Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، در حالی که طی سال‌های اخیر در سطح کشور توسعه و تقویت مؤسسات و مدارس قرآنی رو به افزایش است در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کمبود فضای فیزیکی مناسب و عدم تعامل مطلوب بین مسئولان فرهنگی استان با مؤسسات قرآنی هر ساله از تعداد این مؤسسات کاسته می‌شود.
از جمله این مؤسسات، می‌توان به مؤسسه قرآنی سبطین در سی‌سخت اشاره کرد که از سال ۱۳۹۲ در گروه سنی نوجوانان و جوانان خانم و آقا با فعالیت ۴ مربی و اخذ مجوز از ارشاد اسلامی تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مکان مؤسسه ملک آموزش و پرورش دنا است که هر بار با تغییر مدیر این بخش شهرستان، با استرس گرفتن فضای فیزیکی به سر می‌برد، ضمن اینکه نوشتن طومار مردم و پیگیری‌های مدیر مؤسسه و ادارات اوقاف و تبلیغات اسلامی بی فایده بوده است. ناگفته نماند که آموزش و پرورش از مدیر این مؤسسه خواسته بود که دانش‌آموزان را استعدادیابی قرآنی کند.
مدرسه غیردولتی ریحانه‌النبی(س) یاسوج نیز سال گذشته با ۴۵ دانش‌آموز دختر در مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی در منطقه عدل یاسوج با استقبال وِیژه راه‌اندازی شده است.
آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با درخواست جذب کارکنان قرآنی غیرمتخصص، سنگ‌اندازی و گزارش‌های ارسالی نابجا باعث عدم همکاری با این مدرسه شده است.
به منظور شفاف شدن موضوع سراغ سیدبهاءالدین ملک حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد رفتیم تا از ابعاد این مسئله آگاه شویم.
ملک حسینی در خصوص تفاهم نامه با وزارت قرآن که نوبت عصر مدارس به فعالیت و برنامه‌های قرآنی اختصاص داده شود، گفت: متاسفانه به علت کمبود فضای فیزیکی در استان مدارس ابتدایی در شهرستان بویراحمد دو نوبته برگزار می‌شوند.
وی افزود: قرار شد تنها به دارالقرآن‌های دولتی مکان دهیم و در حال حاضر 12 دارالقرآن آموزش و پرورش استان در حال فعالیت هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فعالیت و برنامه‌های مدیر مؤسسه قرآنی سبطین دنا برکسی پوشیده نیست، افزود: ما به مؤسسه قرآنی سبطین مکان دادیم و برنامه و درخواست مدیر این مؤسسه جهت تاسیس مدرسه قرآنی بوده که این موضوع از لحاظ قانونی آموزش و پرورش را با مشکل مواجه می‌کرد.
ملک‌حسینی در خصوص مؤسسه قرآنی ترنم وحی یاسوج نیز یادآور شد: درخواست مدیر این مؤسسه جهت راه‌اندازی مدرسه غیرانتفاعی قرآنی بود، ضمن اینکه با وجود موافقت مدیرکل با فعالیت این مؤسسه در یکی از مکان‌های آموزش و پرورش، رئیس اداره شهرستان بویراحمد عنوان کرده است شاخص‌های درخواستی ما را دارا نیست.
حال به نظر می‌رسد با توجه به رویکرد روزافزون خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندان خود در کلاس‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، نباید کمبود فضاهای فیزیکی باعث اخلال در توسعه و فعالیت این مؤسسات شود.
و جا دارد که مسئولان برای پرکردن این خلا تدابیر لازم را اندیشیده و به فکر چاره‌ای اساسی برای تقویت و توسعه مؤسسات قرآنی در سطح استان باشند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی توسعه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس

به گزارش خبرنگار مهر، مجید بهدانی صبح پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: رشد، توسعه و پیشرفت کشور در گرو ارتقا آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند بیان کرد: در سال گذشته پویش «به احترام معلم برپا» را در بیرجند در راستای ارتقا جایگاه معلم را برگزار کردیم که امسال نیز این پویش برگزار خواهد شد.

اشاره به برنامه‌های هفته معلم

بهدانی گفت: غبارروبی مزار شهدای فرهنگی، برگزاری مراسم سپاس معلم در دبیرستان ۱۵ خرداد با حضور مسئولین، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، برگزاری مراسم یادبود فرهنگیان فرهنگی، تجلیل از ۴۰ نفر از فرهنگیان پیشکسوت و … از جمله برنامه‌های است که در هفته معلم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری پویش «این خنده را فراموش نخواهیم کرد» را برگزار می‌کنیم که در این پویش رسانه وارد کار خواهد شد و فضای پر نشاط مدارس و رابطه صمیمی بین دانش آموزان را انعکاس دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: در جلسه استانی تجلیل از معلمان نمونه در ۱۶ اردیبهشت ماه از ۲۴ معلم، مدیر و معاون نمونه شهرستان بیرجند تجلیل خواهد شد.

بهدانی افزود: با بیان اینکه تأکید ما بر این است که از نیروهای باسابقه و نیروهای جوان در کنار یکدیگر استفاده کنیم.

وی با تأکید بر برگزاری نماز جماعت در مدارس بیان کرد: در قریب به اتفاق مدارس شهرستان نماز جماعت برگزار می‌شود.

۱۷ مدرسه شهرستان بیرجند نمازخانه ندارند

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه از ۳۸۰ آموزشگاه شهرستان تعداد ۱۷ مدرسه نمازخانه ندارد، ادامه داد: تلاش ما بر این است که مشکل این مدارس را نیز مرتفع کنیم.

بهدانی گفت: طلبه‌های طرح امین که وارد مدارس می‌شوند دوره‌های تخصصی ارتباط با کودک و نوجوان را می‌گذرانند و بر اساس بررسی‌ها ۹۰ درصد آنان نیروهای موفقی هستند.

وی ادامه داد: در حوزه انس با قرآن و موضوعات فرهنگی تأکید ما بر این است که از کارهای نمایشی پرهیز کرده و زمینه رشد نوجوان فراهم شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند افزود: در ۶ ماه گذشته ۳۶۰ محفل کوچک قرآنی و دو کرسی تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته با حضور دانش آموزان بیرجندی برگزار شد.

بهدانی با تأکید بر اینکه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی پویش «موج خواندن» را اجرایی کردیم، گفت: در این راستا از نویسندگان برجسته‌ای که در حوزه نوجوان کتاب تألیف کردند دعوت کردیم.

وی یادآور شد: در مسابقات کتابخوانی با عنوان «کتاب نوش» سه هزار دانش آموز شهرستان بیرجند شرکت کردند.

یک گام شیرین در راستای عدالت آموزشی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: در راستای عدالت آموزشی هزینه ایاب و ذهاب ۲۵۰ دانش‌آموز روستایی که در محل زندگی شأن امکان تحصیل نبود، توسط آموزش و پرورش تقبل کردیم.

بهدانی با بیان اینکه در شهرستان بیرجند ۴۰ نفر در دوره آموزش ابتدایی و ۳۰ نفر در دوره متوسطه که ترک تحصیل کرده بودند، شناسایی و مجدد جذب شدند، گفت: امکان جذب ۱۵۰ نفر نیز به واسطه فوت، معلولیت و… میسر نشد.

چالش کمبود کلاس درس در بیرجند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند ادامه داد: در بیرجند ۸۴ مدرسه ابتدایی و چهار مدرسه متوسطه دو نوبته است.

بهدانی با بیان اینکه رشد دانش آموزان را در مهر سال جاری را خواهیم داشت، گفت: در مهر سال جاری نیاز به ۷۱ کلاس درس در مقطع ابتدایی خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در مجموع در مهر سال جاری نیاز به ۱۰۹ کلاس درس در شهرستان بیرجند خواهیم داشت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند یادآور شد: برای مهر ۱۴۰۳ در آزمون‌های استخدامی ۱۵۰ آموزگار ابتدایی، ۷۹ نفر در بخش دبیری و هنرآموزی و ۸۶ نفر معلم پرورشی جذب خواهیم کرد و همچنین ۲۹ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان را خواهیم داشت.

کد خبر 6088307

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان