Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور ایتالیا نتایج انتخابات ایالتی بایرن آلمان که به شکست تاریخی احزاب دولتی و موفقیت چشمگیر حزب افراطی منجر شد را شکستی برای اتحادیه اروپا دانسته و از آن ابراز خرسندی کرد. ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، "متئو سالوینی"، وزیر کشور راست افراطی ایتالیا و معاون نخست وزیر این کشور در واکنش به نتایج انتخاباتی ایالتی بایرن آن را شکستی برای اتحادیه اروپا دانسته و درباره موفقیت حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در این انتخابات ابراز خرسندی کرده و گفت: با انتخابات بایرن سیستم قدیمی در اروپا رد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بایرن یک تحول و دگرگونی بدست آمده و اتحادیه اروپا شکست خورده است.

معاون نخست وزیر ایتالیا که رئیس لیگ شمال ایتالیا از احزاب راست افراطی در این کشور هم هست همچنین تاکید کرد که این یک شکست تاریخی برای دموکرات مسیحی ها و سوسیالیست هاست که برای اولین بار دوستان حزب افراطی جایگزینی برای آلمان به پارلمان ایالتی بایرن راه یافتند.

نتایج اولیه انتخابات ایالتی بایرن که روز گذشته برگزار شد از ریزش آراء شدید برای احزاب دولتی سوسیال مسیحی و سوسیال دموکرات خبر می دهد.

بر اساس اعلام نتایج اولیه این انتخابات حزب سوسیال مسیحی در این انتخابات اکثریت مطلق خود را از دست داده و یکی از بدترین نتایج تاریخ خود را بدست آورد. این حزب توانست تنها 35.5 درصد آراء را بدست آورد. در مقایسه ای تاریخی می توان نتیجه گرفت که سال 1950 تنها سال انتخاباتی تاریخ بعد از جنگ بود که در آن حزب سوسیال مسیحی با کسب 27.6 درصد آراء نتیجه بدتری از این انتخابات را بدست آورده بود. این حزب در انتخابات ایالتی گذشته با47.7 درصد آراء اکثریت مطلق را کسب کرد.

دومین حزب قدرتمند در انتخابات ایالتی بایرن بر اساس پیش بینی های اولیه حزب سبز با کسب حدود 18.5 درصد آراء بود که تقریبا با دو برابر شدن آراء خود نسبت به دوره قبل تا کنون بهترین نتیجه از زمان تاسیس این حزب در بایرن را به دست آورده است.

حزب سوسیال دموکرات هم در این انتخابات همچنان به روند نزولی خود ادامه داده و بر اساس اولین پیش بینی ها 10 درصد آراء شهروندان را بدست آورد که در مقایسه با انتخابات ایالتی سال 2013 با ریزش آراء شدید مواجه شده و آراءش حدود نصف و بیش از 10 درصد کاهش یافت. این بدترین نتیجه انتخاباتی برای این حزب از سال 1946 محسوب می شود.

حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" هم که برای اولین بار در انتخابات ایالتی بایرن حضور داشت حالا با کسب یک رای خوب به استثناء هسن در همه پارلمان های ایالتی وارد شده و توانست 11 درصد آراء شهروندان را کسب کند.

بسیاری کارشناسان نتایج انتخابات ایالتی بایرن و شکست تلخ احزاب دولتی در آن را یک آزمون دشوار برای ائتلاف دولتی ارزیابی کرده و بر این عقیده اند که با توجه به نتایج این انتخابات روزهای بدی در انتظار مرکل و دولت ائتلافی آن است.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ که قهرمانی بوندس‌لیگا را به بایر ‏لورکوزن واگذار کرده حالا تنها یک امید دارد که این فصل را بدون جام ‏به پایان نرساند: لیگ قهرمانان اروپا. ‏

باواریایی‌ها بر خلاف لیگ آلمان در چمپیونزلیگ خوب ظاهر شده‌اند ‏و اخیرا با پشت سر گذاشتن تیم سرحال و قبراق میکل آرتتا به ‏نیمه‌نهایی صعود کرده‌اند. با این حال بایرن و ستاره‌هایش در این ‏مرحله به مانعی سخت برخورد کرده‌اند و برای رسیدن به فینال باید از ‏پس رئال مادرید برآیند. پادشاه لیگ قهرمانان که در مرحله قبل سیتیِ ‏پرقدرت پپ گواردیولا از پیش رو برداشته است. ‏

یوشوا کیمیش، یکی از ستاره‌های اصلی بایرن که در آلمان از او به ‏عنوان فرمانده تیم یاد می‌شود، در یک مصاحبه در پاسخ به این ‏سوال که شانس بایرن برای قهرمانی در چمپیونزلیگ چقدر است ‏گفت: "به جز بازی با آرسنال ما مدتی است خوب نبوده‌ایم ولی ‏معتقدم می‌توانیم ورق را برگردانیم، فرم همیشگی‌مان را به دست ‏بیاوریم و بهترین تیمهای اروپا را شکست بدهیم. در حال حاضر با ‏آنجا که بتوانیم با خیال راحت بگوییم که قهرمان چمپیونزلیگ ‏می‌شویم خیلی فاصله داریم. ولی شانس داریم و البته مقدار زیادی ‏اشتیاق هم داریم". ‏

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏
  • رانگنیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • کاش رئیس بایرن بودم تا ناگلزمان اخراج نشود
  • اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد
  • یک دلیل برای عدم موفقیت اونای امری با بایرن مونیخ
  • ابراز خرسندی شهروندان گچساران از مرمت و بهسازی گلزار شهدا + فیلم
  • مجسمه «بکن باوئر» در محوطه آلیانتس آرنا نصب می شود
  • مجسمه بکن‌باوئر در محوطه ورزشگاه بایرن نصب می‌شود