Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سياست هاي امارات در استان هاي جنوبي يمن با چالش هايي بي سابقه مواجه شده است.
«ياسين التميمي» در گزارشي در پايگاه عربي 21 نوشت: شوراي انتقالي يمن که تحت حمايت امارات است، تهديدات خود مبني بر جدايي را به عنوان يک واقعيت جديد، کاهش داده است.
شوراي انتقالي يمن از پنجاه و پنجمين سالروز انقلاب 14 اکتبر 1963 براي تحقق اين هدف بهره برداري کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به احتمال زياد، اين شورا، چنين اقدامي را بنا به دستور ابوظبي که رياض چنين چيزي را به آن توصيه کرده، انجام داده است.
به نظر مي رسد حکومت «مشروعي» که ائتلاف رياض – ابوظبي، مانع بازگشت آن به يمن مي شود، و موانع بسياري را به ويژه در عدن پايتخت موقت، پيش روي آن قرار مي دهد، همچنان اهرم هاي فشار بسياري در اختيار دارد و اين در شرايطي است که عربستان سعودي از هر گونه تحول ناگهاني بيمناک است.
اما قدرت اين دولت، اين بار نشات گرفته از تغيير و تحول اساسي در خواسته ها و تمايلات ساکنان جنوب است که تا حد زيادي با فعاليت هاي بي نتيجه شوراي انتقالي يمن فاصله دارد.
به ويژه اينکه اين شورا، مانند عروسکي در دستان ابوظبي است که از آن به عنوان اهرم فشاري براي دستيابي به خواسته هاي ژئوپليتيک خود استفاده مي کند.
ابوظبي مدعي است که نقشي مبتني بر حمايت از دولت «مشروع» يمن را ايفا مي کند.
بر اساس شواهدي که ناظران به آن اشاره کرده اند، ساکنان جنوب يمن امروزه به طور کامل با گرايش سلطه بر جغرافياي يمن از سوي عربستان و امارات مخالف هستند و در زمينه سياست گرسنه نگاه داشتن اهالي جنوب، انگشتان آن ها به سمت ائتلاف سعودي و امارات نشانه مي رود.
طرح ژئوپليتيک امارات در جنوب يمن، محکوم به شکست است
اين خواسته هاي مردمي از استان تعز در غرب يمن تا استان المهره در شرق اين کشور گرفته و استان هاي شبوه و حضرموت به چشم مي خورد.
اين مساله به مساحتي از جغرافياي يمن مربوط مي شود که از نظر جمعيتي و جغرافيايي از اهميت زيادي در اين کشور برخوردار است. اين اعتقاد وجود دارد که طرح ژئوپليتيک امارات در جنوب يمن، به طور قطع با چالش هايي مواجه شده که محکوم به شکست است.
حدود ده روز پيش زماني که شوراي انتقالي يمن از اهالي جنوب يمن - که مدعيست نماينده اهالي جنوب است - خواست در شهر عدن تجمع کنند تا آن ها را براي مطرح کردن خواسته هاي جدايي طلبانه شان تحريک کند، براي اين شورا و امارات که از آن حمايت مي کند، مشخص شد که اهالي جنوب به اين خواسته توجهي نکردند.
بي توجهي مردم تنگنايي شديد را براي اين شورا به وجود آورد تا جايي که اين نهاد مجبور شد به بهانه وضعيت نابسامان اقتصادي و هزينه هاي جابجايي براي انتقال به عدن از درخواست خود صرفنظر کند.
حتي در ميان جنوبي هايي هم که طرفدار ابوظبي هستند، اختلاف نظراتي در زمينه تحرکات شوراي انتقالي يمن وجود دارد، زيرا اهالي جنوب مي بينند که با وجود گذشت بيش از دو سال از تاسيس اين شورا با حمايت امارات، شوراي انتقالي يمن هيچ تاثير و نتيجه مثبتي براي آنان نداشته است.
شديدترين انتقادها از شوراي انتقالي جنوب از طرف معاون رئيس جمهوري يمن و نخست وزير سابق
شديدترين انتقادها از شوراي انتقالي جنوب از طرف معاون رئيس جمهوري يمن و «خالد بحاح» نخست وزير سابق مطرح شد که به امارات نزديک است.
وي در گفت و گو با يکي از روزنامه هاي چاپ عدن از درخواست شوراي انتقالي از ساکنان جنوب براي سلطه بر موسسات دولتي و قطع ارتباط با دولت مشروع انتقاد کرده بود.
بحاح در اين مساله که آيا شوراي انتقالي از اين مساله مطمئن است يا خير، ابراز ترديد کرد.اما اين مساله، اين شورا را در موقعيتي سخت قرار مي دهد، زيرا اگر شوراي انتقالي يمن به بيانيه ياد شده عمل کند و نهادهاي دولتي را تحت کنترل خود درآورد، متضرر مي شود.
شوراي انتقالي قادر به اداره آن ها نيست وعلت آن هم مشخص است، و اگر هم عقب نشيني کند، باز هم متضرر شده است، زيرا بسياري از طرفداران خود را در ميان مردم از دست مي دهد.
بحاح همچنين گفت که نخبگان سياسي و فرهنگي در جنوب يمن و نيز برخي از استان هاي جنوبي مانند حضرموت و المهره، بيانيه شوراي انتقالي را به طور کامل تاييد نکرده اند.
همچنين هيچ حزب سياسي در جنوب، اين بيانيه را تاييد نکرده است.
مساله اي که بايد به آن توجه داشت، اين است که اهالي جنوب به ويژه آن هايي که تمايلات جدايي طلبانه دارند، اين مساله را دريافته اند که شوراي انتقالي و تشکيلات نظامي وابسته به آن، فقط در صدد فريب آن ها بوده اند، به ويژه اينکه در گذشته به ابزاري در دست امارات براي سرکوبگري تبديل شده بودند و اين کشور از آن ها براي ارتکاب جنايت ها و اقدامات ضد بشري و مديريت زندان هاي مخفي و اعدام هاي غيرقانوني بهره برداري مي کرد.
مترجم: کبري آقايي
133/110
کليدواژه تجاوز نظامي عربستان به يمن امارات

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق تابوی شکست‌ناپذیری اسرائیل را درهم شکست

نایب رئیس مجلس گفت: با پاسخی که ایران در عملیات "وعده صادق " به حملات اسرائیل داد قدرت بازدارندگی ایجاد شد و تابوی شکست ناپذیری و نفوذناپذیری اسرائیل در هم شکست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در همایش ائمه جماعات استان قم، رژیم صهیونیستی را به مثابه غده سرطانی، تهدیدی برای همه بشریت دانست و گفت: اسرائیلی، صهیونیستی و یهودی سه عنوان جدا از هم هستند و اینگونه نیست که هر یهودی، صهیونیستی باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز عزمی در دولت‌های عربی برای مبارزه با اسرائیل وجود ندارد، افزود: مردم مظلوم فلسطین به برکت انقلاب اسلامی تاکنون ایستادگی کرده اند و رسوخ باورها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بدنه مقاومت فلسطین را مقاوم کرده است.

 ذوالنور با اشاره به اینکه طبق نظر سنجی ها تنفر مردم جهان نسبت به اسرائیل بیشتر شده، بیان کرد: ادامه جنگ برای اسرائیل خسارت و بیرون آمدن از جنگ برای آنها شکست است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در سوریه به دنبال حمایت کشورهای اروپایی بود، گفت: با پاسخی که جمهوری اسلامی به حملات اسرائیل داد قدرت بازدارندگی ایجاد شد و تابوی شکست ناپذیری و نفوذ ناپذیری اسرائیل در هم شکست.

وی با بیان اینکه دیدگاه قرآن درباره یهود کاملا مشخص است، تصریح کرد: پایه‌های صهیونیسم بیش از اینکه در یهودیت باشد در مسیحیت شکل گرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی اسرائیل در سال 1948 با پشتیبانی آمریکا و اروپا تشکیل شد، اظهار داشت: امروز صهیونیسم مسیحی در جهان شکل گرفته است.

ذوالنور ضمن تاکید بر این که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد باور به استاندارد دوگانه در قبال اسرائیل دارند، گفت: معامله قرنی که ترامپ طراحی کرد معادل بودجه 10 سال ایران هزینه داشت و به دنبال عادی سازی روابط کشورها با اسرائیل بود و در نتیجه قبل از طوفان الاقصی مسابقه عادی سازی روابط با اسرائیل بین کشورها وجود داشت.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • عملیات وعده صادق تابوی شکست‌ناپذیری اسرائیل را درهم شکست
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • خلاصه بازی الهلال ۲ - ۱ العین امارات، اولین شکست پایان رؤیای قهرمانی بود + ویدئو
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور