Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، انتشارات علمی و فرهنگی جشن امضای کتاب برگزیدۀ کتابخانۀ مونیخ را با حضور بیوک ملکی برگزار می­کند.

مجموعه شعر نوجوان  «احتیاط کنید ! پرنده‌­ها پای سفرۀ صبحانه‌­اند» امسال در فهرست کلاغ سفید سال 2018 کتابخانۀ مونیخ قرار گفته است.

گفتنی است این مجموعه شعر را حسین تولایی سروده و پرندۀآبی (واحد کودک ونوجوان انتشارات علمی و فرهنگی)آن را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که نوشین خائفی اشکذری تصویرگر کتاب نیز در آن حضور خواهد داشت،  حسین تولایی قطعاتی از کتاب را برای حاضران قرائت کرده و در بارۀآن توضیحاتی می­دهد و بیوک ملکی در خصوص حوزۀ شعر نوجوان وکتاب مذکور به نقد و بررسی می­پردازد.

شایان ذکر است کتابخانۀ بین المللی مونیخ هرسال پس از بررسی هزاران عنوان کتاب که از کشورهای مختلف و به زبان­های گوناگون به این کتابخانه ارسال می­شود ، 200 عنوان را برای معرفی در فهرست کلاغ سفید در نظر می­گیرد که امسال از ایران 4 عنوان کتاب به فهرست سال 2018 راه یافته است.

هدف از انتشار این فهرست معرفی کتاب­های برگزیده به جامعۀ جهانی و کمک به ارتقای سطح ادبیات کودک و نوجوان است.

  مراسم جشن امضای کتاب « احتیاط کنید! پرنده­ها پای سفرۀ صبحانه اند» روز شنبه 28 مهر از ساعت 16 تا 30/17 در فروشگاه شماره 2 انتشارات علمی و فرهنگی واقع در میدان هفت تیر، خیابان کریم خان، بین قائم مقام فراهانی و خردمند، پلاک 13 بر­گزار می­شود. 

کد خبر 4430789 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات انتشارات علمی و فرهنگی رونمایی کتاب اربعین ۹۷ نمایشگاه کتاب فرانکفورت کتاب و کتابخوانی ادبیات نمایشگاه فرانکفورت گردشگری بازار نشر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری میراث فرهنگی معرفی کتاب کپی رایت جشنواره مد و لباس مد و لباس فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، حمیدرضا حیدری با اشاره به اینکه آمار آثار تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی کشور از همدان در سال گذشته بیش از میزان تعیین شده وزارت بوده، گفت: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۸ اثر تاریخی منقول، غیرمنقول و ناملموس از استان در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید که از دستاوردهای ارزشمند در زمینه میراث‌فرهنگی استان است.

وی اظهار کرد: در خصوص حفاظت، نگهداری و مرمت بناهای تاریخی در سال ۱۴۰۲ مرمت بخش‌هایی از ۶۰ بنای تاریخی استان انجام شد، که با توجه به شرایط این بناها نیاز به تکمیل مرمت در دوره‌های بعدی است. این بناها شامل، یخدان میرفتاح، کاروانسراهای گلشن، قبله، کاروانسرای سعادت نهاوند، بازار قدیمی کبوداهنگ، پل دهنجرد بهار، امامزاده کرزان تویسرکان، برج خوش آباد فامنین است.

حیدری همچنین از بررسی بیش از ۱۶۳۱ استعلام مرتبط با آثار تاریخی و همچنین تملک و آزادسازی بخش‌هایی از پلاک ثبتی واقع در عرصه تپه تاریخی هگمتانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وی با اشاره به ثبت ۸ اثر تاریخی ناملموس از استان در فهرست میراث‌ملی کشور در سال ۱۴۰۲ گفت: این آئین‌ها شامل مراسم شکرگذاری پایان محصول سنقرآباد درگزین، نقوش قالی میشن ملایر، تهیه آش آلو، تهیه آش سرنانی، فن تهیه حلوای مغزی در اشترمل، فن تهیه پتله پلو، فن تهیه آش چغندر بدو، مراسم دار امام در روستای حیدره قاضی خانی (جشن شکر گزاری) است.

حیدری افزود: دو اثر طبیعی شامل آبشار گانه زار آرتیمان و درخت توت ازناو در این مدت در فهرست میراث‌ملی طبیعی ثبت شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ جلسه شورای فنی، شورای ثبت، کارگروه زیربنایی، کمیته فنی، کمیسیون و… تشکیل شده است و تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های مختلف برای پیشبرد امور میراث‌فرهنگی استان منعقد شده است.

وی از دیگر اقدامات سال ۱۴۰۲ را مرمت و حفاظت ۶۹ قلم اَشیا فرهنگی و تصویب ۴ حریم اثر اعلام کرد.

خبرنگار: محمد حسین میرزایی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227288 برچسب‌ها استانی ایسکانیوز دانشگاه آزاد همدان میراث فرهنگی و گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • ارسال بیش از ۶۶ هزار کتاب به مراکز کانون در کشور
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • کتاب «فهرست نسخه‌های خطی مشاهیر جرجان» روانه بازار نشر شد
  • «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» نقد و بررسی می‌شود
  • نخستین کنگره بین‌المللی«اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام»
  • چگونه کتاب‌های انتشارات تیمورزاده را خریداری کنیم؟