Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضرب الاجل تعیین شده براساس توافق روسیه و ترکیه به افراد مسلح برای تخلیه منطقه عاری از سلاح در ادلب درحالی به پایان رسید که گروه تحریرالشام (النصره سابق) همچنان بر ماندن در این منطقه و ادامه جنگ پافشاری می‌کند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت: با پایان مهلت تعیین شده برای تخلیه منطقه عاری از سلاح در ادلب، هنوز هیچ کدام از نیروهای گروه‌های تندرو از این منطقه عقب‌نشینی نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت تحریرالشام یا همان جبهه النصره که کنترل بخش اعظمی از این منطقه را در دست دارد، روز یکشنبه بر پایبندی‌اش به ادامه جنگ تأکید کرد و نسبت به "حیله‌گری" روسیه هشدار داد.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما گزینه جنگ را برای تحقق اهدافمان کنار نخواهیم گذاشت. من از شما می‌خواهم به روسیه و قصد و نیتش اعتماد نکنید. ما هرگز سلاحمان را تحویل نخواهیم داد.

در بیانیه این گروه، تحریر الشام بدون اینکه اسمی از ترکیه ببرد از تلاش‌های آن تقدیر کرده است.

این گروه آورده است: ما از تمام تلاش‌های داخلی و خارجی برای حمایت از منطقه آزاد شده و منع حمله به آن و ارتکاب جنایت‌ها در آنجا تشکر می‌کنیم.

حملات خمپاره‌ای از منطقه عاری از سلاح در ادلب

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه شنبه‌شب حملات خمپاره‌ای از منطقه عاری از سلاح در ادلب به مناطق تحت سیطره نظام سوریه در حومه غربی حلب و حومه شمالی حماة صورت گرفت.

وی گفت که این اولین نقض واضح توافق روسیه و ترکیه درباره خارج کردن سلاح سنگین از این منطقه بود.

عبدالرحمان شنبه‌شب اعلام کرد که چندین خمپاره به پادگان نظام سوریه در منطقه جورین حماة و محله‌های در حومه غربی حلب شلیک شد.

وی اعلام نکرد که این خمپاره‌ها را تروریست‌ها شلیک کردند یا شورشیان.

گروه‌های مخالف مسلح در راس آن هیئت تحریر الشام بر دو سوم منطقه عاری از سلاح که شامل بخشی از استان ادلب و حومه غربی حلب و حومه شمالی حماة و حومه شمال شرقی لاذقیه می‌شود تسلط دارند.

مسکو و آنکارا ۱۷ سپتامبر در سوچی به توافقی دست یافتند که شامل ایجاد منطقه امن یا عاری از سلاح در ادلب و برخی استان‌های هم‌جوار آن می‌شد و گروه‌های مسلح باید تا امروز برابر با ۱۵ اکتبر این منطقه را تخلیه کنند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز

آلودگی هوا در آبادان و خرمشهر آغاز شده و در حال حاضر به وضعیت ناسالم برای گروه های حساس تبدیل شده است.

بنا بر آخرین داده های سامانه پایش کیفی هوای کشور ، غلظت آلاینده ها در خرمشهر ۱۴۸ میکروگرم بر متر مکعب است و تنها با افژایش ۲ میکروگرمی به وضعیت قرمز خواهد رسید که برای تمام افراد ناسالم است.

از گروه های حساس و بیماران زمینه ای و سالمندان خواسته شده از خروج غیرضروری بپرهیزند و در صورت خروج از ماسک استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
  • تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟
  • انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • سوریه از حمله به مقر تروریست‌ها در دیرالزور و تدمر خبر داد
  • پایان افسانه روسها در قفقاز؛ مسکو حیاط خلوت خود را به غرب واگذار کرد
  • قدرت عاری از اخلاق، یک قدرت ظالمانه و غاصبانه است