Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم رونمایی از طرح کوهورت شناختی اظهار داشت: نیرو‌های مسلح کشور‌های پیشرفته برای افزایش کارآمدی خود پروژه‌های عظیمی را در زمینه‌های فناوری‌های شناختی در دست اجرا دارند و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلای ایران نیز با پیگیری محور‌های تحقیقاتی از قبیل سلامت شناختی، تاب‌آوری شناختی و شبیه‌سازی و مدل‌سازی شناختی، شناخت اجتماعی و تصمیم‌گیری، طرح‌های کلان تحقیقاتی را تعریف و اجرا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص کوهورت شناختی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، افزود: این طرح با هدف اصلی ارزیابی طولی قوای شناختی نیرو‌های مسلح جهت ارتقای توان انجام مأموریت‌های محوله و پدافند در برابر هجمه شناختی دشمن رونمایی شده است.
وزیر دفاع در تشریح اهداف دیگر این طرح عنوان کرد: ارزیابی شناختی، آمادگی شناختی، شناسایی نقاط قوت و ضعف و آسیب‌پذیری در جهت تمهید روش‌های مراقبتی، انجام مداخلات شناختی، شناسایی آسیب‌های شناختی شغلی، محیطی و جغرافیایی در تضعیف توان عصبی شناختی کارکنان، ارزیابی شیوع مشکلات شناختی، ارائه روند تغییرات شاخص‌های شناختی در طول زمان به منظور احراز آمادگی و مهندسی آینده، ساخت مدل‌های ریاضی و محاسباتی پیش‌بینی کننده، ارزیابی تأثیر روش زندگی، تغذیه، متغیر‌های بوم‌شناسی و انسان‌شناسی در توان عصبی شناختی و... از مولفه‌های اساسی طرح کوهورت شناختی است.
وی در تشریح این طرح تصریح کرد: طرح‌های کوهورت بزرگ نشان بالندگی و بلوغ علمی و مدیریتی سامانه‌ها محسوب شده و کشور‌های پیشرفته همواره از آن‌ها به عنوان افتخار و برگ زرین در توانمندی پژوهشی یاد می‌کنند.
امیر حاتمی با بیان اینکه اجرای کوهورت‌های جمعیتی موجب همگرایی در فرماندهی و کنترل شده و می‌تواند به چابکی سامانه بیفزاید، گفت: طرح کوهورت شناختی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی، این قابلیت را دارد که پیام اقتدار و تعالی علمی و مدیریتی نیرو‌های مسلح را به جهان اعلام و توان نرم افزاری و سخت افزاری سامانه پشتیبانی رزمی را به رخ دشمن بکشد.
در این همایش، رونمایی از طرح کوهورت شناختی بواسطه سطح پیچیدگی، بلوغ علمی و مدیریتی و گستردگی و اثربخشی در تقویت توان رزم مورد توجه مدعوین قرار گرفت و برخی از هیئت‌های خارجی تقاضای همکاری در این زمینه را مطرح کردند.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رونمایی نیرو های مسلح همایش طب نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی این مراسم در تبریز در پادگان تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع برگزار شد و یگان‌های نمونه از مقابل جایگاه ویژه رژه رفتند و آمادگی، اقتدار و توان رزمی خود را برای دفاع از کیان ایران اسلامی به نمایش گذاشتند.

۲۹ فروردین یادآور رشادت‌های مردان بزرگی است که با شجاعت از جان خود گذشتند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند.
در سال ۱۳۵۸ بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند و در همان روز نیرو‌های مسلح در برابر ایشان رژه رفتند.
در واقع نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی (ره) بود. آن هم در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی با کارشکنی‌های مختلف داخلی و خارجی روبه رو بود.

در شرایطی که دشمنان کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آنان دوستان ناآگاه، توطئه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساسترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهادند و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب کردند.

ارتش انقلابی در طول ۴۵ سال گذشته نشان داده است که فدایی ملت و حافظ مرز‌های ایران زمین و نگهبان بیدار جمهوری اسلامی است و رشادت‌های این نیروی الهی در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن هرگز فراموش نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • چشم دنیا مبهوت اقتدار موشکی و پهپادی ایران
  • جلوه اتحاد و اقتدار ملت با رژه نیرو‌های مسلح در مهاباد
  • رژه نیرو‌های مسلح استان بوشهر در روز ارتش
  • نمایش توان و دستاورد‌های نیرو‌های مسلح در رژه روز ارتش
  • رژه روز ارتش در سنندج
  • رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش در اردبیل برگزار شد
  • نیروی مسلح ایران از قوی‌ترین و محبوب‌ترین‌های جهان هستند
  • نمایش اقتدار و توان رزمی دفاعی ارتش در بوشهر+ تصویر
  • رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی
  • ارتش، بازویی توانمند در حفظ و تقویت امنیت ملی