Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دامپزشک و کارشناس محیط زیست ضمن اشاره به حادثه تلخ تلف شدن پنج گورخر ایرانی در جا به جایی توسط سازمان محیط زیست به خبرنگار مهر گفت: محیط طبیعی اولویت سازمان حفاظت محیط‌زیست نبوده و نیست.

سعید یوسف‌پور افزود: حداقل در چهل سال گذشته محیط طبیعی که پایه و اساس شکل گیری این سازمان بود آنچنان که باید مورد توجه جدی قرار نگرفت، هرچند خود سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز به دلیل پذیرش ضعیف در حاکمیت از قدرت، ساختار، بودجه و نیروهای تخصصی توانمند لازم چندان بهره‌ای نبرده اما مسئولان سازمان نیز تلاش چشمگیری برای توانمند سازی بدنه کارشناسی انجام نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در دوران ریاست آقای محمدی‌زاده در مورد لزوم تقویت دامپزشکی حیات وحش، تقاضای کتبی ارائه کردم و در دوره های بعد نیز در مطالبی که نوشتم و گفت و گو هایی که با رسانه ها داشتم به موضوع پر اهمیت و تخصصی بیهوشی حیات وحش و لزوم تربیت نیروی متخصص اشاره کردم که مورد پسند برخی دوستان قرار نگرفت.

این کارشناس محیط زیست تاکید کرد: اگر هزینه های انسانی و مالی چندین دهه حفاظت از هر فرد گور ایرانی را محاسبه کنیم به یقین خسارت وارد شده ناشی از تلفات پنج فرد گور ایرانی به مراتب بسیار بیشتر از سرمایه گذاری برای تربیت ده نفر نیروی متخصص و عملیاتی است.

یوسف‌پور تصریح کرد: حیات وحش ایران نیازمند متخصص بیهوشی دامپزشکی حیات وحش و متخصص زنده گیری و جابجایی حیات وحش است. 

وی در پایان گفت: راه برون رفت از شرایط موجود تقویت بنیه مالی و ساختاری معاونت محیط طبیعی سازمان و آموزش و تربیت کارشناسان متخصص درون سازمانی است.

کد خبر 4430746 مسعود بربر

منبع: مهر

کلیدواژه: حیات وحش دامپزشکی سعید یوسف پور گورخر ایرانی معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست اربعین ۹۷ نیروی انتظامی شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران اربعین 97 سردار حسین اشتری پلیس راهور محمد علی افشانی سازمان تامین اجتماعی بیمه قوه قضاییه سید محمد بطحایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا علیمرادی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پیرو بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان، سیلابی شدن رودخانه‌ها و سرریز شدن بیشتر سدهای استان از جمله پیشین، زیردان و ادامه شرایط نامساعد جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) دور از انتظار نیست. از این رو احتمال خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی وجود دارد.

وی بیان کرد: از ساکنان مناطق سیل‌زده درخواست می‌شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه‌های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به مردم توصیه می‌شود در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

کد خبر 845347 منبع: ایرنا برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان گاندو سازمان حفاظت محیط زیست حوادث ایران

دیگر خبرها

  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • سیلزدگان مراقب تمساح باشند
  • افتتاح نخستین مرکز درمان و بازپروری حیات وحش در تنگ صیاد
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست