Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیر گروه جراحی قلب وعروق بیمارستان پیوند اعضاء ابوعلی سینا از انجام دومین جراحی موفقیت آمیز پیوند قلب در این بیمارستان فوق تخصصی خبرداد و گفت: این جراحی موفقیت آمیز روز یکشنبه 22 مهر بر روی یک جوان 38 ساله انجام شد.

‌به گزارش ایسنا، دکتر شفیعی دوشنبه 23 مهر در جمع خبرنگاران، این عمل جراحی را افتخاری دیگر برای تیم پیوند عضو علوم پزشکی شیراز دانست و گفت: قرار است در آینده نزدیک پیوند همزمان ریه وقلب در این بیمارستان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک فوق تخصص افزود: پیش بینی می شود با انجام پیوند قلب، امید به زندگی در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و بیماری‌های ریوی دو چندان شود.

شفیعی از انجام عمل پیوند قلب به عنوان رویدادی بسیار مهم در علم پزشکی یاد و خاطرنشان کرد: هم اینک پیوند جراحی قلب تنها در برخی از بیمارستان‌های فوق تخصصی کشور انجام می‌شود.

به گفته این جراح قلب، شانس زنده ماندن بیماران دریافت کننده پیوند قلب بسیار بالا گزارش شده و بر اساس تحقیقات این شانس به 86 درصد افزایش یافته است.

مدیر گروه جراحی قلب وعروق بیمارستان ابوعلی سینا گفت: برخی مواقع قلب مصنوعی بطور موقت برای کمک به قلب تا زمان بهبودی آن یا پیوند قلب بکار برده می شود.

او با بیان اینکه برای هر پیوند قلب طبیعی نیاز به یک مرگ مغزی است، گفت: همواره تلاش کرده‌ایم با نهادینه کردن فرهنگ اهداء عضو، زمینه را برای نجات جان بیماران نیازمند عضو، فراهم کنیم.

شفیعی در خصوص انجام دومین عمل پیوند قلب در بیمارستان ابوعلی سینا گفت: با رضایت خانواده اهدا کننده، اعضای سالم یک مرد 54 ساله که دچار مرگ مغزی شده بود، شامل قلب، کلیه و کبد اهدا شد.

او با یادآوری اینکه عمل پیوند قلب به مدت 5 ساعد به طول انجامید، گفت: این عمل پیوند با همکاری تیم جراحی پیوند اعضای ابوعلی سینا، آقایان دکتر ضمیریان، دکتر نعمتی، دکتر ضرابی، دکتر جنتی، دکتر عبدی، دکتر معرف و خانم دکتر ابطحی به همراه گروه‌های پیراپزشکی انجام شد.

به گزارش ایسنا، بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا با تلاش پرفسور ملک‌حسینی و همراهی و حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در شهر صدرا احداث و راه اندازی شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام پیوند قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

ایسنا در خبری نوشت: دکتر امیرحسام علیرضایی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برای نخستین بار در کشور موفق به اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد.

وی خاطرنشان کرد: واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه مذکور به عنوان واحد پیشرو در امر اهدا پس از مرگ قلبی در کشور طی سه سال اخیر موفق به اهدای اعضای بیماران پس از مرگ قلبی به نیازمندان عضو شده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: به تازگی تیم فراهم‌آوری اعضا این دانشگاه به سرپرستی دکتر سام زراعتیان نژاد، جراح قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه موفق به فراهم آوری اعضای پیوندی از اهداکننده مبتلا به آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد که گیرندگان اعضا پس از دریافت عضو با شرایط عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

وی عنوان کرد: این نوع اهدا در کشور و حتی در جهان بر اساس طبقه بندی ماستریخت بی نظیر و در صورت وجود کم نظیر است. در حال حاضر از افراد پس از مرگ مغزی (DBD) و در شرایط خاص از افراد پس از مرگ قلبی (DCD) با استفاده از فناوری های خاص که به آن فناوری برتر گفته می شود، اعضا با موفقیت به اهدا می رسد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، علیرضایی افزود: این روش جدید اهدا در کشور به عنوان منبع جدید تامین اعضا می تواند میزان لیست بیماران در انتظار دریافت اعضا را کاهش دهد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در پایان از زحمات تیم واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران و همکاران پرتلاش اداره پیوند و فراهم آوری اعضا و نسوج وزارت بهداشت قدردانی کرد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899086

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • فناوری واقعیت‌افزوده، انقلابی بزرگ در جراحی