Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در زمینه طراحی و ساخت مغزه با هدف بررسی روش‎های ازدیاد برداشت از مخازن نفت موفق به ثبت اختراع در عرصه‌ جهانی شدند.  سعید گل‎شکوه، از کارشناسان شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مسجد سلیمان در این باره توضیح داد: بیشتر مخازن نفتی ایران در اواخر نیمه دوم عمر تولید خود هستند که این موضوع اهمیت استفاده از روش‎های ازدیاد برداشت نفت را دوچندان می‎کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، وی افزود: به منظور پیاده‎سازی روش‎های ازدیاد برداشت، آزمایش‎های متعددی با هدف امکان‎سنجی روش‎های مختلف ازدیاد برداشت نفت روی نمونه‎هایی از سنگ مخزن (مغزه) انجام می‎شود تا براین اساس بهترین روش ازدیاد برداشت نفت انتخاب شود، به‎ این منظور اختراع انجام شده کمک قابل توجهی به این موضوع خواهد کرد. این کارشناس شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در ادامه اظهار کرد: از طرفی مخازن ایران، شکافدار و همراه با دما و شوری بالاست که به‎کارگیری روش‎های مرسوم ازدیاد برداشت با محدودیت روبه‌روست. به‎منظور افزایش تولید این مخازن به شدت ناهمگن و غیرمعمول، استفاده از پلیمرهای مقاوم در برابر دما و شوری بالا ضروری است. وی یادآور شد: با همکاری اعضای گروه تحقیقاتی، دو ثبت اختراع دیگر در آمریکا در زمینه سنتز پلیمرهای حساس به دما و شوری ثبت شده است که ازدیاد برداشت نفت از مخازن با دما و شوری بالا کاربرد بسیاری دارد. گل شکوه اظهار کرد: اختراع‎های ثبت شده با توجه به پیچیدگی‎های مخازن ایران طراحی و ساخته شده است و با حمایت و عملیاتی شدن آنها گام مهمی برای ازدیاد برداشت نفت برداشته خواهد شد. بر اساس این گزارش، فعالیت‎های پژوهشی گروه تحقیقاتی با همراهی سه محقق جوان دیگر به نام‎های رضا خرمیان، معصومه شعبان، یوسف تمثیلیان و با راهنمایی‎های احمد رمضانی‎سعادت‎آبادی در مدت زمان چهار سال به ثبت رسیده است. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۴۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید

آرش آریانژاد از سرریز ۸ سد در استان کردستان خبر داد و گفت: حجم آب ذخیره پشت سد‌های کردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری ۴۲۰ میلیمتر، متوسط بارندگی استان بوده، خاطرنشان کرد: شهرستان مریوان با حدود هزار میلی متر و بانه با ۸۰۰ میلیمتر بیشترین میزان دریافت نزولات آسمانی را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به رواناب‌های خوبی که در سال آبی جاری به مخازن سد‌های استان جاری گردیده، این امر منجر به سرریز ۸ سد در کردستان گردید.

آریانژاد با اشاره به اینکه سامانه جدید بارشی در راه استان است، توصیه کرد: نظر به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی استان کردستان برای روز‌های دوشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری، با توجه به پیش‌بینی حجم بارش‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌گردد شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه و مخازن سد‌های استان اکیداً خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • نیسان سانی وارداتی جهان نوین آریا + مشخصات، عکس و قیمت Nissan Sunny
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین