابینایی کامل شود. این نوع میگرن فقط یک چشم را درگیر می کند. در صورت مشاهده ی چنین علائمی لازم است که حتما به پزشک Doctor مراجعه کنید.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

لو رفتن رسوایی یک زن بی وفا به شوهرش در برنامه زنده تلویزیون! + فیلم شلیک گلوله و قتل 4 نفر در شب تولد اولین نوه خانواده! شیرین نمی دانست سیاوش از لحظات خصوصی شان فیلم می گیرد! اعدام بی سر و صدای امیر و همدستش در زندان کرج مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا کشف اسکلت خون آشام 10 ساله! + عکس دردسر وزش باد در مراسم عروسی سلطنتی + عکس اعدام 8 مرد خطرناک در تهران ! + جزییات درگیری عجیب کارگران چینی با پلیس بخاطر زنان خیابانی ! این مرد روزها عبادت می کرد شب ها سرقت/ تصاویر دوربین مدار بسته او را لو داد + عکس جزئیات حمله اراذل و اوباش به معلم شیرازی سر کلاس درس+عکس هشدار رییس پلیس تهران به دور دور بچه پولدارها با شیر و پلنگ + عکس تصاویر دیده نشده از نابغه علم فیزیک جهان شرط عجیب ازدواج زن مطلقه با پیرمرد با زخم بستر! این رییس بانک در مخفیگاهش دستگیر شد! + جزییات سحر خانم منشی جمشید بود و وسوسه به جانش افتاد + عکس 2 زن عامل دوئل مرگبار 2 مرد تهرانی بودند! این معلم در برابر صبر دانش آموزش زانو زد+ فیلم تبهکاران تهرانی به این 2 جرم خیابانی بیشتر علاقه دارند! گرانی پوشک باعث قتل دختر 10 ماهه شد! +عکس اقدام شنیع کارکنان مدرسه با پسربچه اتیسمی+فیلم و عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سلامت پزشک Doctor ابتلا به بیماری هولناک خون تولید بیماری عکس ایران زن قتل تصاویر پرونده یک زن جوان فیلم همسرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش ممکن است پیری را معکوس کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، برخی تغییرات در بدن با افزایش سن اجتناب ناپذیر است. با این حال، محققان هنوز در تلاشند تا به طور کامل همه تغییراتی را که اتفاق می‌افتد و معنای آنها برای سلامت بزرگسالان مسن را درک کنند.

یک مطالعه منتشر شده نشان داد که یک نوع چربی خاص با افزایش سن در بافت عضلانی شروع به ایجاد می‌کند.

محققان ابتدا لیپید را با استفاده از بافت موش شناسایی کردند و سپس نتایج مشابهی را در عضلات انسان یافتند. آنها سپس دریافتند که سطح این چربی را می‌توان از طریق ورزش در میان زنان یائسه کاهش داد.

نتایج به یکی دیگر از مزایای احتمالی ورزش و نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد این تجمع چربی اشاره دارد.

محققان مطالعه حاضر خاطرنشان می‌کنند که مطالعه لیپیدهای پیچیده (چربی‌ها) ممکن است به درک بیماری‌های مرتبط با افزایش سن و طول عمر کلی کمک کند.

برای این منظور، آنها ابتدا ده بافت مختلف را در موش‌های پیر و جوان مورد بررسی قرار دادند تا تفاوت‌های مربوط به سن در لیپیدها را درک کنند. آنها دریافتند که لیپیدهای بیشتری با افزایش سن در بیشتر بافت‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند شروع به تجمع می‌کنند. لیپیدهای اولیه ای که آنها پیدا کردند، بیس (مونوآسیل گلیسررو) فسفات (BMPs) نام داشت.

در مرحله بعد، محققان می‌خواستند ببینند که آیا تجمع BMP مشابهی در انسان رخ داده است یا خیر. آنها نمونه‌برداری‌های عضلانی را از مردان و زنان جوان‌تر بین ۲۰ تا ۳۰ سال و مردان و زنان مسن‌تر بین ۶۵ تا ۸۰ جمع‌آوری کردند. در حالی که بین نمونه‌های بافت عضلانی مردان و زنان تفاوت‌هایی وجود داشت، محققان متوجه تجمع BMP در شرکت‌کنندگان مسن‌تر شدند.

به گفته محققان، BMP ها در بیماری‌های مختلف از جمله بیماری مزمن کلیوی، بیماری‌های مربوط به تجمع کلسترول و بیماری‌های عروقی و برخی اختلالات متابولیک ژنتیکی تجمع می‌یابند. ممکن است مشخص شود که سطوح BMP به عنوان یک نشانگر مرجع برای پیری سالم عمل می‌کند، اما برای این کار به تحقیقات بیشتری نیاز است.

در مرحله بعد، محققان می‌خواستند ببینند آیا ورزش می‌تواند بر سطح BMP تأثیر بگذارد یا خیر. برای این بخش از مطالعه، محققان ۱۲ زن یائسه بین ۴۵ تا ۷۰ سال را که اضافه وزن داشتند و کمتر از سه ساعت در هفته ورزش می‌کردند، بررسی کردند.

محققان دریافتند که حتی در طول دوره مداخله کوتاه، سطوح BMP پس از مداخله ورزشی کمتر بود.

کد خبر 6085953

دیگر خبرها

  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها