Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ روز دوشنبه گزارش داد مقامات کره شمالی و کره جنوبی برای آغاز راه‌اندازی اتصالات جاده‌ای و خطوط راه‌آهن مشترک دو کشور در اواخر نوامبر و اوایل دسامبر به توافق رسیدند.

بنا به گزارش خبرگزاری کره جنوبی، این توافق در مذاکرات بلندپایه میان دو کشوردر روستای مرزی  پانمونجوم بدست آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف به توافق رسیدند تا در اواخر اکتبر بررسی مشترک خطوط ریلی گییون‌گوی و در اوایل نوامبر خطوط ریلی دانگای را آغاز کنند.

پیشتر کیم چانگ سیک، معاون بخش امور خارجه وزارت راه آهن کره شمالی خاطرنشان کرد که این کشور پروژه  ارتباط ریلی مشترک با روسیه و کره جنوبی را توسعه خواهد داد و از کشورهای شبه جزیره کره به عنوان صاحبان این پروژه یاد کرد.

بر اساس بیانیه مشترک دو کشور که در روز دوشنبه منتشر شد، مقامات کره شمالی و جنوبی برای برگزاری مذاکرات نظامی در سطح عمومی در نزدیکترین زمان ممکن اعلام توافق کردند. در بیانیه مشترک دو کشور آمده است: کره شمالی و کره جنوبی تصمیم به برگزاری مذاکرات نظامی در سطح عمومی در آینده نزدیک گرفته و قرار است درباره موضوعات مربوط به پایان دادن به تنش نظامی مطابق با اعلامیه پانمونجوم و نیز ایجاد کمیسیون نظامی مشترک به بحث بپردازند.

اولین نشست رسمی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در 27 آوریل در دهکده مرزی پانمونجوم برگزار شد. اوضاع در شبه جزیره کره پس از دیدارهای مون جائه این و کیم جونگ اون به طور قابل توجهی طی چندین ماه روند رضایت‌بخشی داشت. بر اساس بیانیه مشترک امضاء شده از سوی سران دو کشور، سئول و پیونگ یانگ بر سر اتخاذ اقدامات عملی برای ارتباط دادن خطوط ریلی در شبه جزیره کره به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی آسیا راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد

نوربخش دادشی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی اظهار کرد: وزش باد لحظه‌ای شدید (اغلب در مناطق نیمه جنوبی)، بارش باران، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق، در نقاط مستعد تگرگ (اغلب در مناطق نیمه جنوبی استان) در خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه زمان شروع این هشدار را صبح شنبه و زمان پایان را اواخر وقت شنبه عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی منطقه اثر فعالیت این سامانه را اغلب نقاط استان برشمرد.

داداشی صاعقه، تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، کاهش‌دید و لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روانآب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها را اثرات مخاطره‌ای فعالیت این سامانه عنوان کرد.

کد خبر 6094148

دیگر خبرها

  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • جزئیات چارچوب توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه
  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس