Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحیم ساکی مدیر کل دفتر روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در همایش بررسی ابعاد مختلف تولید و انحراف پیش سازها اعم از روشهای شناسایی و کشف و همچنین راههای مقابله با آن اظهار داشت: ایران در حوزه مقابله، درمان و رویکردهای‌ اجتماعی نسبت به کشورهای همسایه همیشه پیشتاز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشتر اعضای سازمان سیکا‌ (کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا)، آسیایی هستند ولی استانداردهایی‌ که در کشور ما وجود دارد و فعالیت‌هایی که ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر انجام می‌دهد، قابل مقایسه با کشورهای توسعه یافته نیز نیست.

ساکی ادامه داد: اجلاس سیکا‌ فرصتی‌ است که اعضای این کمیسیون با هم دیدار و مشکلات گمرکی‌ در زمینه انتقال مواد مخدر را حل و فصل کنند که این امر زمینه همکاری‌های بیشتر را نیز فراهم می‌کند.

مدیر کل دفتر روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بزرگترین مشکل در امور کشورها‌ تنها مسئله مبارزه با مواد مخدر نیست، بلکه ناهماهنگی‌ فعالیت‌های تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

وی تصریح کرد: اگر فعالیت‌ها و برنامه‌های دستگاه‌ها با هم هماهنگ باشد نتایج بهتری در تمام زمینه‌ها را شاهد خواهیم بود.

این مقام دیپلماسی‌ بیان کرد: ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر و همچنین کشفیات آن یک کشور تنهاست. کشورهای غربی مایل به همکاری با تفکرات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه نیستند و رویکرد جدیدی در زمینه مواد مخدر دارند.

وی افزود: کشورهای‌ غربی رویکرد قانون‌سازی و جرم‌زدایی مواد مخدر را در پیش گرفته‌اند و یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های مبارزه با مواد مخدر در کشور وین‌ برگزار می شود. بیانیه‌ سیاسی و «برنامه اقدام جهانی 2009»، سال 2019 را برای جمع‌بندی اقدامات جهانی مبارزه با موادمخدر تعیین کرده بود.

مدیر کل دفتر روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اگر امکانات پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور ایران را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم، می‌بینیم که کشورهای غربی یک، دهم اقدامات پلیس ایران را نیز انجام نداده‌اند و جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر یک کشور پیشرو‌ است.

ساکی در پایان تصریح کرد: پلیس ایران یکی از مظلوم‌ترین پلیس‌های جهان است؛ متأسفانه  نتوانسته‌ ایم پلیس ایران را به خوبی به جهان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اجتماعی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حجاج این اقلام را به فرودگاه نبرند

سرهنگ اسماعیل کشمیری فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تاکید کرد: خواهش می کنم زوار خانه خدا مواد مخدر سنتی یا صنعتی همراه نداشته باشند.

دریافت 7 MB

به گزارش مشرق، سرهنگ اسماعیل کشمیری فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تاکید کرد: طبق ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، آن فرد در مرحله اول یک تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع‌الخروج خواهد شد.

دیگر خبرها

  • درمان اعتیاد باید اجتماع محور باشد
  • ۳۰ خرده فروش مواد مخدر در اصفهان دستگیر شدند
  • کدام استان‌ها بیشترین شهدای مبارزه با مواد مخدر را دارند؟
  • فیلم/ حجاج این اقلام را به فرودگاه نبرند
  • عملیات پلیس علیه مواد مخدر در کیش
  • کشف تریاک با طعم هندوانه در عسلویه
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان