Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:54:50 GMT

کشت چغندرقند در شیروان 12 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۷۴۶۸۴

کشت چغندرقند در شیروان 12 درصد کاهش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال زراعی جاری به علت کاهش منابع آبی، سطح زیر کشت چغندرقند در شیروان نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش یافت.

محمد نقی کاظمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چغندرقند امسال در سطح 890 هکتار از اراضی شیروان کشت شده است که میانگین عملکرد تولید امسال در هر هکتار 53 تن و پیش بینی تولید آن 47 هزار تن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سطح زیر کشت این محصول در شیروان را در سال زراعی جاری 96-95، هزار هکتار دانست و گفت: میانگین عملکرد تولید در هر هکتار 45 تن بوده که 69 هزار و 500 تن محصول تولید شده است.
کاظمیان با اشاره به اینکه 34 درصد سطح زیر کشت چغندرقند خراسان شمالی مربوط به شیروان است افزود: ظرفیت اسمی کارخانه قند شیروان روزانه چهار هزار تن چغندر قند است که فقط 3 ماه فعال می باشد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه برداشت این محصول از هفته آینده آغاز می شود گفت: در زمینه کشت نشایی چغندر قند کارهای خوبی در سطح استان و شیروان صورت گرفته است.
کارخانه قند شیروان در 10 کیلومتری غرب شیروان واقع است و 650 نفر به صورت مستقیم در این واحد فعالیت دارند.
7186/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد چغندرقند كارخانه خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۷۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علیمحمد طهماسبی بیرگانی در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی خوزستان در استانداری با اشاره به اینکه اداره کل جهاد کشاورزی خوزستان در کاهش کانون‌های ریزگرد نقش بسیار مهمی دارد، گفت: در اهواز کار‌های خوبی برای جلوگیری از وقوع گرد و غبار از سال ۹۴ تاکنون انجام شده که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد این اقدامات در منطقه اثربخش بوده است.

وی به با بیان اینکه ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شمال شرق اهواز قرار دارد، افزود: در صورت وقوع خشکسالی، این اراضی به یک کانون بزرگ تولید گرد و غبار تبدیل خواهند شد که برای تاسیسات نفتی این منطقه نیز خطرآفرین می‌شود.

طهماسبی بیرگانی می‌گوید: در حال حاضر ۳۴.۶ میلیون هکتار از اراضی کشور غبار خیز است که ۱۵ درصد از این میزان مرتع هستند.

آمار بالای شکایت مردم خوزستان در خصوص مالچ پاشی

دبیر ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور به شکایاتی از مردم به دفتر رییس جمهور در حوزه محیط زیست اشاره و اضافه کرد: بالای ۹۰ درصد این شکایات مربوط به خوزستان و در خصوص استفاده از مالچ نفتی بوده است.

وی با بیان اینکه در ۷ استان کشور طرح "اقدام و عمل" با موضوع مقابله با پدیده گرد و غبار در شورای برنامه ریزی تصویب شده که خوزستان هشتمین استان است، گفت: آیین نامه‌ای به اتفاق ۶ دستگاه در این طرح برای شرایط اضطرار وقوع گرد و غبار دیده شده که ضروری است در این خصوص مانور‌های منظمی در استان برگزار شود.

داود میرشکار، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: خوزستان یکی از استان‌های درگیر با پدیده گرد و غبار است و طرح مقابله با این پدیده در برنامه هفتم توسعه نیز دیده شده است.

وی با بیان اینکه نیمی از مساحت استان کانون ریزگرد و یا مناطق مستعد وقوع گرد و غبار است، ادامه داد: ۳ میلیون و ۵۸۳ هکتار از اراضی خوزستان در این بخش قرار دارند و طرح مقابله با گرد و غبار با اهدافی همچون انجام اقدامات پیشگیرانه از وقوع گرد و غبار و توانمندسازی استان برای مقابله با این‌پدیده است.

میرشکار با اشاره به اینکه در گام اول این طرح نقشه مناطق غبار خیز استان ترسیم شده است، گفت: ۶۷ واحد کاری در مناطق مختلف جنگلی، مرتعی و بیابانی بر اساس نقش دستگاه‌های مربوط برای مقابله با پدیده گرد و غبار برای استان مشخص شده است.

مهرداد نیکو، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز در ادامه این نشست گفت: پارسال ۱۳۲ مصوبه در شورای برنامه ریزی استان تصویب که ۶۵ درصد مصوبات اجرایی شدند.

وی افزود: سال گذشته ۱۰۷ طرح سرمایه گذاری در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شد و ۳۴۶ هکتار زمین به این طرح‌ها اختصاص یافت.

دیگر خبرها

  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • سطح باغات چای ۲۲ هزار هکتار است
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد
  • چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان