Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «علي الاسود» نماينده پيشين مجلس بحرين يکشنبه شب در توييتر با بيان اينکه اين کشور قتلگاه حقوق بشر است؛ نوشت، رژيم آل خليفه از ورود گزارشگران حقوق بشر به بحرين جلوگيري مي کند.
«علي الاسود» به انتخاب بحرين به عنوان عضو شوراي حقوق بشر سازمان ملل نيز اشاره و تصريح کرد، اين عضويت با باج دهي رژيم آل خليفه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بحرين روز جمعه در يک راي گيري به عضويت شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد درآمد.
از آنجا که بحرين کارنامه سياهي در زمينه حقوق بشر دارد اين انتخاب، با انتقادات گسترده اي روبرو شده است.
بحرين از 14 فوريه 2011 شاهد انقلاب مردمي ضد رژيم آل خليفه است. مردم بحرين خواهان آزادي، برقراري عدالت و رفع تبعيض و روي کار آمدن نظامي منتخب در کشورشان هستند؛ اما رژيم آل خليفه با کمک نظاميان سعودي و مأموران امنيتي امارات که در قالب نيروهاي سپر جزيره در بحرين مستقر شده‌اند، اعتراض‌هاي مردمي در اين کشور را به شدت سرکوب مي‌ کند.
بحرين داراي بيشترين زنداني سياسي
بحرين به عنوان کوچکترين کشور غرب آسيا بنا بر اعلام منابع حقوق بشري داراي بيشترين زنداني سياسي است.
چنين وضعيتي اين سوال را در اذهان عمومي ايجاد کرده است که چگونه برخي کشورها که مشکل حقوق بشري دارند، به عضويت اين شورا در آمده اند.
در اين بين عضويت کشوري همچون بحرين در شوراي حقوق بشر سازمان ملل که تا کنون هيچگاه دمکراسي در آن حاکم نبوده و سيستم سياسي آن را نظام فرسوده پادشاهي تشکيل داده است، بيش از بقيه کشورها تعجب برانگيز بود.
اين کشور که جايگزين امارات متحده عربي خواهد شد در گروهي قرار دارد که عربستان سعودي هم در آن عضو است و همدستي آنها براي حمله به زنان و کودکان يمني با استفاده از سلاح هاي ساخت آمريکا بر کسي پوشيده نيست.
عربستان نيز در حالي براي دومين بار در شوراي حقوق بشر سازمان ملل عضويت دارد که همچنان اعدام و زنداني کردن مفقود ساختن فعالان مدني و رسانه اي را دستور کار خود دارد.
در اين ميان موضوع ناپديد شدن جمال خاشقچي، روزنامه نگار منتقد عربستاني که به کنسولگري اين کشور در ترکيه مراجعه کرده بود، نمونه اي از بي صلاحيتي «پادشاهي هاي ترور» در شوراي حقوق بشر است.
سازمان ديده‌بان حقوق بشر با توجه به وضعيت وخيم حقوق بشر در بحرين عضويت آن را در شوراي حقوق بشر سازمان ملل «مضحک» خوانده است
در اين رابطه، تشکل « 14 فوريه» بحرين با انتشار بيانيه اي خواستار آن شده بود تا به جاي «عضويت رژيم آل خليفه در اين شورا پرونده هاي نقض حقوق بشر را در اين کشور باز کنند و رژيم آل خليفه را که در نقض هاي روزانه حقوق ملت دست دارند، محکوم کنند. عليرغم مطرح شدن چنين درخواست هايي از سوي افکارعمومي سرانجام بحرين در سايه دلارهاي خود و ساير حکام عربي بويژه عربستان و فضاسازي هاي غرب و در پي زد و بندهاي مافيايي به عضويت شوراي حقوق بشر سازمان ملل در آمد.
در چارچوب اين فضاسازي ها در سالهاي اخير مي توان به اقدام نمايندگي اتحاديه اروپا در رياض اشاره کرد که جايزه موسوم به «شاو» براي تقويت حقوق بشر در منطقه خليج فارس در سال 2014 را به موسسه ملي حقوق بشر وابسته به وزارت کشور بحرين اعطا کرد.
حمايتهاي غرب از آل خليفه و انفعال و سکوت برخي از کشورها در برابر حکام عربي جهت بهره مندي از ثروت آنان موجب رقم خوردن طنز تلخ تاريخ يعني عضويت حکام عربي در شوراي حقوق بشر و تبديل اين شورا به باشگاه ناقضان حقوق بشر شده است.
نويسنده: بيژن نجفي
133/110
کليدواژه بحرين

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون

مهدی مزارعی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کازرون اظهار کرد: حاجیه بانو رباب ابونصری، مادر شهید والامقام خلیفه عباسی دار فانی را وداع گفت.

او ادامه داد: مراسم تشییع پیکر مطهر این مادر شهیدپرور فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر در گلزار شهدای روستای گرگنا برگزار می‌شود.

پاسدار وظیفه شهید خلیفه عباسی متولد سال ۱۳۴۶ در ۱۶ مرداد سال ۱۳۶۶ در عملیات شلمچه به شهادت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • درگذشت مادر شهید عباسی در کازرون
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال
  • نظریه منسجم فقهی درباره آزادی نداریم