Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام احمد حمیدی افزود: موکب جنت‌الحسین(ع) شهرداری تبریز، با پیش‌بینی برنامه‌های گسترده فرهنگی و اجتماعی به استقبال ایام اجتماع عظیم اربعین حسینی می‌رود.

معاون فرهنگی شهردار تصریح کرد: در سال‌های اخیر، خدمت به زائران اجتماع عظیم اربعین، به یکی از افتخارات فرهنگی و معنوی کلان‌شهرهای کشور تبدیل شده است در این میان تبریز به واسطه خواهرخواندگی با کربلای معلی بخش‌های قابل‌توجهی از برنامه‌‌های رفاهی، خدماتی و فرهنگی این رویداد میلیونی را پشتیبانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به صدور مجوز موکب از سوی ستاد عتبات عالیات، اظهار داشت: امسال نیز موکب جنت‌الحسین(ع) شهرداری تبریز با موافقت شورای اسلامی شهر و به منظور پیگیری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر و با پیش‌بینی برنامه‌های گسترده خدماتی تمام تلاش خود را برای تسهیل زیارت عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) به خصوص شهروندان مشتاق و رفع یک سری از نیازهای ضروری زائران، به کار خواهد گرفت.

حجت الاسلام احمد حمیدی اظهار کرد: اجرای برنامه‌های مذهبی شامل برگزاری نماز جماعت، دعای توسل، دعای کمیل، زیارت عاشورا و دعای ندبه همراه با مراسم سینه‌زنی و عزاداری شاه حسین گویان در موکب جنت الحسین(ع) پیش‌بینی شده است.

حمیدی افزود: بسته فرهنگی و توزیع آنها در بین زائران و برگزاری شب شعر با حضور شاعران آئینی استان و پخش نماهنگ و نواهای متناسب با ایام اربعین از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در این ایام اجرا می‌شود.

حجت الاسلام احمد حمیدی خواهرخواندگی تبریز و کربلای معلی را از فرصت‌های مهم معرفی تبریز در این رویداد مهم فرهنگی و مذهبی خواند و افزود: با توجه به حضور پرشور میلیون‌ها تن از شیعیان جهان در اجتماع اربعین، معرفی نخستین پایتخت تشیع، از محورهای جنبی فعالیت موکب است که با توزیع اقلام فرهنگی و نقشه‌های فرهنگی و گردشگری شهر تبریز همراه خواهد بود.

وی با بیان این که موکب جنت‌الحسین(ع) شهرداری تبریز همانند سال گذشته، در مقابل آتش‌نشانی کربلا و عمود شماره ۱۳۹۴ مستقر می‌شود، اظهار داشت: تمرکز اصلی شهرداری تبریز امسال در کربلا خواهد بود و در این راستا، پنج خیمه بزرگ، قابلیت ارائه خدمات اسکان به ۳ هزار نفر را خواهد داشت

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شهرداری شیعیان عزاداری وعده های غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر

رئیس ستاد نماز جمعه تهران با اشاره به رضایت تهرانی‌ها از برنامه‌های شهرداری تهران در عید فطر گفت: تمامی تلاش‌های صورت گرفته، حاکی از رضایت بالای مردم بود. امیدواریم در نماز عید فطر ۱۴۰۴، شاهد خدمت‌رسانی کامل‌تر و جامع‌تری به مردم عزیز باشیم. - اخبار اجتماعی -

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری؛ رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر و رئیس ستاد نماز جمعه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اقدامات فرهنگی و خدماتی شهرداری تهران در نماز عید فطر امسال و تفاوت آن با سال‌های قبل اظهار کرد: از شهردار تهران، اعضای شورای شهر تهران و معاونین شهردار بویژه معاون فرهنگی و امور اجتماعی، معاون خدمات شهری و محیط زیست و معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تشکر می‌کنیم که پای کار بودند.

وی با اشاره به حضور گسترده مجموعه عظیمی از عوامل مدیریت شهری شامل مترو، تاکسیرانی، اتوبوسرانی و خدمات شهری در نماز عید فطر امسال گفت: نماز عید فطر به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی، پس از یک ماه روزه‌داری، با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود و از عظمت و شکوه خاصی برخوردار است.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر افزود: هرگونه اقدام فرهنگی و اجتماعی برای تجلی و شکوه این عید و بندگی خداوند، از اهمیت بالایی برخوردار و بسیار مورد تاکید است. نماز عید سعید فطر، علاوه بر بعد سیاسی و اعتقادی، جنبه جشن و شادی نیز دارد که پیش از این کمتر به آن توجه می‌شد.

بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه برای استقرار و حضور هموطنان در نماز عید فطر باید امکانات ویژه‌ای فراهم می‌شد و برای این میزبانی نیاز به تدارک جشن‌ها و کارهای فرهنگی ویژه داشتیم، گفت: برای میزبانی، باید تدارک جشن و اقدامات فرهنگی مناسب را می‌دیدیم که با همت معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری تهران و مجموعه‌های این معاونت، اقدام خاصی رقم خورد.

وی درباره برگزاری پویش روزه اولی‌ها، بیان کرد: امسال برای نخستین‌بار، پویش روزه‌اولی‌ها به همت معاونت فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.در این پویش، برنامه‌های متنوعی از جمله مداحی و سرودخوانی اجرا شد که جلوه خاصی به نماز عید فطر بخشید.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران، ادامه داد: صبحانه به طور متنوع و با سلیقه خوب توزیع و از روزه‌داران پذیرایی شد که مورد استقبال نمازگزاران قرار گرفت. بعد از نماز نیز خانواده‌ها در فضای فرهنگی مناسب در موکب‌های مردمی پذیرایی شدند.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به توزیع هدایا توسط نوجوانان به کودکان در نماز عید سعید فطر بیان کرد: برنامه توزیع هدایا توسط نوجوانان به کودکان اقدامی بسیار ارزشمند و نیکو بود. 200 موکب سیار در این برنامه حضور داشتند و 30 هزار هدیه به کودکان حاضر در داخل و محوطه مصلی اهدا شد.

رییس ستاد نماز جمعه تهران درباره توزیع هدیه به کودکان افزود: نوجوانان، کوله پشتی‌هایی سرشار از هدیه به دوش، در میان جمعیت حاضر شده بودند و با شور و اشتیاق، هدایا را میان کودکان داخل و خارج از مصلی توزیع می‌کردند.

وی تاکید کرد: تمامی تلاش‌های صورت گرفته، حاکی از رضایت بالای مردم بود. امیدواریم در نماز عید فطر 1404، شاهد خدمت‌رسانی کامل‌تر و جامع‌تری به مردم عزیز باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • ضرورت طراحی و تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری تبریز
  • بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران
  • برگزاری محفل شعر ترکی رضوی در تبریز
  • ارایه خدمات رایگان سلامت در ۱۲۳ نقطه تهران
  • برنامه زیست عفیفانه برای کارمندان/ارایه تسهیلات برای زنان
  • جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد
  • سامانه ۱۳۷ آماده گزارش‌های مردمی برای جمع‌آوری بی‌سرپناهان همدان
  • محفل شعر ترکی رضوی در تبریز برگزار می‌شود