Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدبان سازمان ملل در گزارشی مدعی شده در حالی که شورای امنیت صادرات ذغال سنگ از سومالی را به دلیل رسیدن عواید آن به گروه وابسته به القاعده، ممنوع کرده است، این ذغال‌ها از طریق بنادر ایران، با تغییر برچسب، به نام ایران صادر می‌شوند.به گزارش بلاغ،به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، آسوشیتدپرس نوشت، گروه دیدبان سازمان ملل در گزارشی با اشاره به صادرات ممنوعه ذغال‌سنگ از سومالی مدعی شد: این صادرات در حالی تقویت شده که میلیون‌ها دلار عواید آن در سال به گروه افراط‌گرای الشباب که یک گروه وابسته به القاعده است، می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادرات ذغال عمدتا از طریق ایران انجام می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان ملل، شش سال بعد از ممنوعیت صادرات ذغال سنگ توسط شورای امنیت سازمان ملل از سومالی با هدف توقف جریان پول به گروه‌الشباب، این صادرات همچنان ادامه دارد. چیزی حدود سه میلیون کیسه ذغال سنگ سالانه از این کشور شاخ آفریقا خارج می‌شود.

این گزارش مدعی شده اصلی‌ترین مقصد این ذغال سنگ‌ها، بنادر ایران است. روی کیسه‌های زغال برچسب‌هایی زده شده که گویا این اقلام از کومور، غنا و ساحل عاج وارد شده است. در بنادر ایران کیسه‌های آبی و سبز به کیسه‌های سفیدی که روی آن برچسب «کالای ایرانی» زده شده تغییر می‌کند. این کیسه‌ها از طریق سامانه کشتی‌رانی ایران به دوبی ارسال می‌‌‌شود و این ادعا مطرح می‌شود که ایران منشا این ذغال‌سنگ‌هاست.

در گزارش دیدبان سازمان ملل گفته شد: تهران با بررسی‌های این سازمان همکاری نکرده و در اجرای قانون ممنوعیت صادرات ذغال سنگ از سومالی ضعیف عمل کرده است.

«علیرضا میریوسفی» سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل به آسوشیتدپرس گفت: ایران کاملا تحریم‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت را در مورد سومالی اجرا می‌کند. ایران به همکاری‌های سازنده‌اش با نهادهای مرتبط با سازمان ملل در این خصوص ادامه می‌دهد.

نویسنده این گزارش امارات را هم به عنوان یکی از کشورهایی که ذغال سنگ سومالی را وارد می‌کند خطاب قرار داده و گفته این کشور حاشیه خلیج فارس به سوالات مربوط به مرسوله‌هایی که از ایران وارد می‌شود، پاسخ نداده است.

بر اساس این گزارش، ناظران سازمان ملل، تجارت ذغال چوب هم‌چنان منبع قابل توجهی برای درآمد الشباب است و حداقل  ۷،۵ میلیون دلار بدون کنترل مالیاتی برای این گروه به‌دست می‌آورد. شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ صادرات زغال چوب به سومالی را ممنوع کرد تا مانع از درآمدزایی گروه الشباب شود.

الشباب یک گروه اسلام‌گرای افراطی است که از سال ۲۰۱۲ با شبکه القاعده نیز بیعت کرده‌ است

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: اهداف برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد

گروسی با تکرار ادعاها درباره ابهام در برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد که «اهداف برنامه هسته‌ای ایران محل ابهام است»!

به گزارش مشرق، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با این ادعا که درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران ابهامات زیادی وجود دارد(!)، گفت که به‌زودی به تهران سفر خواهد کرد.

گروسی مدعی شد که ایران «نه چند ماه بلکه چند هفته تا دستیابی به اورانیوم غنی‌شده موردنیاز برای ساخت بمب اتمی فاصله دارد» و در ادامه گفت که این بدان معنا نیست که این کشور سلاح هسته‌ای دارد یا اینکه می‌تواند در این بازه زمانی به سلاح اتمی دست یابد.» به ادعای وی، گرچه غنی‌سازی اورانیوم در سطوح نزدیک به ساخت سلاح هشدارآمیز است اما نباید مستقیما نتیجه گرفت که ایران سلاح اتمی در اختیار دارد.

گروسی با تکرار ادعاها درباره ابهام در برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد که «اهداف برنامه هسته‌ای ایران محل ابهام است»!

این اظهارات و ادعاها درحالی است که ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و انفعال طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت تا توازن در اجرای این توافق را برقرار کند.

مدیرکل آژانس در ادامه نیز با اشاره به اینکه آژانس به اندازه‌ای که ضروری می‌داند، به سایت‌های هسته‌ای ایران دسترسی ندارد، خواستار افزایش دسترسی آژانس شد و مدعی شد: به همتایانم در ایران بارها گفته‌ام و می‌گویم که این فعالیت ابهام برانگیز است و علاوه بر این، ما دسترسی و نظارتی که ضروری می‌دانیم را موردنیاز را نداریم.

وی به بررسی تشدید تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی نیز پرداخت و با محکوم کردن هر نوع حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای، گفت: حمله به تاسیسات هسته‌ای مطلقا قدغن است.

مدیرکل آژانس افزود: مساله‌ای که به آن علاقه دارم، گفتمان بین ماست؛ بین آژانس و ایران زیرا خیلی از موضوعات نیاز به شفاف‌سازی دارد و به همین دلیل قصد دارم به‌زودی به تهران سفر کنم.

وی در پایان گفت که «پیام من به ایرانی‌ها این است که باید بیشتر با آژانس همکاری کنند.»

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است
  • تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • گروسی: اهداف برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد